vyji na pozdrav a děkuji převelice za veš-keré komentáře!
při čtení některých se červenám jako Karkulka..
vězte, že pachatelem fotogenických situací je Náhoda..
Náhoda zároveň do značné míry určuje i to, co bude konkrétně naexponováno..
bez laskavých aktivit víly Náhody by bylo marné zakládat film do aparátu..
Evo, s tou zmínkou o pohlednici jsi udeřila hřebíček po přilbičce. Totiž tak trochu sbírám staré pohlednice. Nesystematicky. Jen takové, které se mi líbí. Spousta z nich je nepovedených, některé vysloveně k vyhození, ale vlk je přes to občas kupuje v antikvariátech. Štrachá v papírových krabicích. Některé z nich mají zvláštní kouzlo. Většinou různé prapodivné výjevy. Občas téměř nezřetelné. Možná bys ani nevěřila, co všechno lidi kdysi považovali za pohlednici..
;)
zřejmě to měl být pokus o humor či satyru, ale mně se to nelíbí..
nedokážu zde přehodit výhybku a bavit se společně s kolektivem..
jsem zde zamračeným brblajícím morousem..
fotky na mne působí tak nějak neutrálně: nic proti/nic pro
ale to, co je kolem nich, tak to je pro vlčí vnímání děs..
asi to má být satyra či pokus o nostalgii a ta textově-graficko-paspartérská těžkopádnost (anebo romantika?) má ladit s obsahem (anebo s názvem), ale pro vlčí vnímání je to tak nějak na půli cesty..
ty fotky jsou tvrdě současné a volbou písma z toho nostalgii neupleteš..
zbývá už jedině cesta směrem k šílenství..
ono to asi ještě chtělo kolem vytvořit nějaké totálně nevkusné ornamenty na způsob obalů alb Ivana Mládka nebo tak nějak..
chce to vytvořit něco tak odporného, kýčovitého a těžko stravitelného, až se to nakonec pocitově zlomí a bude to možná potom paradoxně stravitelnější..
zkrátka nebát se toho a pořádně přikořenit..
je mi však jasné, že mi zde někdo odpoví, že tak, jak je to nyní, je to přesně v té jemné fázi rozkladu, kdy je to úplně ono, a že pokoušet se zde jakkoliv kořenit by zničilo ten velejemný inteligentní humor a stala by se z toho prvoplánová zábava pro pomalejší jedince..
jo, i to je možné..
ale ať už tak či onak, v každém případě úhyn..
zábava pro silné žaludky..
no, ale v každém případě děkuji za impuls ke kreativně strávenému nedělnímu ránu u monitoru..
;))
kupodivu jsem zde poměrně dlouho zápasil s kompozicí.. ale už se mi líbí.. krásná fotka.. a nejen fotka..
možná to trochu kazí ten rámeček, zmiňovaný již TSz..
možná kdyby ten rámeček byl takový ten klasický širší a více křivý, tak, jak bývá obvykle vidět u celoformátových fotek z 6x6 nebo u některých Tvých pinholí, tak by to asi působilo přirozeněji, a to i přes pocitovou „hmotnost“ širšího rámečku..
tento rám je asi příliš tenký a především až rušivě pravidelný..
Tomáši Sz, je to zvláštní, ale zde to vnímáme úplně naopak.. tato verze na mne působí těžce a bez švihu.. především mi zde nesedí kompozice.. ona nezlobí, ale pouze nesedí..
(ze subjektivního pohledu vlčího.. ;)
a naopak ta odkazovaná varianta č.19 mne tak zvláštně hraje jako celek.. i když zároveň trochu zlobí svou lehkou nevyvážeností ve vertikálním směru.. ale to jen tak lehoučce.. téměř nenápadně..
řekl bych teda úplně opačně, že švih má verze č.19..
vždyť přece ani variace č.19 nemá úplně standardní kompozici podle zlatého řízku..
ona teda ta 19 působí téměř klasicky.. ale je zde to slůvko téměř..
to přece není to obvyklé klišé jako na kvantech fotek s osamělým stromem v krajině..
u verze 19 je velmi pěkný nejen ten prostor a vzdušnost, ale také ta konfigurace bílého kamene, stromu, linek vpravo a linie trávníku vlevo a „prázdné“ oblohy..
fake poet
Tomáš Řihošek
zde souhlasím s názorem TŘš..
a neměli jste ho přemlouvat k narušování působení této fotky..
i když zároveň jsem rád, že jsem viděl i tu odkazovanou verzi..
ta odkazovaná je sice také pěkná, ale přece jen nemá to zvláštní čisté novovlnní kouzlo, jako ta první zde..
s pohledem na tu odkazovanou o to více obdivuji úhel záběru na této oficiální první..
Tomáši Řš, vybral jsi perfektně tu jedinou..
