Vrtá mne v kebuli, co by na takovouto fotografii řekl Hieronymus Bosch. On má ve svém slavném triptychu trochu podobné výjevy (i když ne až tak naturalistické). Části těl v jeho malbě také vyčnívají z tajemných objektů. Na malbě od Bosche ty objekty, ze kterých části těl ční, mají spíše kulový a vejčitý tvar. Avšak spodní část těla na fotografii od Tomáše vyčnívá z pravoúhlého objektu. Lze říci, že výběr tvaru krychle či kvádru prozrazuje, že autorem je architekt, který preferuje strohost a příliš si neoblíbil tzv. organickou architekturu? Anebo je to proto, že pravoúhlá krabice se vyrábí snadněji než třeba vejčitý objekt? Pravda bude nejspíš taková, že oba důvody dohromady.

A když už jsem zmínil Bosche, tak dodám, že tuto fotografii lze vnímat také jako dokument z přípravy jedné ze stovek postav pro velkolepé monumentální soudobé (vizuálně strohé) scénické provedení zmiňovaného slavného triptychu.

Ještě poznamenám, že vyfocené je to fortelně. Když toto spatří návštěvník té transformátorové stanice na zdi v tom ohromném provedení, je ohromen. A civí v úžasu.



fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments