<
>
Filter in effect:

[fs:168]
Tomáš Houda [fs:168]
[fs:245]
Stanislav Petera [fs:245]



... A ja jsem si kdysi koupil jidelni stul, ktery je vyrobeny z masivniho bloku slepeneho ze stovek napric lepenych drevenych dyh. :-)

Neexistuje neuslechtily material, pouze jeho nevhodne pouziti. A do nej nepocitam imitaci neceho jineho - pri vedomi, ze to v 99 % pripadu nedopadne dobre. Nicmene, ty vyjimky existuji. Temer vzdy funguje imitace neceho levneho necim drahym / napriklad imitace drevotrisky z nejake uslechtile slitiny. Nebo nekdy vstupuji do hry jine, moralni faktory: Pred vynalezem tlakovaneho dreva se napriklad s oblibou pokladaly na venkovni, "drevene" terasy plastifikovane, drevene fosny, a u levnych objektu se to tak dela dodnes. Duvodem je moralni opovrzeni nad tropickym drevem, uvedomeli stavebnici radeji pouziji plastifikovane drevo nez aby si zatizili svedomi nicenim destneho pralesa - coz je emoce, ktera se mi jevi v cechach inexistentni, jak jsem mel mit nekolikrat moznost osobne se presvedcit. Paradoxne tak "podradny" material najednou ve srovnani s "uslechtilym" presto ma ve vnimani stavebika lepsi bilanci.

S tim starnutim umeleckych del s tebou souhlasim, nicmene sberatele to obcas vidi jinak a zvlaste umelecka dila z poslednich padesati let jsou casto i restauratorskymi orisky.

Jinak, nez se pustis do tech nanoprouzku, tak vyzkousej ten negativ naduplikovat. V dobach, kdy jsem se zabyval takovym tim temnokomornickym photoshopem (sabbatier atp.), jsem si svoje pokusne negativy duplikoval do foroty treba tricetkrat, pokud tim oduvodnis "jedinecnost filmu", tak z toho budes mit rito jak z obchodu s kokainem. :-)



To, co tu Standa napsal o filmu a digi, muzu stoprocentne podepsat. Proces, technika, material a vystup jsou dve rozdilny strany jedny mince.

Na me to vyskakovani kvuli "fejkovanymu analogu" pusobi proste jenom detinsky a naprosto odtrzeny od reality. Kdyz se zamyslim nad tim, odkud se to bere, tak jedina odpoved, ktera mne napada, je, ze to musi byt nedostatkem kontaktu s realnym zivotem, ze proste jde o lidi, kteri si ziji spokojene v nejake ulite, nezajimaji se o nic jineho a unikaji jim veskere souvislosti. Drive jsem obcas psal do "akci a vystav" pozvanky na "ART/Basel", ponevadz tam clovek byva do reality celych dejin umeni vtazen hned na prvnich padesati metrech, ale pokud vim, nikdo ten krok neucinil... Zatimco veskere soudobe umeni zachazi naprosto volne s jakymkoli procesem, technikou nebo materialem, volne vse kombinuje mezi sebou a jako jediny a nejdulezitejsi prvek operuje s lidskym inputem, tady se mlati prazdna slama o vkopirovanych rameccich. :-)

V umeni pojem autenticita de facto neexistuje, vse ma svuj puvod v necem, co vytvorenemu predchazelo.

Pote, co jeden z mych zakazniku sberatelu pred lety prisel s tim, ze jedem muj fineprint se mu "kazi" - pres prepeclive zpracovani, kaskadove ustalovani, prani v pracce a stabilizaci selenem, nota bene - tak se nakonec u nahradniho printu po konzultaci se svym galeristou rozhodl pro tisk inkjetem, prave kvuli lepsi prognoze trvanlivosti...

Ta zkazka s tim rozstrihanym negativem me ale pobavila, ja se pohybuju v kruzich galeristu dyl nez dvacet let a zatim jsem na neco podobneho nenarazil ani jednou. Docela by me zajimalo, kdo si tenhle marketingovej trhak vymyslel, nejspis kdyz uz jinak jeho veci nikdo nechtel kupovat. :-)
(no nekupte to, je to nefalsovanej voriginal) :-))



Aha. Takze pokud chci fotit baletky jako umeni, musim jenom na film, i kdyz to na vysledku nepoznam. Digitalne lze fotit pouze tancici roboty. Halo? On ma photopost ted tady nejaky dny otevrenych dveri? Proberte se, nekam si to ulozte a prectete, az dospejete. Udela vam to radost, garantovane.



kompozicne to nejak nepobiram, i kdyz jinak s timhle pojmem zachazim dost volne. Ty pozy jsou krystalicky, zaslouzily by si, aby ta kompozice byla taky takova, jen muj pocit.



ten crewdson... formalne jo, i ty saty jo, ale on by tam mel neco, co by vytvorilo vic napeti, i kdyby to mela byt stara matrace a rezava lednicka pod tim mostem.
Tim nechci rict, ze mi to prijde vylozene hloupy, ale tak, jak to je, bych to vlevo asi orizl a na napeti se vykaslal.



MS: ja si spis myslim, ze LL (nebo ten renesancni portret) evokuje ten vazny, dospely, strnuly vyraz. Asociace LL se jaksi dere do podvedomi, protoze ona s touhle "technikou starych portretu" prisla jako prvni ve fotografii, coz nejspis zase ma puvod v jejim vzdelani. Od te doby tak pracuje rada lidi, ale tenhle efekt, fotky caparta ktery pusobi dospele, je tak nejak spjaty s ni.



hm, to ma neco. Ta mirna zamlzenost je zajimava. Mozna bych ji zkusmo u oci trosku ubral, aby si toho neceho vsimlo vice lidi. :-)


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 1/1

>
<
Page