<all comments> ]


chtela bych umet takhle fotit psy a Vladimíry a tak vubec. pekne sis s tim pohral.
jo a zdravim z neOplanovaneho letu.



nojo, fajn je to, ale bejt ta vostra lajna v jeho urovni, tak teda vic fajn
mily to je, vo tom zadna, ale tohle by me teda fakt sralo



asi bych mel priznat, ze ten prvni zaber mi pripomina cover art od return to forever (1972), coz je pro me jedna z nejlepsich desek vsech dob.

http://www.amazon.com/Return-Forever-Chick-Corea/dp/B0000262QW



Velebený pane Doktore, tak to vlk by to asi takto stručně prohlásit nedokázal..

Totiž Piet Mondrian, resp. několik jeho abstraktních obrazů má zásadní význam pro výuku vlčího vnímání kompozice, a to již od let školních..

Zřejmě není na této planetě jiného autora, který by ovlivnil vlčí chrápání kompozice, tak, jako Mondrian..

Mondrian je pro mne guruem kompozice!

(teda přesněji řečeno několik jeho abstraktních maleb..)

Takže pro mne setkání s těmito plátny bylo setkáním svátečním až dojemným..


Nojo, ale zas na třetí stranu mne už dlouhá léta v nervním světě umění nezasáhlo nic tak účinně, jako letos v létě v Sovových mlýnech vystavená částečně figurální ale spíše abstraktní (téměř abstraktní) malba „Studie k černému aktu“ od Františka Kupky z let cca 1910 – 1920.

Tento obraz mne natolik nadchl, že jsem u něj strávil asi hodinu (což je na daný galerijní prostor podezřele hodně. Galerijní ostraha však do procesu vizuální konzumace díla nijak výrazně nezasahovala.)

a vstřebával jsem a vstřebával..

žasnul nad ušlechtilostí a kompozicí této malby..


Mrzí mne, že ani nemám žádnou fotku tohoto obrazu..

Jmenovaná malba na vlka zapůsobila tak, jako dlouhá léta žádná jiná..

Tento Kupkův obraz je přesně to ono..

Jakoby na tomto konkrétním obraze byl snad ještě opravdu dál, než veškerý Mondrian..


Kupkův obraz „Studie k černému aktu“, malován jemnými tahy a naplněn harmonií a zároveň úchvatnými drobnými „ladícími disonancemi“, je už cca dva měsíce to hlavní dílo, které vlk tahá všude s sebou v kebuli, a která u vlka stimuluje opravdovou chuť pokoušet se něco dělat..

I když je ta věc cca sto let stará, pro vlčí vnímání je naprosto nová a zcela aktuální..

Zde se skutečně něco stalo..



Je třeba vrátit se ke kořenům. Duj!



Na kvalitní váze vážený pane Doktore, kdysi jsem měl k praktice VLC 2 seleobjektiv Pentacon auto 4/200 mm, ale prodal jsem ho už dávno, a bazaru potom koupil starší verzi téhož ohniště. Ta starší dvoustovková verze byla sice ještě bez automatického přenosu clon, ašlak s brilantnější kresbou. A na tubuse tohoto staršího, ašlak opticky lepšího jehněobjektivu, byla gravírovaná vizitka: Görlitz Meyer Optik!

Görlitz Meyer Optik je asi opravdu jakostní optik.. Stará dobrá robota..

Ať žije ostříží zrak dravčích čoček - optických koček Görlitz Meyer Optik!


Nojo, ale jeden kamarád byl z kresby této optické kočky natolik nadšený, že ze mne tu dvoustovku od Meyera nakonec vyloudil..

Tak jsem si potom pořídil dvoustovku od Chinona, ale porovnávací test jakosti s Meyerem jsem nedělal..

Ale Chinon má alespoň výhodu, že na Pentax, který používám nyní, už nemusím nasazovat redukční prvek M42/bajonet K.. A navíc mám nyní teda komfort automatického přenosu clon..



Jinak teda opeřence ve větvích jsem kdysi zkoušel snímat pomocí zapůjčeného sovětského zrcadlového hrnce s ohniskovou délkou 1080 mm (slovy jeden tisíc osmdesát milimetrů..)

Ale nedopadlo to dobře. I když ze stativu, tak přes to byly všechny záběry trochu mázlé. Bylo to v lese a časy byly příliš dlouhé (např. 1/250 je i na stativu s tímto ohniskem příliš dlouhým časem. Vlastně ty časy by mohly být kratší, ale vlk tenkrát neměl příliš citlivou emulzi.. Navíc tento hrnec má světelnost 11..)

Tím 1080milimetrovým zrcadlovým krávaobjektivem jsem exponoval i jiná témata, ale pro fstop asi žádné z nich není zajímavé.

Tento zrcadlový krávaobjektiv mám k dispozici do dnes. Používám jej jako astronomický dalekohled. V kombinaci s kvalitními okuláry ze starého komperančního mikroskopu (ohnisko 10 a 25 mm) jede o velice kvalitní hvězdářský dalekohled..

Ty okuláry jsou uchycené v takovém bazneku s optickým zrcádkem..

Výsledkem je sice stranově převrácený, avšak na výškově vzpřímený obraz..


A co se vyká ještě toho focení s tímto zrcadlovým kastrolem, tak nejlépe dopadla fotka Měsíce.. Sejmut tím ohništěm 1080 mm má Měsíc na kinoemulzním políčku průměr cca 1 cm, takže z toho se už fotečka s několika krátery udělat dá. Duj!



<> [hubo] moc pěkná
možná dobře, že jí nevidim zepředu, ale takhle je to bohyně, te jasný.



asi jako rihoseto... i kdyz ta prvni se mi libi docela hodne.

premyslim, jaka by byla aret, kdybys byl jeste o kousek dal a ty kuly se tim dostaly vic ke stredu.



byl jsem tam. a musím řící, že kupka mne zaujal více.



Vážený pane kolego Vlkomíre, není to vlastně a bohužel přímo Zeiss, jak jsem se zprvu domníval, je to Pentacon, ale ono je to skoro totéž, Carl Zeiss Jena byla součást VEB Pentacon, jak jsem se právě kdesi dočetl. Ten můj kyj byl vyroben v Görlitz Meyer Optik, jedné z firem VEB Pentacon. Opticky vypadá skvěle, je ostrý, aberace málo, samozřejmě plně manuální a má 3,5 kg! Ale to nevadí, nese ho voda, plave se mnou na pontonu. Já v neoprenových broďákách se v bahně šourám jako žába za ním. Obrázek k pohledání. Duj, duj!



pane Doktore, ale tím obrovitým, vámi zmiňovaným 500milimetrovým jehněobjektivem značky Zeiss budete ty kačenky plovoucí po rybníku šimrat za krkem, a ony se potom na fotkách budou hihňat, chechtat a chichotat..

ale o to hezčí fotografie to budou..
=:o)

pes: Duj, světlo, duj!



toto jsem já letos v létě v Sovových mlýnech na Kampě, a to na výstavě téhož autora společně s autorem jiným, dnes sice módním, avšak přes to vynikajícím Kupkou..



teda ty veškeré nově přibyvší bonusové jsou parádní.. ..příjemné pocivění..
=:o)



prádelníkové panoptikum, jo, něco se tu děje. vem punčocháčky, na hlavu.



hmm některý jsou super
barvy
praso
parada!


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Comments, page 2463/4284

Page
2463