Hm, Tomasi, ta fotografie, na kterou odkazujes, je bezvadna, ale podle mne mimo jine take proto, ze tam je mnohem vic rovin vnimani, ktere muzes objevovat, nez ty tonalitni hricky s hezky nakomponovanyma plochama a strukturama. To, jak ten strom roste z neceho, co vypada jako betonovej obrubnik, nebo ty dvojity sipky, ta koexistence umelych a prirodnich struktur, co ja vim, ale proste ten obrazek je i pro me necim nezamenitelnej.
Kdysi tu nekdo (mozna ty sam?) v jedne diskusi o porizovani vyrezu z fotografii napsal, ze z kazde fotografie mohu vyrezem udelat nejakou dobrou, a bylo to tehdy myslene negativne - jako cosi, co "nepovolenymi prostredky" vede sice k dobremu vysledku, ktery je ale oproti necemu, co uz tak bylo primo vyfotografovano, jaksi mene hodnotny (omlouvam se, pokud to nejak tragicky zkreslene podavam). Ve skutecnosti - a proto mi tehdy ta poznamka prisla tak detinska - se da z kazde situace poridit pri fotografovani vyrez, ktery je kompozicne dobry, a pri trose remeslne zrucnosti neni az zase takovy problem tam ty struktury a tonality mit take. Mozna jsem neskromny, ale mne tohle samo o sobe proste nestaci, rad se na to podivam, ale moje endorfiny pri tom zustavaji relativne v klidu, osobne bych tomuhle druhu fotografie nevenoval energii, protoze mi prijde tak nejak "dekorativni", proste bez nejakych explicitne k te fotografii se vztahujicich emoci. Jako architekt mam pro ne pochopeni, daji se jimi skvele doplnit prislusne interiery a maji sve opodstatneni, ale pote, co jsem nejakou takovou vybral a povesil ji nekomu na zed, me - da facto - prestala zajimat jinak nez jako oku libe organizovana plocha. Mozna to souvisi s mym zpusobem konzumace umeni obecne, ja mam proste potrebu obklopovat se obrazama, ktery nejsou "pouze hezky".
Doufam, ze to ted neberes osobne, nejde mi pouze o tvoje obrazky a je to pouze muj osobni pocit bez jakehokoli naroku na absolutno.
Absolutno totiz neexistuje. :-)
LV: ja to nechtel psat takhle na rovinu, ale vidim to stejne. Tohle je fajn, urite ti dela radost se piplat s tema tonalitama, ale je to mrtvy a navzajem nahraditelny. Udelej z toho knihu, par lidi si ji koupi, podivaj se na to a obrati stranku, aniz by po prolistovani vedeli, co videli. Na ty jeptisky si vzpomenou jeste po tydnu.
Tomáši, od chvíle, kdy jsi vystavil fotku s jeptiškami na ulici v Římě, už mě na žádné kinofilmové krajinky nenalákáš. Statické focení krajinek do tebe už neberu. Máš na víc.
Mně se tady teda líbí forma, ale nejsem si jist, jestli mě zajímá i samotný obsah.
Nicméně se mně (u více tvých fotek) vkrádá do mysli úvaha, jestli bych byl schopen dosáhnout "podobného" výsledku svou cestou (sken negativu -> photoshop). Sice mám photoshop skills myslím na celkem solidní úrovni, ale nic takového mně z něj neleze. A já nevím, zda-li je to kvůli tomu, že ty skills přecijen dostatečně vysoké nejsou, nebo tím, že sice vím jak, ale nevím přesně, co vlastně v tom photoshopu chci, nebo to prostě nejde...
Ten pán vypadá přesně jako náš soused... :) Přiznám se, že jsem si k tý fotce docela dlouho hledala cestu. Ani mi na ní nic nevadí, ale prostě ve mně nevyvolala ty emoce/nadšení, co bych předpokládala. Ještě se vrátim (jako už mockrát teda)...
<>
Tomáš Szépe
proste to ma fakt stavu.
<>
Tomáš Szépe
a ta atmosfera je velmi silna.
<>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
Kdysi tu nekdo (mozna ty sam?) v jedne diskusi o porizovani vyrezu z fotografii napsal, ze z kazde fotografie mohu vyrezem udelat nejakou dobrou, a bylo to tehdy myslene negativne - jako cosi, co "nepovolenymi prostredky" vede sice k dobremu vysledku, ktery je ale oproti necemu, co uz tak bylo primo vyfotografovano, jaksi mene hodnotny (omlouvam se, pokud to nejak tragicky zkreslene podavam). Ve skutecnosti - a proto mi tehdy ta poznamka prisla tak detinska - se da z kazde situace poridit pri fotografovani vyrez, ktery je kompozicne dobry, a pri trose remeslne zrucnosti neni az zase takovy problem tam ty struktury a tonality mit take. Mozna jsem neskromny, ale mne tohle samo o sobe proste nestaci, rad se na to podivam, ale moje endorfiny pri tom zustavaji relativne v klidu, osobne bych tomuhle druhu fotografie nevenoval energii, protoze mi prijde tak nejak "dekorativni", proste bez nejakych explicitne k te fotografii se vztahujicich emoci. Jako architekt mam pro ne pochopeni, daji se jimi skvele doplnit prislusne interiery a maji sve opodstatneni, ale pote, co jsem nejakou takovou vybral a povesil ji nekomu na zed, me - da facto - prestala zajimat jinak nez jako oku libe organizovana plocha. Mozna to souvisi s mym zpusobem konzumace umeni obecne, ja mam proste potrebu obklopovat se obrazama, ktery nejsou "pouze hezky".
Doufam, ze to ted neberes osobne, nejde mi pouze o tvoje obrazky a je to pouze muj osobni pocit bez jakehokoli naroku na absolutno.
Absolutno totiz neexistuje. :-)
<>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
Nicméně se mně (u více tvých fotek) vkrádá do mysli úvaha, jestli bych byl schopen dosáhnout "podobného" výsledku svou cestou (sken negativu -> photoshop). Sice mám photoshop skills myslím na celkem solidní úrovni, ale nic takového mně z něj neleze. A já nevím, zda-li je to kvůli tomu, že ty skills přecijen dostatečně vysoké nejsou, nebo tím, že sice vím jak, ale nevím přesně, co vlastně v tom photoshopu chci, nebo to prostě nejde...
<>
Tomáš Szépe
### <>
(C. I.)
### * * *
Ianus Germanicus
<>
Tomáš Szépe
S(2) <>
Petr Horký
<>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
How I Taught Vegetaria...
Ianus Germanicus
<>
Tomáš Szépe
paci sa
<>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe