<
>
Filter in effect:

[fs:122]
Jan Savický [fs:122]
[fs:103]
Ondřej Rytíř [fs:103]



vida! někomu se skutečně na ten přebujelý plech "kouká moc příjemně"!
že by Nová estetika?!
pozoruhodné.

:-)



jo, sám jsem pokus-omyl v předchozím příspěvku vlastně zjemnil na experiment, to je přesnější. Hlavně, že tu takový fotky jsou.



Pokus a omyl skutečně vyznívá poněkud pejorativně. Je i není to tak myšleno.

Práce Ondřeje Rytíře bezesporu svědčí o vkusu a výtvarném cítění - zkrátka je se na co dívat. "Strom" a plechový "ruf." svědčí navíc i o chuti k experimentu. Čím jiným jsou tyto fotografie sice výtvarné, zato neobvyklé a nepředvídatelné v účinku? A odvažuji se napsat, že nepředvídatelné jsou i pro samého autora, experimentuje i na sobě.

Umění je dnes již jen vzácně tvořeno v duchu pečlivě promyšlených a vášnivě obhajovaných konceptů sdílených formalizovanou skupinou, jak tomu bývalo u malířů a básníků před nějakými sto lety. Dnes není na úvahu a už vůbec na koncepty čas. Nemají v té mnohosti a přebytku význam, nikdo si jich stejně ani nevšimne. Navíc ta naše fotografie, a což terpve digitální, svádí k nezávaznosti - už pro ty směšné setiny sekundy, kdy se tvoří. Je snadné experimentovat, a tak to děláme. Nevím, zda to není snadné až příliš.

Avšak pokus a omyl v sobě vždy nese naději. Bez nich by nebylo evoluce, ani my, bez nich by nebylo překvapení. Kdo klade dobré otázky, má způli vyhráno a kdo se zanícením rožní své selátko, bude bohatě odměněn.

o)



aha.
moderní přístupy, Trial-and-Error Approach.
krajinka se vydařila. :-)



...na tenkém ledě místa dost!: nepřidáš pár slov, co tě na téhle fotce zajímá?



Na VIVA jakási snědá star právě zpívá "Du hast den schönsten Arsch der Welt".



Arthur Fleischmann, aspoň, co jsem viděl na tom Tomášem Szépem pastnutém linku, je na jiné téma. Ten hledá v té mizérii aspoň trochu radosti. Je optimistický, hravý.



Těžké téma, tenký led. Fotograf, který volí brutální kompozici a zaplní plochu strukturou materiálu pokrývačů, chce patrně něco říci. Tyčí snad varovný prst nad odcizenosti světů, které tak náhle všehoschopné technologie vyrábí kolem našich standadrdizovaně pohodlných životů? Nad ztrátou citlivosti přemnožených a dekadentních civilizací? Angažované umění? Vždy bylo a je ho zapotřebí.

Ale je tu i druhá možnost. Co když zde vzniká další Nová estetika? Co když ti mladí přijímají monokulturu měst a venkovského prostoru za přirozené prostředí podle schematu housat Konrada Lorenze? Krása odvíjí se od užitečnosti. Jak dlouho tedy bude trvat, než lidé zcela zapomenou na biologickou přírodu, kterou již nepotřebují? Nebo se to nemůže stát?

A pak je tu ještě jeden okruh, takový, ehm..., praktický: Co fotit? Věčně se vracet k fundamentálním vrstvám psýchy, vypouštět si ventily frustrací, to už všechno bylo popsáno, zobrazeno a prožito. Není nových pohledů. Nový je nový svět.

Jak říkám, tenký led.



žádnou radost mi to nepřináší.



1 a 3 mi dávají smysl, první mě dokonce rozesmála, ale mě stačí dost málo... :-)



dvojka je milá, na tyhle barvy ale potřebuju aklimatizaci :-).



člověče, jak fazole do nebe, výborný!



už jsme to někde viděl, ale pořád to má sílu, výborný je to. třeba 1 a 8 :-)



4 + 8 pro mě, prostě už hledám spíš humorný situace než patos demonstrace


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 1/1

>
<
Page