Ty ostatni s krvi byly takovy neuplny pokusy, tohle je ovsem finalni obraz. Odjakziva me fascinoval ten proces, kdy se z maly soukromy banality stane - nekdy dost necekane - archetypalni pribeh nebo univerzalni magickej ritual. Asi to bude tak, ze to nejvyssi se potkava s tim nejnizsim nekde na druhym konci kruhu.
Lidi se krve stiti nebo boji, ne kvuli krvi samotny, ale kvuli tomu, co symbolicky predstavuje - vlastni nitro. Nejvic se stiti menstruacni krve, ktera je jeste navic spojena s celym tim cirkusem kolem pohlavi, sexuality a rozeni - spojena negativne - jako neco, co stoji proti vsem prijemnym a romantickym predstavam. Na tvych fotkach je nejsilnejsi to, ze s temi symboly zachazis se znacnou (i kdyz asi ne jeste uplnou) volnosti a spontaneitou - ze nejspis nevis, co presne rikas, ale rikas to bytostne, naplno a nekompromisne - jako to rikali treba svati nebo samani. Pak to muze byt tak, ze clovek, jako treba ted ja, vubec nevi, proc to pusobi, jen vi, ze to pusobi silne a ze to neni banalita. Ale zaroven tenhle zpusob vyjadrovani generuje argumenty, kteryma je mozny to cely smest jednoduse ze stolu. To proste nejde jinak.
### ♢
Lucie Michnová
Ty ostatni s krvi byly takovy neuplny pokusy, tohle je ovsem finalni obraz. Odjakziva me fascinoval ten proces, kdy se z maly soukromy banality stane - nekdy dost necekane - archetypalni pribeh nebo univerzalni magickej ritual. Asi to bude tak, ze to nejvyssi se potkava s tim nejnizsim nekde na druhym konci kruhu.
Lidi se krve stiti nebo boji, ne kvuli krvi samotny, ale kvuli tomu, co symbolicky predstavuje - vlastni nitro. Nejvic se stiti menstruacni krve, ktera je jeste navic spojena s celym tim cirkusem kolem pohlavi, sexuality a rozeni - spojena negativne - jako neco, co stoji proti vsem prijemnym a romantickym predstavam. Na tvych fotkach je nejsilnejsi to, ze s temi symboly zachazis se znacnou (i kdyz asi ne jeste uplnou) volnosti a spontaneitou - ze nejspis nevis, co presne rikas, ale rikas to bytostne, naplno a nekompromisne - jako to rikali treba svati nebo samani. Pak to muze byt tak, ze clovek, jako treba ted ja, vubec nevi, proc to pusobi, jen vi, ze to pusobi silne a ze to neni banalita. Ale zaroven tenhle zpusob vyjadrovani generuje argumenty, kteryma je mozny to cely smest jednoduse ze stolu. To proste nejde jinak.
[ all comments from the critic to the author • all comments from the author to the critic ]