ta horní má přeci krásný vazby třeba mezi pěšinkou ve vlasech a cestou, nebo mapa a turistická značka, a cesta se strácí v mlze, já myslím, že zajímací je
spíš bych dal palec dolu, na té spodní mě moc kroutí s očima ten ostrej/neostrej strom a ta horní je příjemnější, ale zase mi nepřijde nijak zvlášť zajímací...
Luboši, vůbec se neomlouvej ... budu rád za každou poznámku ... u zvětšeniny bych si určitě pohrál s mapou, ale třeba by mi už nedošlo, že bych mohl i lehounce potáhnout ten roh ... tak aby byla trochu lepší kresba, ale nezmizela světelná atmosféra ... takže díky za tvůj kritický komentář!
já mám hrozně rád takové počasí. No to je jedno. Fotky celkem líbí, ale mám z nich takový závodnický pocit. Hlavně tou druhou to je. Jako orienťák, i když orienťák samozřejmě vypadá jinak. Víc se mi líbí ta první. Tonalita mi připadá dobrá, ta mlha klidně bez kresby, jenom mapu bych udělal čitelnou.
Jakube, promiň, že jsem se zde takto nejapně komentátorsky rozšoupl, ale po opakovaném přečtení návodu k použití fstopu (článku „O fstopu“) se stále nemohu zbaviti dojmu, že zde nejsme „placeni“ za vzájemné chválení, nýbrž za vzájemné kritizování...
...a cítím výrazný deficit kritických komentářů... ,O)))
...mě to kritizování moc nejede... ...občas se sice v nějakých náhlých pomateních mysli pokusím odvázat, ale asi to není dobrý nápad... :O(
...v podstatě ty vlčí poznámky k dorovnávání tonality byla jen taková kritika pro kritiku (aby nás protagonisté fstopu nekárali za to, že nekritizujeme...)
...je přece jasné (viz komentář Tomáše Pavlíka), že s velkými zvětšeninami by jsi si pohrál detailněji... ,O)
...mě ten přesvětlený roh vlastně vůbec nevadí... ...a je v něm ta Tebou zmiňovaná světelná atmosféra...
=O)
...nojo, kdyby tu tak byl IR, tak ten by ty přepaly definoval mistrovsky... ,O))))
...a ten nápad s osekováním té slintací pásky se mi moc líbí... ...myslím, že klidně můžeš pokračovat takto dál... ...bylo by však tristní, kdyby Tě teď někdo s takovýmto rámováním začal napodobovat... =o( )
luboši uznávám, že na druhé fotce bych si se světlým rohem mohl trochu pohrát ... na druhou stranu ... byla taková podivná mlha a přes ní světlo, takže to v reálu vypadalo trochu podobně :))
a tomaši pavlíkovi dávám taky za pravdu, že něco jiného je páska v ruce a něco jiného oscanovaná za sklem monitoru
...a jak se vlastně desaturuje...? ...já jenom tahám za křivku hysterickéhogramu... ...a měřím takovým tím "teploměrem" (nemám photošok, ale něco jiného, avšak velmi podobného), zda alespoň na mrňavém kousíčku mám skutečnou černou... ...a bílou...
...ale desaturace obrazu/fotky...? ...už mnohokrát jsem o tento výraz v komentářích narazil, ale opravdu a bez legrace ještě pořád přesně nevím, co to konkrétně znamená...
pes: s lokálním nastavováním hysterickéhogramu či tonality v ohraničené ploše to také občas provozuji, ale jen tak, abych totéž (anebo ještě lépe mohl potom případně učunit na baryt...)
jednička je fakt kompozičně pěkná, ale k čemu takovéhle subjektivní pojetí u tak prozaického motivu s mapou? NIkam se to nedá imho pověsit. Kdyby sbírala borůvky, bylo by to jiný :)
horní je very gut, spodní ujde
kubo ty "oslintaný";) okraje jsou velemasoxozní v reálu, ale tady jsou velemimózní :) pro mně teda
to že si tu tonalitu vychytáš na velkej formát je mi jasný
pes4: rozumím, že tomu nerozumím... ,O))))
pes5: teda jestli jsem ale pochopil alespoň správně to, účelem komentářů na fstopu je vyhecovat autora fotografií k ještě lepšímu výkonu...!! ,O)
pes2: rozumím... ,O))
pes3: no, před chviličkou jsem ještě připisoval tento blábol: ...a teprve nyní jsem si všiml té světlé části lesa v pravém horním rohu na druhé fotografii... ...no to je přesně to, co jsem měl na mysli... ...já teda tomu nerozumím, nějak se snažím sám sebe doučovat za pochodu, ale je jisté, že ten roh mohl právě vypadat mnohem lépe – na negativu je jistě tonální bohatost velká i v této části...
...ale to jen tak kvákám o něčem, čemu stejně nerozumím, ale baví mne to...
,O)))
možné to i bude Luboši, ale nic není jenom černé a bílé (v kontextu s ČB fotkou to sousloví získává novou dimenzi :)) a já mám fotokomoru 40km od postele a 10km od práce, takže bych si musel brát foťák s sebou na výlet jenom tak jednou do roka, abych po zbývající rok zpracoval polovinu nafoceného filmu :)) ... ovšem precizně, to uznávám :))
...příjemná dokumentární barytová minisérie... =O)
(...teda až na tu narychlo – jen uprostřed vyrovnávanou tonalitu mapy... ,O))
(...to chce prostě dát tomu ten čas a vyrobit si šablonku na míru... ...mám pocit, že za den lze dobře nazvětšovat asi tak maximálně jen dvě barytové fotky, a pokud vím , tak opravdoví nadšenci (a slyšel jsem to kupodivu i o jednom profesionálním fotografovi) například na výstavu zvětšují třeba jen jeden baryt až dva dny... ...stříhají šablonky a já nevím co všechno ještě... ,O)
.......................................................................
