..když si představím, že pradávný praprapradědeček toho vyšlechtěného tvora vpravo byl kdysi vlk, tak docházím k opakovanému zjištění, že lidé mají mimořádně krutý smysl pro humor..
;))
pes: ideální pinhole (výsledný obrázek z camery obscury) má vyvolávat pochybnosti a nahlodávat ostatní autory, zda má v budoucnu vůbec někdy ještě smysl pokušet se fotit klasickým způsobem na klasický kinofilm apod..
a když vidím tuto pinholovou fotografii anebo například tyto:
já to tenkrát hned věděl, že z toho bude krásná fotka.. ..a je to tak, je to krásná fotka! ..dokonce mnohem lepší, než jak jsem si tenkrát dokázal představit..
je to skvělá fotka! ..vynikající!
pes: a není to foceno úplně jinde, než tam, kde se domnívám, že je to foceno?
=:o)
sítí právě prolétl míč.. a síť se náhodou na vteřinku vytvarovala do podoby slona..
velká pravěká vážka, štrachající cosi na tyči se zavěšenou sítí, se lekla prolétajícího míče a pohybu sítě.. fotoaparát ji zachytil v okamžiku vzletu..
tak to mi se tato fotka líbí právě také tím, že je vyfocena úplně normálně a z úplně normálního úhlu pohledu, bez těch všech doporučovaných efektů v podobě hrátek s hloubkou ostrosti, širokáčového efektu, výrazně ujetých barev a tak podobně..
tato fotografie žádné výtvarnické berličky nepotřebuje
;)
Radku, v tuto chvili je zcela jiste chodec.. ..ale za okamzik jiz zase bude jezdec.. ..a potom opet chvilku chodec.. ..a pak zase jezdec.. ..a tak stale stridave dokola.. ..mozna i proto to ladi s tou monotonnosti kyvadla.. (nyni jen symbolicky, protoze, to kyvadlo uz delsi dobu neni v provozu.. ;)
takovéto momentky, okořeněné lehce nejasnými bizarnostmi, se mi líbí..
mimo jiné mne fascinuje ten vznášející se balónek ve tvaru nafouklého zvířete.. vypadá to jako velký mlok křížený s ležící kobylou v cyklistické přilbě.. takový balónek jsem ještě neviděl..
:)
ale Ľubomíro, copa to zde čtu? Jaképak „bez chalana“? Vždyť bez tohoto zákrytového fórku by to celé přece ztratilo smysl. Je to foceno v okamžiku, kdy chodec dostal zásah: z hlavy mu vyrůstá křoví jako maskovanému vojákovi, nohu má divně zakomponovanou za kámen, samé chyby, ale tak poťouchle, že je to pěkné a hraje to jako celek. Chodec jakoby vycházející ven z formátu a jeho pohybová fáze versus protipól v podobě opačné fáze kyvadla. To vše spolu hraje.
ta první - [irie] – je fórek blízký vlčímu vnímání.. ale ta kompozice tam trochu tahá za zrak.. jako kdyby ta pravá část obrázku byla příliš dlouhá či ukecaná..
a série jako celek? trochu reportáž, trochu bizarnost, trochu svinčík atd. – od všeho trochu..
trochu pokus o subjektivní pohled..
vše jen na půl cesty..
avšak oceňuji odvahu fotit při takovém světle a s tak „rozbitými“ kulisami..
já bych tam nenafotil asi vůbec nic..
takže tuto sérii vlastně obdivuji..
dobrá práce..
pes: kopýtka na poslední - [roun] – jsou obzvlášť fotogenická..
:)
pes: tím dovětkem v závorce jsem nemyslel to, že si mi zde kouzlo Polaroidu zdá býti navíc, ale chtěl jsem naopak kváknout, že se mi kouzlo Polaroidu líbí obecně čím dál více, a že zde se mi u této fotografie líbí právě i ten specifický polaroidovský charakter obrazu..
takže líbí celkově, a to jak polaroidovským charakterem obrazu, tak především mírně bizarním zákrytovým humorem..
### Letná II
Ondřej Rytíř
### Letná II
Ondřej Rytíř
;))
elephantangel
Jarda Sedláček
a když vidím tuto pinholovou fotografii anebo například tyto:
http://www.fstop.cz/e-fs?cf=fstop.cf&s=V&I=8166
tak nahlodán jsem.. ..opravdu mne teď přepadají pochybnosti, zda má smysl se ještě někdy vracet ke kinofilmu..
protože tyto pinhole jsou nádherné
překrásné básnické foto-obrázky
v tom nejkladnějším smyslu
velice se mi líbí
=:o)
### * * *
Ianus Germanicus
je to skvělá fotka! ..vynikající!
pes: a není to foceno úplně jinde, než tam, kde se domnívám, že je to foceno?
