jj, a pak je tu jeste ta vec s front-bokehem a back-bokehem, tedy ze objektivy mivaji rozdilny charakter vykresleni segmentu obrazu pred hloubkou ostrosti od segmentu obrazu za hloubkou ostrosti. nektere historicke portretni objektivy od nikonu mely dokonce dvoupolohovy prepinac, kterym se cosi menilo v opticke konstrukci podle toho, jestli to fotograf potreboval mit hezke vepredu nebo vzadu. :)
Tomáši, to určitě ano. A do seznamu ještě přidáme, že zcela zásadní je také ohnisková vzdálenost objektivu. Míra – stupeň - velikost rozostření částí scény, nacházejících se v různých vzdálenostech od roviny zaostření vlivem těch několika základních optických parametrů je tak nějak obecně jasná. Ale jak také naznačuješ ve svém vstupu, to, co je v tuto chvíli ještě zajímavější, není míra rozostření, ale konkrétní charakter zobrazení toho rozostření.
A také nyní nemám na mysli měkkost, rozplyzlost či naopak brilanci kresby objektivu. Mám pocit, že některý objektiv s ostrou kresbou může mít paradoxně krásně měkký bokeh. A naopak, objektiv s měkkou kresbou může mít bokeh takový jakoby nepřirozeně konturovaný.
Je to velice zajímavé téma. Určitě zaslouží detailnější průzkum.
pes: zatím nejvýstřednější („prstencový“) bokeh, který jsem měl možnost vyzkoušet v praxi, má zrcadlový teleobjektiv se sekundárním zrcadlem (a středem filmového políčka) na společné ose se zrcadlem primárním.
K
Jitka Mornštajnová
S(2) <>
Ivan Vaňo
.
Jiří Tůma
S(2) <>
Ivan Vaňo
S(2) <>
Ivan Vaňo
...
Martina Šimková
neverbální komunikace
Jan Andráš
neverbální komunikace
Jan Andráš
S(5) moskva
Ondřej Hruška
neverbální komunikace
Jan Andráš
S(5) moskva
Ondřej Hruška
S(2) Florencie
Šimon Štrba
neverbální komunikace
Jan Andráš
i když ten vizuál mi nějak nesedí...
neverbální komunikace
Jan Andráš
S(2) Florencie
Šimon Štrba
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
S(2) Philippine de Sevin
Stanislav Petera
http://www.fstop.cz/e/szepe/comments/to-petera/110626-1959/
Tomáši, to určitě ano. A do seznamu ještě přidáme, že zcela zásadní je také ohnisková vzdálenost objektivu. Míra – stupeň - velikost rozostření částí scény, nacházejících se v různých vzdálenostech od roviny zaostření vlivem těch několika základních optických parametrů je tak nějak obecně jasná. Ale jak také naznačuješ ve svém vstupu, to, co je v tuto chvíli ještě zajímavější, není míra rozostření, ale konkrétní charakter zobrazení toho rozostření.
A také nyní nemám na mysli měkkost, rozplyzlost či naopak brilanci kresby objektivu. Mám pocit, že některý objektiv s ostrou kresbou může mít paradoxně krásně měkký bokeh. A naopak, objektiv s měkkou kresbou může mít bokeh takový jakoby nepřirozeně konturovaný.
Je to velice zajímavé téma. Určitě zaslouží detailnější průzkum.
pes: zatím nejvýstřednější („prstencový“) bokeh, který jsem měl možnost vyzkoušet v praxi, má zrcadlový teleobjektiv se sekundárním zrcadlem (a středem filmového políčka) na společné ose se zrcadlem primárním.
neverbální komunikace
Jan Andráš
neverbální komunikace
Jan Andráš
neverbální komunikace
Jan Andráš