Jiří Kozubíku, tak to jsi mne vylekal... ...asi budu opět stát stranou mimo hlavní proud... ...placatý skener mě vše skenuje do modra, a pokud to nepřevedu do černobíla, tak je modré úplně vše včetně případně ponechané oslintávací pásky...
pes: ale skenovat z finálních barytů je vůbec docela divoký počin... ...zvykl jsem si zvětšovat fotky speciálně pro skenování – na měkkou gradaci a bez úplné černé (a často i bez úplné bílé), a potom se to dá ještě nějak doladit v počítadle...
...ale pokud bych měl skenovat své baryty, které jsou tonálním rozsahem nadoraz (a v již finálním kontrastu), tak bych zle pochodil a asi bych na fstop odesílal jen velké slité černé plochy apod. a vůbec by to byl tonální eklhaft...
no dobre priste je orezu :)) mne az tak nerozciluji
a dneska uz ti honzo bohuzel nereknu proc jsem neudelal krok dozadu :)) jenom si pamatuju, ze jsem chtel chtel mit na fotce tu znacku pri hornim okraji ...
...a cítím výrazný deficit kritických komentářů... ,O)))
...mě to kritizování moc nejede... ...občas se sice v nějakých náhlých pomateních mysli pokusím odvázat, ale asi to není dobrý nápad... :O(
...v podstatě ty vlčí poznámky k dorovnávání tonality byla jen taková kritika pro kritiku (aby nás protagonisté fstopu nekárali za to, že nekritizujeme...)
...je přece jasné (viz komentář Tomáše Pavlíka), že s velkými zvětšeninami by jsi si pohrál detailněji... ,O)
...mě ten přesvětlený roh vlastně vůbec nevadí... ...a je v něm ta Tebou zmiňovaná světelná atmosféra...
=O)
...nojo, kdyby tu tak byl IR, tak ten by ty přepaly definoval mistrovsky... ,O))))
...a ten nápad s osekováním té slintací pásky se mi moc líbí... ...myslím, že klidně můžeš pokračovat takto dál... ...bylo by však tristní, kdyby Tě teď někdo s takovýmto rámováním začal napodobovat... =o( )
a tomaši pavlíkovi dávám taky za pravdu, že něco jiného je páska v ruce a něco jiného oscanovaná za sklem monitoru
...ale desaturace obrazu/fotky...? ...už mnohokrát jsem o tento výraz v komentářích narazil, ale opravdu a bez legrace ještě pořád přesně nevím, co to konkrétně znamená...
pes: s lokálním nastavováním hysterickéhogramu či tonality v ohraničené ploše to také občas provozuji, ale jen tak, abych totéž (anebo ještě lépe mohl potom případně učunit na baryt...)
vlkomire, desaturovat v photokramu lze, nepletu-li se nejen cely obraz, ale i selection.
kubo ty "oslintaný";) okraje jsou velemasoxozní v reálu, ale tady jsou velemimózní :) pro mně teda
to že si tu tonalitu vychytáš na velkej formát je mi jasný
pes5: teda jestli jsem ale pochopil alespoň správně to, účelem komentářů na fstopu je vyhecovat autora fotografií k ještě lepšímu výkonu...!! ,O)
pes3: no, před chviličkou jsem ještě připisoval tento blábol: ...a teprve nyní jsem si všiml té světlé části lesa v pravém horním rohu na druhé fotografii... ...no to je přesně to, co jsem měl na mysli... ...já teda tomu nerozumím, nějak se snažím sám sebe doučovat za pochodu, ale je jisté, že ten roh mohl právě vypadat mnohem lépe – na negativu je jistě tonální bohatost velká i v této části...
...ale to jen tak kvákám o něčem, čemu stejně nerozumím, ale baví mne to...
,O)))
(...teda až na tu narychlo – jen uprostřed vyrovnávanou tonalitu mapy... ,O))
(...to chce prostě dát tomu ten čas a vyrobit si šablonku na míru... ...mám pocit, že za den lze dobře nazvětšovat asi tak maximálně jen dvě barytové fotky, a pokud vím , tak opravdoví nadšenci (a slyšel jsem to kupodivu i o jednom profesionálním fotografovi) například na výstavu zvětšují třeba jen jeden baryt až dva dny... ...stříhají šablonky a já nevím co všechno ještě... ,O)
.......................................................................
Jiří Kozubíku, tak to jsi mne vylekal... ...asi budu opět stát stranou mimo hlavní proud... ...placatý skener mě vše skenuje do modra, a pokud to nepřevedu do černobíla, tak je modré úplně vše včetně případně ponechané oslintávací pásky...
pes: ale skenovat z finálních barytů je vůbec docela divoký počin... ...zvykl jsem si zvětšovat fotky speciálně pro skenování – na měkkou gradaci a bez úplné černé (a často i bez úplné bílé), a potom se to dá ještě nějak doladit v počítadle...
...ale pokud bych měl skenovat své baryty, které jsou tonálním rozsahem nadoraz (a v již finálním kontrastu), tak bych zle pochodil a asi bych na fstop odesílal jen velké slité černé plochy apod. a vůbec by to byl tonální eklhaft...
a dneska uz ti honzo bohuzel nereknu proc jsem neudelal krok dozadu :)) jenom si pamatuju, ze jsem chtel chtel mit na fotce tu znacku pri hornim okraji ...
1 - trosku mi vadi dolni orez
2 - mirne slabsi uz
i tak celkove dobry