=:o)
elephantangel
Jarda Sedláček
sítí právě prolétl míč.. a síť se náhodou na vteřinku vytvarovala do podoby slona..
velká pravěká vážka, štrachající cosi na tyči se zavěšenou sítí, se lekla prolétajícího míče a pohybu sítě.. fotoaparát ji zachytil v okamžiku vzletu..
>i<
Zoo
Milan Bartoš
gesto člověčí osoby vlevo mne fascinuje.. a také si mi líbí, jak ten slon hledí vpřed.. a tak vůbec..
ale ještě k té osobě: připomíná mne jakousi osobu z jakéhosi slavného obrazu od Picassa..
ano, toto je má oblíbená fotografie..
=:o)
(hollywood)
Tomáš Štumpa
Letná I
Ondřej Rytíř
tato fotografie žádné výtvarnické berličky nepotřebuje
;)
Letná I
Ondřej Rytíř
Tato situace je vysloveně nádherná...
a navíc jak je ta fotka sladěná barevně – jak se v té lomené zeleni hezky vzájemně doplňují plochy odstínů bordó, fialových a růžových...
nejen humor situační, ale zároveň i velejemný humor za pomoci působení barev...
ano, tato fotografie má smysl i v těch barvách...
pro vlčí vnímání naprosto úžasná člověčí fotka!
oblíbil jsem si ji již od první chvíle, co jsem ji spatřil...
=:o)
Letná I
Ondřej Rytíř
neskutečná situace :)
a barvy jí sluší...
zkrátka paráda!
skad
Jana Prochásková
S(3) Otevřené hranice
Jakub Schenker
a v celé sérii se mi ještě líbí tato:
http://www.scheni.com/foto/ruzne/g8/ipage00001.htm
:)
S(3) .
Jiří Tůma
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/207/ekop.jpg
jako z nějakého psycho filmu :)
<>
Tomáš Szépe
takovéto momentky, okořeněné lehce nejasnými bizarnostmi, se mi líbí..
mimo jiné mne fascinuje ten vznášející se balónek ve tvaru nafouklého zvířete.. vypadá to jako velký mlok křížený s ležící kobylou v cyklistické přilbě.. takový balónek jsem ještě neviděl..
:)
skad
Jana Prochásková
S(7) <>
Ivan Vaňo
a série jako celek? trochu reportáž, trochu bizarnost, trochu svinčík atd. – od všeho trochu..
trochu pokus o subjektivní pohled..
vše jen na půl cesty..
avšak oceňuji odvahu fotit při takovém světle a s tak „rozbitými“ kulisami..
já bych tam nenafotil asi vůbec nic..
takže tuto sérii vlastně obdivuji..
dobrá práce..
pes: kopýtka na poslední - [roun] – jsou obzvlášť fotogenická..
:)
berlin/charlottenburg
Jana Prochásková
a ten Polaroid tomu dodává cosi jako příjemnost ušlechtilého grafického listu
skad
Jana Prochásková
takže líbí celkově, a to jak polaroidovským charakterem obrazu, tak především mírně bizarním zákrytovým humorem..
zkrátka expozice v pravý okamžik
:)
skad
Jana Prochásková
pro takovéto lehce bizarní zákryty mám slabost
v první chvíli jsem nevěděl ale od druhé chvíle již jen spokojeně hýkám
(navíc kouzlo Polaroidu :)
S(4) 1
Ondřej Rytíř
dříve jsem si myslel, fotografickou obec lze rozdělit do dvou prazákladních skupin:
ženy = sběračky plodů
muži = lovci
a podle těchto dvou prazákladních přístupů vypadají i fotografie..
i když výjimek jsou tisíce..
ale hleďme, on je zde teda ještě třetí způsob focení: rybaření!
rybaření je zcela jistě chlapskou záležitostí.. teď si ani nevzpomínám, že bych někde viděl nějakou ženu - rybářku..
a v určitém smyslu lze říci, že rybaření je předstírání lovu..
zjišťuji, že mám také sklony k rybaření – občas si s sebou ven beru foťák aniž bych do něj založil film.. a tak podobně..
zkrátka muži – lovci - mají často intenzivní potřebu chytat lelky..
ale potřebují zdůvodněnku, aby jim ženy – sběračky plodů – nehubovaly, že se flákaj
a tak teda vzniklo rybaření..
;)