hele, s tou druhou to je uplne neco jineho, covece... a nazev tu taky puvodne nebyl, ne (nebo jsem ho necetl).
kazdopadne takhle tu fotku vnimam uplne jinak a jsem spokojenej.
mne se to libi, i kdyz mi ta druha uplne nesedi kompozici (ale svou praci odvedla jinde).
Martine, ja nevim. na to, abych tu fotku prijal (treba i s nadsenim), te zatim malo znam (ano, prijimam a hodnotim (si) fotky nejen v kontextu danem autorem, ale i v kontextu autora sameho), jsi tu novy. ta fotka neni spatne vyfocena, ale ani me nenadchne, takhle sama polozena, nezasazena. ale uvidim, treba se za delsi cas vratim a zpetne ji budu videt lepe (docela bych i veril, ze ano).
tak v tomhle smeru, co pises, vicemene jasnou predstavu o vysledku mam. to je take dano volbou formatu, ohniska a pripadne jistou disciplinou pri foceni. taky zde jiste hraje roli to, ze se nesnazim fotit pro nejake publikum ale predevsim pro sebe s cilem zachytit dany moment ci misto pokud mozno tak, aby z toho vysledneho obrazku lezla fotka samotna a ne fotograf. to je myslim vetsi a podstatnejsi jednotici prvek nez nasledne zpracovani (ale i zde je dobre jistou disciplinu dodrzet). co se ramecku tyce, jednou jsem se pro ne rozhodl (tedy nikoliv pro ramecky, ale pro plne policko negativu, ramecek je zde az sekundarni) a ted jiz nelze jinak. i to patri k te discipline, svym zpusobem. samozrejme to neni zadne dogma, jenom moje volba/cesta, ktera aby byla platna, musi byt takova. a vaze se pouze ke kinu.
Petre,
zhruba nejakou predstavu mam uz pri foceni, nekdy se s ni sejdu v komore, jindy ne. ale ze bych pri foceni mel v hlave vylozene finalni vysledek, to ne. vetsinou me neco zaujme vizualne a tak si to odnesu s sebou na neagtivu. po vyvolani si udelam nahledovy skeny z negativu (s tim se moc neparu). z techto nahledu pak vybiram veci pro zvetsovani a tady uz si spis dokazu predstavit finalni vysledek z komory, i kdyz pred sebou vidim jen plochej sken bez uprav. jen zcela vyjimecne (u nekterych slozitejsich veci) saham po gimpu/ps abych si z negativu previzualizoval mozne upravy v komore v pocitaci. vetsinou vse pacham az v komore.
a k tomu ikea obrazku - no, jestli mas rad "coffee and cigarettes" od jarmusche, tak takovouhle scenu s kostkovanou dlazbou preci nemuzes minout, at je tam co je tam :o)
S(2) hommage
Martin Daňkovský
<>
Tomáš Szépe
<>
Martin Slavík
<>
Tomáš Szépe
:o)
S(4) ZUš
Matúš Mudroch
co je na tom protiproudovyho?
(vzdyt tam ani nema moc zasuvek ;)
S(4) ZUš
Matúš Mudroch
ale souhlasim, ze osmadvacitka by tomu sedla lip (kdyz uz jsme u tech petatricitek) :o)
posledni zaber mi moc nesedi, ale prvni je zas paradni. takze se to vyvazi. :)
<>
Milan Ulrich
S(4) these girls fall like ...
Martin Daňkovský
kazdopadne takhle tu fotku vnimam uplne jinak a jsem spokojenej.
mne se to libi, i kdyz mi ta druha uplne nesedi kompozici (ale svou praci odvedla jinde).
S(5) Alexandria
Ondřej Hruška
S(5) Alexandria
Ondřej Hruška
S(4) these girls fall like ...
Martin Daňkovský
<>
Milan Ulrich
zeru to i s navnadou (jakkoliv je prepecena a oslazena, aby se obet chytila) a bez vyhrad.
### S(3) <>
David Čeřovský
a ty zase pohotovy stalker (ano, Barka to trefila), stale v patach sve obeti. :o)
libi se mi to.
S(6) <>
Viktor Slota
Hmm, je to na me moc akademicky, takova skolni prace (tak to na me pusobi), no.
S(6) <>
Viktor Slota
ps: zasazeni do kontextu je mozna svata krava, ale zeptej se indu, kde by byli bez krav. :)
S(5) Alexandria
Ondřej Hruška
teda az na ten noth, pravda. to jsi chtel vyhrat czech press photo, nebo co? :o)
ps: auta v pyzamu jsou nej!
power planting II.
Martin Slavík
kazdopadne diky vsem za prispevky k tematu.
.
Jarda Sedláček
dobry!
power planting II.
Martin Slavík
zhruba nejakou predstavu mam uz pri foceni, nekdy se s ni sejdu v komore, jindy ne. ale ze bych pri foceni mel v hlave vylozene finalni vysledek, to ne. vetsinou me neco zaujme vizualne a tak si to odnesu s sebou na neagtivu. po vyvolani si udelam nahledovy skeny z negativu (s tim se moc neparu). z techto nahledu pak vybiram veci pro zvetsovani a tady uz si spis dokazu predstavit finalni vysledek z komory, i kdyz pred sebou vidim jen plochej sken bez uprav. jen zcela vyjimecne (u nekterych slozitejsich veci) saham po gimpu/ps abych si z negativu previzualizoval mozne upravy v komore v pocitaci. vetsinou vse pacham az v komore.
a k tomu ikea obrazku - no, jestli mas rad "coffee and cigarettes" od jarmusche, tak takovouhle scenu s kostkovanou dlazbou preci nemuzes minout, at je tam co je tam :o)
D
Ana Trninić