ta dvojička i s Panem Skenerem je velmi sympatická
...
já pořád přemýšlím, co že je to vlastne na té tak obyčejné fotografii zajímavého a přitažlivého, tedy pro mě přitažlivého ... a snad je to ten "intimní" pohled do duše pana Vlkomila
- tedy, vidíme obyčejnou nakloněnou řadu koníků s dábelskými řehtáky a ověšenou cingrlátky ... což samo o sobě může být jako fotografie mírně sporné ... ale mě na tom baví to, že je to takový pohled do oka a duše fotografovy - úplně vidím, jaxe Vlčák tetelí radostí, že objevil takové zajímavé roztodivné zákoutí a aby si to sám pro sebe ještě podtrhnul, taxi to z radosti nakloní...
a mně to připomíná některé povídky Bohumila Hrabala a jejich černobílé zpracování ze 60. let ... jsou to takové perličky na dně, inzerát na kolotoč, na kterém už nechci jezdit - prostě je to taková velmi lidská, milá absurditka ... ergo suma sumárum sedí mi to do nálady
...
pes: to jsem zase zplodil blábolinec... se omlouvám všem ;-)
TS: a nebylo by to potom moc natesno nahore? a neprisel bych o to okoli?
- možná by to vyšlo líp, to už teď neposoudím...
s tou 40 porad nejak valčím, byl jsem zvyklej na 35mm a tech 40mm je na mě málo širokých...
Valsidal měl kdysi výbornou sérii z koupaliska - snad ji ještě někde má
...
Tohle je docela fajn, ale když si vzpomenu na tu Valsidalovu sérii, tak ta pro mě byla magičtější - tady mám dojem, že jsou dobre situace, ale nejsou tak dobře podtržené zpracováním - samozřejmě jenom imho
ad bokeh) vypozoroval jsem - ale zatim jsem toho tolik s canonetem nenafotil - že při otevřenější cloně a zaostřování poměrně nablízko cca do 2 metrů, má tendenci "odtrhávat" jednotlivé vzdálenosti od sebe, zároveň předměty v nekonečnu (při tom blízkém zaostření a otevřené cloně) jsou takové "ohlodané" viz. třeba katedrála, které zmizela špička (vrchol věže) nebo vršky topolů = prostě ty tenké předměty v nekonečnu od určité tenkosti zmizí...
při zaostření na nekonečno to nedělá
ale mám dojem, že mě ten efekt začíná bavit - dělá takové obrazy rozbořeného, opuštěného města v dáli ... myslím, že se tomu říká "zbořeninový mramor", který je často k vidění v interiéru českých hradů a zámku, kde byl používán k vykládání sekretářů a podobných skříněk
kontury - jsou, ale velmi malé, když je za tmavým předmětem v jiné "odtržené" rovině světlý předmět ... tady jsou samozřejmě velmi zvýrazněné post-procesem, především doostřováním, které jsem se ale snažil omezit na mez jenom nezbytně nutnou
závěrem - tento efekt objektivu se mi docela zamlouvá = dává mu určitý nezaměnitelný charakter - a to mi přijde fajn
JH: jak praví kolega kotwa je to bokeh ... přeci jenom je to 30 let stará levnější čočkastrojovna a má svoje trucovité vlastnosti ,-) Já jsem byl za poslední rok zvyklej na nejmodernější sklo od Karla Rumcajse a ten bokeh canoneta mě nejdriv trochu překvapil... ale jak řikám, rozhodl jsem se to neřešit...
Oťas: se myslím moc obávat nemusíš, protože já tam mám zařazenou ještě takovou opižlanou sluneční clonu, která mi to podstatně ještě o kus zvedá ... asi ji budu při filtraci sundávat - rozmyslíme uvidíme...
night time
Martin Slavík
night time
Martin Slavík
S(6) niečo visí vo vzduchu ...
Ivan Storinský
SWL-6T
Michal Plhoň
night time
Martin Slavík
my žijeme v Praze
to je tam
kde uprostřed lidí
můžeš zůstat sám
pěkné, páčí sa
S(2) Odpočinek
Jan Savický
pohled okem, pohled sr...
Jakub Wyderka
S(2) pod Eiffelovou žirafou
Lubomír Vlk
...
já pořád přemýšlím, co že je to vlastne na té tak obyčejné fotografii zajímavého a přitažlivého, tedy pro mě přitažlivého ... a snad je to ten "intimní" pohled do duše pana Vlkomila
- tedy, vidíme obyčejnou nakloněnou řadu koníků s dábelskými řehtáky a ověšenou cingrlátky ... což samo o sobě může být jako fotografie mírně sporné ... ale mě na tom baví to, že je to takový pohled do oka a duše fotografovy - úplně vidím, jaxe Vlčák tetelí radostí, že objevil takové zajímavé roztodivné zákoutí a aby si to sám pro sebe ještě podtrhnul, taxi to z radosti nakloní...
a mně to připomíná některé povídky Bohumila Hrabala a jejich černobílé zpracování ze 60. let ... jsou to takové perličky na dně, inzerát na kolotoč, na kterém už nechci jezdit - prostě je to taková velmi lidská, milá absurditka ... ergo suma sumárum sedí mi to do nálady
...
pes: to jsem zase zplodil blábolinec... se omlouvám všem ;-)
Indiánky
Ianus Germanicus
Štrbské Pleso
Dodo Šimko
- no přijemné to je, velmi prijemné - takova velmi dobrá bonboniera
obrázky z demostrací z...
Ianus Germanicus
pes: takhle na mě rejžovat body ;-))
obrázky z demostrací z...
Ianus Germanicus
- možná by to vyšlo líp, to už teď neposoudím...
s tou 40 porad nejak valčím, byl jsem zvyklej na 35mm a tech 40mm je na mě málo širokých...
S(3) blu
Tomáš Procházka
ta ponorka je uplně nejlepší
a ta čtyřka - to je magický
jednička velmi výtvarná - fajn
...
ta dvojka mi tam moc nesedne
S(2) BazenBoys
Filip Rázga
...
Tohle je docela fajn, ale když si vzpomenu na tu Valsidalovu sérii, tak ta pro mě byla magičtější - tady mám dojem, že jsou dobre situace, ale nejsou tak dobře podtržené zpracováním - samozřejmě jenom imho
obrázky z demostrací z...
Ianus Germanicus
obrázky z demostrací z...
Ianus Germanicus
při zaostření na nekonečno to nedělá
ale mám dojem, že mě ten efekt začíná bavit - dělá takové obrazy rozbořeného, opuštěného města v dáli ... myslím, že se tomu říká "zbořeninový mramor", který je často k vidění v interiéru českých hradů a zámku, kde byl používán k vykládání sekretářů a podobných skříněk
kontury - jsou, ale velmi malé, když je za tmavým předmětem v jiné "odtržené" rovině světlý předmět ... tady jsou samozřejmě velmi zvýrazněné post-procesem, především doostřováním, které jsem se ale snažil omezit na mez jenom nezbytně nutnou
závěrem - tento efekt objektivu se mi docela zamlouvá = dává mu určitý nezaměnitelný charakter - a to mi přijde fajn
obrázky z demostrací z...
Ianus Germanicus
Oťas: se myslím moc obávat nemusíš, protože já tam mám zařazenou ještě takovou opižlanou sluneční clonu, která mi to podstatně ještě o kus zvedá ... asi ji budu při filtraci sundávat - rozmyslíme uvidíme...
obrázky z demostrací z...
Ianus Germanicus
pes: dřív bych se taky rozčiloval, ale po Amálce Štrbů, jsem se rozhodl, to tak nějak neřešit
obrázky z demostrací z...
Ianus Germanicus
### S(2) ital
Tomáš Procházka
vyju stejně jako vážený pan Vlk
= líbí moc