k celému případu bych na svoji obhajobu podotkl jen
že se nesnažím fotit hudbu, ba ani hudebníky; já vím, že je jich vyfoceno mnoho a že i díky prostředí jsou si víceméně ty fotky podobné, že tou podobností vznikají určitá schématická klišé a opakování…
co bych rád, o co se snažím, je zachytit svůj pocit z té hudby: jak se protnul s mojí náladou, mými emocemi – vlastně ty fotky by měly být (v ideálních okamžicích) takovým mým deníkem, krátkou básní o pocitech…
nikdy na koncertě nevytahuju foťák hned… poslouchám, pluju si na hudbě a teprve když se "Něco" protne, tak vlastně bez mého vědomí ruka sama odněkud vyloví foťák a vlastně i dál se to odehrává nějak bez mého vědomí… kdyby se mě někdo ptal, proč jsem to fotil takhle, tak bych mu neuměl odpovědět, protože se to fotilo "samo"
a tak vlastně nestojí proti sobě poslouchat vs. fotit – je to určitý stav změněného vědomí, dočasně podmíněný způsob bytování uprostřed Všehomíra… ;-)
někdy foťák vůbec nevytáhnu, protože pocity se nedostavily
ke kauze Joshuy Četlmuže
nebylo moc času, přecházeli jsme z jednoho sálu do druhého a když jsme vstoupili, tak už hrál druhou píseň, předtím jsem nefotil žádné vystoupení, protože mě neoslovovala = nebylo proč tady jsem vstoupil a hned bylo jasné, _že_se_něco_děje_ automaticky jsem zaplul pod podium do hloučku Fotopasem vybavených fotografů a z brašny vyhrabal foťák, je zajímavé, že to nejlepší místo (z mého pohledu) pod pódiem bylo neobsazené, zatímco ostatní se mačkali na jednom metru čtverečním, na místě, které mi přišlo nesmyslné … přestože JR hrál dobře a mělo to tu správnou šťávu a všechny noty byly správně, tak mi to přišlo (zpětně hodnoceno) jako velmi kvalitní, ale přesto formální vystoupení… v závěru, když už jsem dávno nefotil, až jako akademické hraní, pěkných dokonalých not…
a tak možná i právě proto je tahle fotografie (snad) elegantní, formálně hezká, dokonalá? (mně se například líbí kompozice), ale přesto není kulervoucí – když jsme se bavili s klubovou sladkostí tetou Varymišou, tak jsme se shodli, že koncert Petra Lipy v Akropolis, na kterém jsme byli asi měsíc předtím, byl výrazně lepší = možná nehráli tak přesně, ale mnohem šťavnatěji a od srdce …
když pomineme nedostatečnost fotografa a jeho fototechniky, tak zřejmě lepší = kulervoucí fotku nebylo možné udělat… neodehrávaly se tam věci _mezi_nebem_a_zemí_
z toho koncertu P. Lipy mám zajímavou pocitovou fotku, takový protipól téhle, dám ji za pár dní… ale tuším, že nezaboduje ;-)
…
a já vím, ti fotografové při koncertech ruší… však snažím se co nejméně; blesku nepoužívám, choulím se pod podiem… přesto se někdy cítím provinile
Pokud jsem, nám nejmilejší klubový veleVlku, rušil Tvůj zážitek z hudby, tak se nastokráte omlouvám
budu se snažit, aby se to víckrát neopakovalo, k tomu mi dopomáhej Tr.ychtýř, Tr.udy i Tr.ampolína
…
štefan: já to měl 2 minuty a 4 políčka než mě objevili a vyhnali jako nepovolaného -
samozřejmě by to chtělo víc času a víc možností na vychytání světla a pozic
tady jsem našel na webu, jak to tam vypadlo:
dole jsem musel eliminovat tu bednu, co vyčuhuje vpravo dole (to je k tomu spodnímu ořezu) vychytat okamžik, kdy mu nebude ze zad vyčuhovat klávesák, a bude svítit nějaké slušné světlo http://www.kdykde.cz/kdykde_galerie/photo.php?dirid=42&o=15
ondřej: já už mám tuhle kombinaci vyzkoušenou - je to jeden z výstupů mého experimentálního období
dřív jsem pro takovéhle situace používal neopan 1600 v X-tolu (nejčastěji 1:3) jako bylo to fajn, ale uplně spokojenej jsem nebyl ...
taxem přemýšlel a sbíral data na webu a snažil se dát dohromady nějaký kombo, který by mělo dostatečně polotónu, dokázalo zvládat alespoň ISO 1600 a přitom ještě mělo pěkný ostrý ne moc velký zrno ----> a zatím mi jako ideální kombinace vychází delta 400 a ten DD-X
ten DD-X je teda jedna z úplně nejdražších vývojek na trhu (bližší informace o DD-X najdeš na ilford.com)
delta 400 stojí srovnatelně s tím neopanem 1600
litrovka DD-X stojí u Škody 750 Kč
DD-X se ředí pro použití 1:4
ilford to nepíše, ale přišel jsem na to, že musím mít alespon 100ml stocku na jeden film, když jsem dával méně, tak to bylo nedotažený (pokud jsem nedělal špatně něco jiného - v tom nemám ještě úplně jasno)
- čili je to doopravdy drahý, nicméně nic lepšího a dostupného jsem zatím neobjevil
ten DD-X používám jenom na EI 1600, případně vyšší ... přechovávám v lednici zastříknutej ochranným sprejem
Tady na tom náhledu, přes špatnej skenrrrrr to nepoznáš, ale na papíru jsou ty polotóny a zrno mnohem lepší než neopan 1600 v X-tolu
akorát ty prachy, holt...
Lubka: to určitě ne, tam ten prostor a odstup musí být vidět - tak jak navrhuješ, tak by to v tom mém vidění světa vubec nedávalo smysl
- i když, myslím, že rozumím, co máš na mysli... ale to už by nebylo ... o vlkovi
mně to moc nesedlo - jednak barvama (tyhle mi z nejakyho subjektivniho duvodu nešmakujou) a druhak tím ostrym zaostřenim v jinak vyrazne odfocusený fotce
- není pro mě
tak jako ten dotyk čtvrtý lampy zprava s drátem mi trochu vadí ;-)
chvíli se mi to líbí... a chvíli mi to zase přijde příliš prázdný (kdyby tam alespoň nějakej pes běžel... nebo kočka mňoukala)
... jazz
Ianus Germanicus
já Vám rozumím…
k celému případu bych na svoji obhajobu podotkl jen
že se nesnažím fotit hudbu, ba ani hudebníky; já vím, že je jich vyfoceno mnoho a že i díky prostředí jsou si víceméně ty fotky podobné, že tou podobností vznikají určitá schématická klišé a opakování…
co bych rád, o co se snažím, je zachytit svůj pocit z té hudby: jak se protnul s mojí náladou, mými emocemi – vlastně ty fotky by měly být (v ideálních okamžicích) takovým mým deníkem, krátkou básní o pocitech…
nikdy na koncertě nevytahuju foťák hned… poslouchám, pluju si na hudbě a teprve když se "Něco" protne, tak vlastně bez mého vědomí ruka sama odněkud vyloví foťák a vlastně i dál se to odehrává nějak bez mého vědomí… kdyby se mě někdo ptal, proč jsem to fotil takhle, tak bych mu neuměl odpovědět, protože se to fotilo "samo"
a tak vlastně nestojí proti sobě poslouchat vs. fotit – je to určitý stav změněného vědomí, dočasně podmíněný způsob bytování uprostřed Všehomíra… ;-)
Třeba tady, jak píše ctihodný klubový NášChal
http://www.fstop.cz/e-fs?cf=fstop.cf&s=V&I=960
někdy foťák vůbec nevytáhnu, protože pocity se nedostavily
ke kauze Joshuy Četlmuže
nebylo moc času, přecházeli jsme z jednoho sálu do druhého a když jsme vstoupili, tak už hrál druhou píseň, předtím jsem nefotil žádné vystoupení, protože mě neoslovovala = nebylo proč tady jsem vstoupil a hned bylo jasné, _že_se_něco_děje_ automaticky jsem zaplul pod podium do hloučku Fotopasem vybavených fotografů a z brašny vyhrabal foťák, je zajímavé, že to nejlepší místo (z mého pohledu) pod pódiem bylo neobsazené, zatímco ostatní se mačkali na jednom metru čtverečním, na místě, které mi přišlo nesmyslné … přestože JR hrál dobře a mělo to tu správnou šťávu a všechny noty byly správně, tak mi to přišlo (zpětně hodnoceno) jako velmi kvalitní, ale přesto formální vystoupení… v závěru, když už jsem dávno nefotil, až jako akademické hraní, pěkných dokonalých not…
