pes2: teda vlastně nemyslel jsem název... ...nějak jsem ve své duté a shnilými pilinami vyplněné makovici omylem přehodil zde uváděná technická data za název a úplně jsem se do toho zamotal...
Zkrátka obrazově je to fajn...
...ale kdepak, to bych nerad, aby to sklouzlo k diskusím o fotošoku...
...finálním produktem má být baryt... ...a tam debata o digitální příchuti asi opravdu končí...
...už jen na tom měkce vyvolaném nouzovém eRCéčku to vypadá poněkud jinak, než na monitoru (o poznání jemněji, a právě tak trochu jako z deskáče... ;)
Ondřeji, a ještě ke Tvému výroku: „a nepochybuji o tom, ze na digitalu by takovahle fotografie po beznem plug-inovem odbarveni vypadala zcela identicky.“
Tak s takovým konstatováním nemohu souhlasit, protože:
a: nikdy nic nevypadá zcela identicky...
b: z digitálu by byla v technickém smyslu výrazně dokonalejší (měla by menší zkreslení, čili byla by věrnější tonální realitě)
pes: komprese dynamiky a dynamický rozsah není totéž... ...celkový dynamický rozsah materiálu XP2 je nepatrný – mnohem menší, než u digitálů...
Ten celý vtip spočívá v tom, že gigantický rozsah světelné reality je u XP2 extrémně zkomprimován a jakoby nadupán do nepatrného celkového rozsahu krytí emulze...
pes2: již často jsem se divil, že i v odborných časopisech se často zaměňují pojmy komprese a rozsah...
;)
Oto, to zrno je velmi jemné... ...můžeme to nazvat třeba jemně pihatou strukturou pigmentu...
Ondřeji, on ten XP2 je velmi tvárný... ...dá se hníst snadno jako hrnčířská hlína... ...skoro se mi chce napsat, že pod zvětšovákem z něj v tonálním smyslu vytvaruješ co chceš... ...no, to jsem asi přehnal... ;))
další pes: mám v úmyslu někdy později pro zajímavost postnout takový jeden výcvak z ulice... ...ta ulice je ve stínu, ale na část kapoty zaparkovaného automobilu svítí přímé slunce... ...je to cvaknuté na emulzi XP2, a pod zvětšovákem jsem pohodlně nadržel tu sluncem ozářenou kapotu... Vzájemná tonalita ploch je na zmiňovaném výcvaku vyrovnaná naprosto nepochopitelným způsobem... ...snad ani nemohu uvěřit, že je to vůbec možné... ...XP2 je opravdu zvláštní materiál... ;)
Ondřeji, souhlasím, že Ilford XP2 má s digitálem společnou jemnost polotónů a klidnost ploch... ...v tom jsou si tato obě média hodně podobná...
Avšak materiál XP2 je zároveň extrémním kompresorem dynamiky – dokáže zkomprimovat ohromné světelné rozpětí...
Kdežto kvalitní digitál sice zobrazuje velejemným způsobem bohatou škálu polotónů, ale když dojde k hranici přepalu, tak tam tvrdě končí a dál vůbec nic... Jen prázdno...
Avšak u filmu XP2 snad ani nelze vytvořit přepal... V tom je možná nepodstatnější rozdíl...
Také lze konstatovat, že monochromatický XP2 připomíná odbarvený barevný film... ...ano, i takto je to možné říci...
XP2 je jednobarevný film, nikoliv černobílý... ;)
-------------------------------------------------------------
pes: a ještě k případnému pohledu Helenky do objektivu... ...Helenka je sice překrásná a velepůvabná víla, ale tento výcvak už tak balancuje na hranici kýče, a kdyby k tomu ještě navíc přibyl pohled – byť sebepůvabnější – tak ty ten výcvak asi naplno spadnul do kategorie kýče...
...ehm... ;))
...velmi hezké pocivění... ...krása téměř vesmírná... ...a pěkné barvotiskové provedení...
...tak trochu mne to připomíná kouzlo prastarých stereofotografií...
...asi bych se měl přiznat, že ten postřeh s deskáčem jsem ukradl nejvelevyváženějšímu klubovému Profesoru Tr. Ianusovi (sice u jiného výcvaku, avšak s použitím XP2...)
...ale ne, vlastně neukradl... ...vždyť na deskáč jsem myslel už při prohlížení negativů silnou hodinářskou lupou... ...ta hladkost, jemnost a stabilnost ploch mne tenkrát opravdu ohromila... ;)
...nojo, ale neklidné chvění stříbra u HP5 má také kouzlo, a zřejmě ještě větší... ;))
...mně se líbí... ...taková trochu graficko-romantická variace na jin a jang...
...a vlevo se brodí ve sněhu nějaký zvláštní tvor s obrovitými zachmýřenými tykadly...
...ten tvor je zapadlý v závěji, a jen podle těch tykadel je vidět, jak se zleva blíží ke stromu...
Díky za všechny komentáře...!
Jáne, s tím XP2 jsem loni poněkud ulít, ale když mne u tohoto materiálu naprosto uhranula čistota polotónů – klidnost ploch (tak trochu, jako kdyby to bylo z velkého deskáče) a také úžasná expoziční pružnost... ...ani zcela přeexponovaná místa na případné přesvícené obloze nejsou na negativu natolik neprůhledná (nejsou natolik zčernalá), aby nebylo možné nadržováním něco z té oblohy dostat na tapír... Ale XP2 je snad až příliš dokonalý... Jak jsem se již zmiňoval, ještě raději mám ten zvláštní šmak HP5...
jejej, tak to zběsile dědkuji za všechny hyperkladné i megazáporné komentáře...!!
Vítězslave, vysílám speciální extrapoděkování za veleúžasnou FlexaBáseň...!!
Ondřeji, také mám raději tonalitu HP5 než XP2...
...a díky za od-kazy na VeleKrásné fotografie...!!
...například tato: http://img-2005-07.photosight.ru/18/950990.jpg
mne zachvátila...! =:o)
pes: pózování víly Janky v blízkosti létadla je sice na vlčí přání, ale tento konkrétní pohled zároveň vznikl do určité míry spontánně...
V tu chvíli se mi zdálo, že Janku náhle zaujal nečekaný pohled na cosi uvnitř kapoty...
Ten motor za vzduchovým náběhem objevila sama, a já se po několika cvaknutích šel zvědavě rychle také kouknout, na co tam Janka vlastně kouká...
...a s nadšením jsem zjistil, že je tam opravdu vidět kousek motoru... ;))
pes2: na negativech jsou i verze bez doteku tykadel...
...z tohoto uhlí pohledu jsem sice vybral tuto dotekovou verzi, ale ještě mám nazvětšovanou jinou variantu na šířku z výrazně jiného uhlí (vlastně úplně jiný výcvak s pohledem na kokpit), která je bez doteku tykadel s létadlem, a tak se jí teda zřejmě pokusím naskenovat... Docela trnu, zda placatý skener nebude zase slavit nějaký svátek...
;)))
pes: zřejmě se stanu sběratelem jasnozřivých komentářů Zdeňka Miklína, které mnohdy naprosto trefným způsobem obohacují komentované fotografie zcela novým rozměrem...
Zdeňkovy komentáře působí naprosto přirozeným dojmem...
Zdá se, že Zdeňkem popisované vize byly přítomny v komentovaných fotografiích již v okamžiku jejich vzniků, avšak nikdo dříve před Zdeňkem si těch obrazů nevšiml...
Japanese doll
Daniel Vojtíšek
pes: v otázce kompoziční nuance souhlasím s názorem Toma B/W Barvy... ;)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
( „...nová TLR - triple lens reflex a šťastná operátorka tohoto mocného přístroje... ...japonka s yashicou... ...lanem se spouští závěrka, ehm... závora... ...capitán Nemo...“ ...anebo: "...Flexareta s magickým okem tajný projekt Přerovské Meopty...." ...a tak dále... =:o))))
Přenádherné komentáře; vlčí radost převeliká...!! =:o)
S(3) nuborn
Tomáš Řihošek
Zkrátka obrazově je to fajn...
S(3) nuborn
Tomáš Řihošek
S(3) nuborn
Tomáš Řihošek
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
...finálním produktem má být baryt... ...a tam debata o digitální příchuti asi opravdu končí...
...už jen na tom měkce vyvolaném nouzovém eRCéčku to vypadá poněkud jinak, než na monitoru (o poznání jemněji, a právě tak trochu jako z deskáče... ;)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Tak s takovým konstatováním nemohu souhlasit, protože:
a: nikdy nic nevypadá zcela identicky...
b: z digitálu by byla v technickém smyslu výrazně dokonalejší (měla by menší zkreslení, čili byla by věrnější tonální realitě)
pes: komprese dynamiky a dynamický rozsah není totéž... ...celkový dynamický rozsah materiálu XP2 je nepatrný – mnohem menší, než u digitálů...
Ten celý vtip spočívá v tom, že gigantický rozsah světelné reality je u XP2 extrémně zkomprimován a jakoby nadupán do nepatrného celkového rozsahu krytí emulze...
pes2: již často jsem se divil, že i v odborných časopisech se často zaměňují pojmy komprese a rozsah...
;)
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Ondřeji, on ten XP2 je velmi tvárný... ...dá se hníst snadno jako hrnčířská hlína... ...skoro se mi chce napsat, že pod zvětšovákem z něj v tonálním smyslu vytvaruješ co chceš... ...no, to jsem asi přehnal... ;))
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Avšak materiál XP2 je zároveň extrémním kompresorem dynamiky – dokáže zkomprimovat ohromné světelné rozpětí...
Kdežto kvalitní digitál sice zobrazuje velejemným způsobem bohatou škálu polotónů, ale když dojde k hranici přepalu, tak tam tvrdě končí a dál vůbec nic... Jen prázdno...
Avšak u filmu XP2 snad ani nelze vytvořit přepal... V tom je možná nepodstatnější rozdíl...
Také lze konstatovat, že monochromatický XP2 připomíná odbarvený barevný film... ...ano, i takto je to možné říci...
XP2 je jednobarevný film, nikoliv černobílý... ;)
-------------------------------------------------------------
pes: a ještě k případnému pohledu Helenky do objektivu... ...Helenka je sice překrásná a velepůvabná víla, ale tento výcvak už tak balancuje na hranici kýče, a kdyby k tomu ještě navíc přibyl pohled – byť sebepůvabnější – tak ty ten výcvak asi naplno spadnul do kategorie kýče...
...ehm... ;))
alpe d'huez
Tomáš Štumpa
alpe d'huez
Tomáš Štumpa
...tak trochu mne to připomíná kouzlo prastarých stereofotografií...
bez názvu
Ondřej Rytíř
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
...ale ne, vlastně neukradl... ...vždyť na deskáč jsem myslel už při prohlížení negativů silnou hodinářskou lupou... ...ta hladkost, jemnost a stabilnost ploch mne tenkrát opravdu ohromila... ;)
...nojo, ale neklidné chvění stříbra u HP5 má také kouzlo, a zřejmě ještě větší... ;))
<>
Tomáš Szépe
...a vlevo se brodí ve sněhu nějaký zvláštní tvor s obrovitými zachmýřenými tykadly...
...ten tvor je zapadlý v závěji, a jen podle těch tykadel je vidět, jak se zleva blíží ke stromu...
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Jáne, s tím XP2 jsem loni poněkud ulít, ale když mne u tohoto materiálu naprosto uhranula čistota polotónů – klidnost ploch (tak trochu, jako kdyby to bylo z velkého deskáče) a také úžasná expoziční pružnost... ...ani zcela přeexponovaná místa na případné přesvícené obloze nejsou na negativu natolik neprůhledná (nejsou natolik zčernalá), aby nebylo možné nadržováním něco z té oblohy dostat na tapír... Ale XP2 je snad až příliš dokonalý... Jak jsem se již zmiňoval, ještě raději mám ten zvláštní šmak HP5...
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Pražské léto VI
Lubomír Vlk
Vítězslave, vysílám speciální extrapoděkování za veleúžasnou FlexaBáseň...!!
Ondřeji, také mám raději tonalitu HP5 než XP2...
...a díky za od-kazy na VeleKrásné fotografie...!!
...například tato:
http://img-2005-07.photosight.ru/18/950990.jpg
mne zachvátila...! =:o)
S(5) Letiště XIV
Lubomír Vlk
pes: pózování víly Janky v blízkosti létadla je sice na vlčí přání, ale tento konkrétní pohled zároveň vznikl do určité míry spontánně...
V tu chvíli se mi zdálo, že Janku náhle zaujal nečekaný pohled na cosi uvnitř kapoty...
Ten motor za vzduchovým náběhem objevila sama, a já se po několika cvaknutích šel zvědavě rychle také kouknout, na co tam Janka vlastně kouká...
...a s nadšením jsem zjistil, že je tam opravdu vidět kousek motoru... ;))
pes2: na negativech jsou i verze bez doteku tykadel...
...z tohoto uhlí pohledu jsem sice vybral tuto dotekovou verzi, ale ještě mám nazvětšovanou jinou variantu na šířku z výrazně jiného uhlí (vlastně úplně jiný výcvak s pohledem na kokpit), která je bez doteku tykadel s létadlem, a tak se jí teda zřejmě pokusím naskenovat... Docela trnu, zda placatý skener nebude zase slavit nějaký svátek...
;)))
±
Valsidal Ruzam
Zdeňkovy komentáře působí naprosto přirozeným dojmem...
Zdá se, že Zdeňkem popisované vize byly přítomny v komentovaných fotografiích již v okamžiku jejich vzniků, avšak nikdo dříve před Zdeňkem si těch obrazů nevšiml...