no jasně, já to chápu, ale:
Předpokládejme, že pracuješ s jednou gradací. Spodek fotky svítíš 20 s, oblohu 50 s, což jsou podle mě normální hodnoty.
Místo toho zkusíš preflash, spodek fotky budeš svítit jen 10s a oblohu 20s. Ale stejně musíš vykrývat. K čemu je to potom dobré?
Nebo je to jinak?
možná to stojí za to, ale když si představím nasvěcování papírů a pak zase nějaké expoziční zkoušky (a stejně se to bude muset vykrývat, nevěřím že to půjde úplně bez toho), do toho multigradační papíry... Příliš mnoho proměnných, to se bude těžko ladit.
jenže preflash ti nasvítí i místa, které mají být na pozitivu tmavé, a ty za budeš muset vykrývat, aby se ti neslily stíny, ne? Nezkoušel jsem, jenom se ptám.
*
Petr Mahdalík
*
Petr Mahdalík
*
Petr Mahdalík
*
Petr Mahdalík
Předpokládejme, že pracuješ s jednou gradací. Spodek fotky svítíš 20 s, oblohu 50 s, což jsou podle mě normální hodnoty.
Místo toho zkusíš preflash, spodek fotky budeš svítit jen 10s a oblohu 20s. Ale stejně musíš vykrývat. K čemu je to potom dobré?
Nebo je to jinak?
*
Petr Mahdalík
*
Petr Mahdalík
*
Petr Mahdalík