a tak možná i právě proto je tahle fotografie (snad) elegantní, formálně hezká, dokonalá? (mně se například líbí kompozice), ale přesto není kulervoucí – když jsme se bavili s klubovou sladkostí tetou Varymišou, tak jsme se shodli, že koncert Petra Lipy v Akropolis, na kterém jsme byli asi měsíc předtím, byl výrazně lepší = možná nehráli tak přesně, ale mnohem šťavnatěji a od srdce …
když pomineme nedostatečnost fotografa a jeho fototechniky, tak zřejmě lepší = kulervoucí fotku nebylo možné udělat… neodehrávaly se tam věci _mezi_nebem_a_zemí_
z toho koncertu P. Lipy mám zajímavou pocitovou fotku, takový protipól téhle, dám ji za pár dní… ale tuším, že nezaboduje ;-)
…
a já vím, ti fotografové při koncertech ruší… však snažím se co nejméně; blesku nepoužívám, choulím se pod podiem… přesto se někdy cítím provinile
Pokud jsem, nám nejmilejší klubový veleVlku, rušil Tvůj zážitek z hudby, tak se nastokráte omlouvám
budu se snažit, aby se to víckrát neopakovalo, k tomu mi dopomáhej Tr.ychtýř, Tr.udy i Tr.ampolína
…
... jazz
Ianus Germanicus
samozřejmě by to chtělo víc času a víc možností na vychytání světla a pozic
tady jsem našel na webu, jak to tam vypadlo:
dole jsem musel eliminovat tu bednu, co vyčuhuje vpravo dole (to je k tomu spodnímu ořezu) vychytat okamžik, kdy mu nebude ze zad vyčuhovat klávesák, a bude svítit nějaké slušné světlo
http://www.kdykde.cz/kdykde_galerie/photo.php?dirid=42&o=15
... jazz
Ianus Germanicus
dřív jsem pro takovéhle situace používal neopan 1600 v X-tolu (nejčastěji 1:3) jako bylo to fajn, ale uplně spokojenej jsem nebyl ...
taxem přemýšlel a sbíral data na webu a snažil se dát dohromady nějaký kombo, který by mělo dostatečně polotónu, dokázalo zvládat alespoň ISO 1600 a přitom ještě mělo pěkný ostrý ne moc velký zrno ----> a zatím mi jako ideální kombinace vychází delta 400 a ten DD-X
ten DD-X je teda jedna z úplně nejdražších vývojek na trhu (bližší informace o DD-X najdeš na ilford.com)
delta 400 stojí srovnatelně s tím neopanem 1600
litrovka DD-X stojí u Škody 750 Kč
DD-X se ředí pro použití 1:4
ilford to nepíše, ale přišel jsem na to, že musím mít alespon 100ml stocku na jeden film, když jsem dával méně, tak to bylo nedotažený (pokud jsem nedělal špatně něco jiného - v tom nemám ještě úplně jasno)
- čili je to doopravdy drahý, nicméně nic lepšího a dostupného jsem zatím neobjevil
ten DD-X používám jenom na EI 1600, případně vyšší ... přechovávám v lednici zastříknutej ochranným sprejem
Tady na tom náhledu, přes špatnej skenrrrrr to nepoznáš, ale na papíru jsou ty polotóny a zrno mnohem lepší než neopan 1600 v X-tolu
akorát ty prachy, holt...
S(5) bundesplatz
Martina Šimková
to je jedna z nejkrásnějších fotek za poslední dobu, co jsem tu viděl
úplně mě to dojalo, jak je to krásný
... jazz
Ianus Germanicus
teda myslím, že se někdo musel zeptat
;-)
... jazz
Ianus Germanicus
... o vlkovi
Ianus Germanicus
- i když, myslím, že rozumím, co máš na mysli... ale to už by nebylo ... o vlkovi
new kings
Tomáš Řihošek
S(4) bundesplatz
Martina Šimková
- nejvíc se mi líbí 2 takovej kouzelnej radostnej, okamžik
S(3) wicked.cz | I love sho...
Ondřej Rytíř
b.
Martin Slavík
new kings
Tomáš Řihošek
shiraz cabernet vintag...
Luděk Nechvátal
- není pro mě
Krajina s podzimem
Ianus Germanicus
Krajina s podzimem
Ianus Germanicus
### S(2) micky
Ján Poliak
ta nahore
Obyčejné Okamžiky
Ianus Germanicus
S(2) rain
Juan Pablo Picasso
...
Vítězslav Bukovský
<>
Tomáš Szépe
chvíli se mi to líbí... a chvíli mi to zase přijde příliš prázdný (kdyby tam alespoň nějakej pes běžel... nebo kočka mňoukala)