[fs:102] pro mě to hlavně není nic nového, spíš naopak, velmi starého. portrét v přirozeném prostředí. studenti to mají v ostavě za úkol každý rok, viz http://sus-foto.blog.cz/0906/portret-v-prirozenem-prostredi.
celý náš ročník má takovýhle soubor, někdy 1999/2000 tuším.
a dokonce obdobné soubory na fs už párkrát padly (minimálně jeden si pamatuju).
celou tu akci na naší škole inspirovaly fotografie Ireny Armutidisové, která tak nafotila soubor portrétů v přirozeném prostředí, ba dokonce i s přirozením, jako magisterskou práci na itf (1998).
(našla jsem ale jen jednu a ještě blbě oskenovanou; výsledný soubor byl čb i v barvě, http://www.funkehokolin.com/index.php?id=302)
viděla jsem tehdy fotky na výstavě, byly výborné jak po vizuální tak po technické stránce.
ani jsem neměla chuť sem něco psát, ale na druhou stranu jsem si řekla, že autora by možná zajímalo, že něco takového se někde fotí už tak deset let, rok co rok, jako školní úkol druhých ročníků, a že celý ten nápad vznikl z inspirace konkrétní práce. studenti mají za sebou kompoziční cvičení s neživými předměty a jistou zručnost ve věci všímání si světla. ve druháku postupují dále a na tomto souboru se učí komunikovat s cizími lidmi, oslovovat je a pracovat s nimi ve spojení s kamerou.
proto se pro to nedokážu nadchnout a asi ani ocenit práci. ostatně jak píše tomáš, každá fotografie by měla v sobě nést kus práce, pokud je hodno ji vystavit.
záběry jako takové mě moc nenadchly, některé lehce uspokojily, ale opět jsem v nich nenašla nic, co bych neviděla už nesčetněkrát. tudíž mě nechávají zcela chladnou a bez emocí.
ja bych to musel pochcat nejak uplne roadshow stylem, komplet vcetne live hudebniho doprovodu maxim turbulenc a blikajicich vanocnich svetylek vod vietnamcu, abych dostatecne vybarvil, jak moc me ten set nezajima a jak moc me prekvapuje, ze na fstopu muze nekdo ve svym komentari po vsech tech letech zduraznovat, jak je to teda dobre, ze do nejakyho foceni byla investovana skutecna prace.
jakoze hello world, fotka je prece predevsim drina.
jiste, vetsina souboru i solo fotek publikovanejch ve zdejsim workshopu tu investici zcela evidentne postrada, ale to prece neznamena, ze bysme na to meli pristoupit nebo tomu i nedej boze uzpusobit svuj vlastni pristup k fotce.
nejak tomu celymu proste neverim, vcetne ty duvernosti a nenucenosti, ktera v tom na prvni pohled jakoby je.
a jak je to ukazany...
jeste teda radsi disclaimer, kdyz uz sem se zas jednou trochu rozohnil, aby nedoslo k typickejm nedorozumenim:
1) tenhle komentar poskytuju jako szepe-autor, nikoliv jako szepe-provozovatel_fstopu,
2) tenhle komentar, prestoze se v nem objevujou vyrazy jako "nekdo" a "po vsech tech letech", neni ani v naznaku minenej jako utok na konkretni osobu nebo osoby.
that said, pouzity jako prebal na nejaky tematicky vyhovujici publikaci s rozumne stridmou typografii vpravo nahore (aby se zamaskovalo, jak nemozne je to stand-alone komponovany) bych to umel tolerovat. mozna.
vizualni efekt postavenej na rytmu a prirozenym kontrastu objektu (navic ses stejne neudrzel a jeste na to slapnul -- nebo to blbe exponoval a nasledne zesvetlil, aby labute byly bily). teda nic proti vizualnim efektum per se, sam sem na ne big, ale tohle je holt trosicku pro deti.
umim si predstavit, ze v seventies kabate od ralpha gibsona by me to pred peti lety nadchnulo, ale dneska a tady je to vycpely az beda.
- dym na prvni od zacatku beru jako dym a nikdy mne nenapadlo, ze by to mohlo byt neco jineho,
- hlavne v te prvni jsi JI zachytil pro mne vybranym zpusobem, citim z ni neco,
- druha je proste uz jen slaby odvar, a navic uz je to pro mne jen o tom "efektu", neni v ni tolik citu.
vydařený portréty, který navíc drží pohromadě. i to zarámování lidí do jejich živností je povedený, i když ne všude se to úplně povedlo. nakonec si myslim, že sis z toho odnesl víc, než jen tyhle fotky, a to je možná nejdůležitější .)
je to malinko jinačí takhle :)... ale pořád se mi líbí, hlavně ta druhá, princezna/saň... Tygr a drak... taková ušlechtilost a špetka pekelnosti v jednom... nevim, třeba ten pocit, co ve mně vyvolává, zformuluju časem líp.
S(10) Varenští řemeslníci
Štěpán Kačena
S(10) Varenští řemeslníci
Štěpán Kačena
celý náš ročník má takovýhle soubor, někdy 1999/2000 tuším.
a dokonce obdobné soubory na fs už párkrát padly (minimálně jeden si pamatuju).
celou tu akci na naší škole inspirovaly fotografie Ireny Armutidisové, která tak nafotila soubor portrétů v přirozeném prostředí, ba dokonce i s přirozením, jako magisterskou práci na itf (1998).
(našla jsem ale jen jednu a ještě blbě oskenovanou; výsledný soubor byl čb i v barvě, http://www.funkehokolin.com/index.php?id=302)
viděla jsem tehdy fotky na výstavě, byly výborné jak po vizuální tak po technické stránce.
ani jsem neměla chuť sem něco psát, ale na druhou stranu jsem si řekla, že autora by možná zajímalo, že něco takového se někde fotí už tak deset let, rok co rok, jako školní úkol druhých ročníků, a že celý ten nápad vznikl z inspirace konkrétní práce. studenti mají za sebou kompoziční cvičení s neživými předměty a jistou zručnost ve věci všímání si světla. ve druháku postupují dále a na tomto souboru se učí komunikovat s cizími lidmi, oslovovat je a pracovat s nimi ve spojení s kamerou.
proto se pro to nedokážu nadchnout a asi ani ocenit práci. ostatně jak píše tomáš, každá fotografie by měla v sobě nést kus práce, pokud je hodno ji vystavit.
záběry jako takové mě moc nenadchly, některé lehce uspokojily, ale opět jsem v nich nenašla nic, co bych neviděla už nesčetněkrát. tudíž mě nechávají zcela chladnou a bez emocí.
strictly bw
Martin Daňkovský
strictly bw
Martin Daňkovský
S(10) Varenští řemeslníci
Štěpán Kačena
jakoze hello world, fotka je prece predevsim drina.
jiste, vetsina souboru i solo fotek publikovanejch ve zdejsim workshopu tu investici zcela evidentne postrada, ale to prece neznamena, ze bysme na to meli pristoupit nebo tomu i nedej boze uzpusobit svuj vlastni pristup k fotce.
nejak tomu celymu proste neverim, vcetne ty duvernosti a nenucenosti, ktera v tom na prvni pohled jakoby je.
a jak je to ukazany...
jeste teda radsi disclaimer, kdyz uz sem se zas jednou trochu rozohnil, aby nedoslo k typickejm nedorozumenim:
1) tenhle komentar poskytuju jako szepe-autor, nikoliv jako szepe-provozovatel_fstopu,
2) tenhle komentar, prestoze se v nem objevujou vyrazy jako "nekdo" a "po vsech tech letech", neni ani v naznaku minenej jako utok na konkretni osobu nebo osoby.
strictly bw
Martin Daňkovský
i ten nazev, clovece prober se, strictly fucking pathetic.
strictly bw
Martin Daňkovský
strictly bw
Martin Daňkovský
vizualni efekt postavenej na rytmu a prirozenym kontrastu objektu (navic ses stejne neudrzel a jeste na to slapnul -- nebo to blbe exponoval a nasledne zesvetlil, aby labute byly bily). teda nic proti vizualnim efektum per se, sam sem na ne big, ale tohle je holt trosicku pro deti.
umim si predstavit, ze v seventies kabate od ralpha gibsona by me to pred peti lety nadchnulo, ale dneska a tady je to vycpely az beda.
strictly bw
Martin Daňkovský
Hey Lee !!!
Martin Feix
S(2) .
Jiří Tůma
- hlavne v te prvni jsi JI zachytil pro mne vybranym zpusobem, citim z ni neco,
- druha je proste uz jen slaby odvar, a navic uz je to pro mne jen o tom "efektu", neni v ni tolik citu.
S(10) Varenští řemeslníci
Štěpán Kačena
S(2) .
Jiří Tůma
S(2) .
Jiří Tůma
S(10) Varenští řemeslníci
Štěpán Kačena
### bride
Tomáš Řihošek
### eliška
Tomáš Štumpa
moc pěkná fotka.
### <>
Viktor Slota
S(2) .
Jiří Tůma
### bride
Tomáš Řihošek