Filter in effect:

[fs:120]
Ianus Germanicus [fs:120]
[fs:120]
Ianus Germanicus [fs:120]



Peter, koukám na to - a opravdu by to byla dobra panorama, chci od Jeziska X-pana



Sergej, to mam kvuli Tobě jít do práce ještě i v neděli..?



nejvelevyvazenejsi pane Vlku nestraste - to byste to musel vyfotit Vy =:o)



TH: to muzu vyzkouset... i kdyz zatim na to koukam tak, ze bych nerad obetoval to Mesto... odmavam to ve fotosopu a uvidim ;-)



JN: jj - chápu ... ale co nadělám, už jsem to vyfotil takhle... už když jsem to viděl v šachtě, tak jsem to chtěl takhle...
ale vím, co máš na mysli, ruzumím...



JN: s mraky by to byla od začatku uplne jiná fotka, hlavně s úplně jinou náladou...
mně tam mraky nechybí, ten prázdný veleprostror nad nimi mi připadá důležitý... ostatně mraky ani nebyly (kompletně šedivá obloha)



Oťas: já myslím, že je to název školního cyklu na ITF



JN: jen rejpej - já si to rád přečtu ... jenom nevím, jestli nevkládáš moc nadějí do toho "příště" ;-)



Kris, abych nepřihodil Tebe ... =:o)

ale jinak myslim, ze ta fotka ma rezervy, ze se to melo podarit lip...



Tak já ještě něco z Opavy nazvětšuju, stejně to musím udělat ... serii, ale postovat nebudu, pouze jednotlivé snímky a nazvu to "Lidé Opavska"



Hančí... jestli to stihnu, dokdy se zdržíš?



;-)) a Mira jaký má pěkný růžky >:o)

pes: takhle na mě rejžovat body ;-))



TS: a nebylo by to potom moc natesno nahore? a neprisel bych o to okoli?
- možná by to vyšlo líp, to už teď neposoudím...
s tou 40 porad nejak valčím, byl jsem zvyklej na 35mm a tech 40mm je na mě málo širokých...



ad bokeh) vypozoroval jsem - ale zatim jsem toho tolik s canonetem nenafotil - že při otevřenější cloně a zaostřování poměrně nablízko cca do 2 metrů, má tendenci "odtrhávat" jednotlivé vzdálenosti od sebe, zároveň předměty v nekonečnu (při tom blízkém zaostření a otevřené cloně) jsou takové "ohlodané" viz. třeba katedrála, které zmizela špička (vrchol věže) nebo vršky topolů = prostě ty tenké předměty v nekonečnu od určité tenkosti zmizí...

při zaostření na nekonečno to nedělá

ale mám dojem, že mě ten efekt začíná bavit - dělá takové obrazy rozbořeného, opuštěného města v dáli ... myslím, že se tomu říká "zbořeninový mramor", který je často k vidění v interiéru českých hradů a zámku, kde byl používán k vykládání sekretářů a podobných skříněk

kontury - jsou, ale velmi malé, když je za tmavým předmětem v jiné "odtržené" rovině světlý předmět ... tady jsou samozřejmě velmi zvýrazněné post-procesem, především doostřováním, které jsem se ale snažil omezit na mez jenom nezbytně nutnou

závěrem - tento efekt objektivu se mi docela zamlouvá = dává mu určitý nezaměnitelný charakter - a to mi přijde fajn



JH: jak praví kolega kotwa je to bokeh ... přeci jenom je to 30 let stará levnější čočkastrojovna a má svoje trucovité vlastnosti ,-) Já jsem byl za poslední rok zvyklej na nejmodernější sklo od Karla Rumcajse a ten bokeh canoneta mě nejdriv trochu překvapil... ale jak řikám, rozhodl jsem se to neřešit...

Oťas: se myslím moc obávat nemusíš, protože já tam mám zařazenou ještě takovou opižlanou sluneční clonu, která mi to podstatně ještě o kus zvedá ... asi ji budu při filtraci sundávat - rozmyslíme uvidíme...


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 13/15

Page
13