=:o)
S(3) <>
Henrik Filo
v luxusnější verzi by v těch vertikálních kolejničkách koše mohlo být vsunuto průhledné plexisklo..
v exkluzivní variantě opravdové sklo..
a ty kmeny stromů jsou také pěkné..
ale nelíbí se mi kompozice..
asi jsi měl mířit objektivem výš, a to i přes to, že by se na horizontu objevil svinčík..
bylo by to menší zlo, než je to teď..
zkrátka umístit ten koš opravdu na střed, a tím přirozeně ubrat z hlušiny dole..
pes: Henriku, omluv prosím vlčí drzost..
;)
<>
Tomáš Szépe
podle vlčího kontranázoru je zde fotoaparát v ideální vzdálenosti od konkrétních objektů..
objektiv je zde v optimální pozici..
osa optické soustavy je v daných a v tu chvíli neměnných kulisách a rekvizitách nasměrována přesně..
obdélníkový „výřez“ reality je zde veden s chirurgickou precizností..
a podškrabuji se nad komentář Jirky Pařízka..
;)
Pasáž Lucerna IV
Lubomír Vlk
při čtení některých se červenám jako Karkulka..
vězte, že pachatelem fotogenických situací je Náhoda..
Náhoda zároveň do značné míry určuje i to, co bude konkrétně naexponováno..
bez laskavých aktivit víly Náhody by bylo marné zakládat film do aparátu..
Evo, s tou zmínkou o pohlednici jsi udeřila hřebíček po přilbičce. Totiž tak trochu sbírám staré pohlednice. Nesystematicky. Jen takové, které se mi líbí. Spousta z nich je nepovedených, některé vysloveně k vyhození, ale vlk je přes to občas kupuje v antikvariátech. Štrachá v papírových krabicích. Některé z nich mají zvláštní kouzlo. Většinou různé prapodivné výjevy. Občas téměř nezřetelné. Možná bys ani nevěřila, co všechno lidi kdysi považovali za pohlednici..
;)
fake poet
Tomáš Řihošek
vlkovi se tato poesie líbí..
a možná se mu to líbí i kvůli tomu nefotogenickému světlu.. ono to tím má asi větší kouzlo, než kdybys tam číhal čtrnáct dní na světelný zázrak..
vlkovi se takováto pošmourná pošmournina zamlouvá..
=:o)
miki
Henrik Filo
http://www.fstop.cz/e/filo/zuzu/
;)
<>
Tomáš Szépe
jójo, zátiší, to je vlčí utajená disci-plína..!
ale toto je znamenité zátiší!
neuzvěřitelná konstelace.. =:o))
sýr-realismus jak vyšitej!
a jak se ta jedna žaba sápe po té otáčecí klice! ..asi v má za lubem srolovat markýzu..
=:o)
<>
František Konstantinovič
---
Richard Procházka
### <>
Miloš Klemsa
S(2) portrait ovva hiphoppa
Tomáš Řihošek
itooshotthecat
Tomáš Řihošek
.
Jiří Tůma
Pražské léto XIX
Lubomír Vlk
http://www.fstop.cz/e/45.szepe/untitled/
=:o)
S(6) 1905
Luděk Nechvátal
nedokážu zde přehodit výhybku a bavit se společně s kolektivem..
jsem zde zamračeným brblajícím morousem..
fotky na mne působí tak nějak neutrálně: nic proti/nic pro
ale to, co je kolem nich, tak to je pro vlčí vnímání děs..
asi to má být satyra či pokus o nostalgii a ta textově-graficko-paspartérská těžkopádnost (anebo romantika?) má ladit s obsahem (anebo s názvem), ale pro vlčí vnímání je to tak nějak na půli cesty..
ty fotky jsou tvrdě současné a volbou písma z toho nostalgii neupleteš..
zbývá už jedině cesta směrem k šílenství..
ono to asi ještě chtělo kolem vytvořit nějaké totálně nevkusné ornamenty na způsob obalů alb Ivana Mládka nebo tak nějak..
chce to vytvořit něco tak odporného, kýčovitého a těžko stravitelného, až se to nakonec pocitově zlomí a bude to možná potom paradoxně stravitelnější..
zkrátka nebát se toho a pořádně přikořenit..
je mi však jasné, že mi zde někdo odpoví, že tak, jak je to nyní, je to přesně v té jemné fázi rozkladu, kdy je to úplně ono, a že pokoušet se zde jakkoliv kořenit by zničilo ten velejemný inteligentní humor a stala by se z toho prvoplánová zábava pro pomalejší jedince..
jo, i to je možné..
ale ať už tak či onak, v každém případě úhyn..
zábava pro silné žaludky..
no, ale v každém případě děkuji za impuls ke kreativně strávenému nedělnímu ránu u monitoru..
;))
S(2) ...
Jarda Sedláček
:)
umag 2007
Tomáš Štumpa
a odkaz od slečny Lucie je také supá.. :)
S(2) ...
Jarda Sedláček
S(2) ...
Jarda Sedláček
možná to trochu kazí ten rámeček, zmiňovaný již TSz..
možná kdyby ten rámeček byl takový ten klasický širší a více křivý, tak, jak bývá obvykle vidět u celoformátových fotek z 6x6 nebo u některých Tvých pinholí, tak by to asi působilo přirozeněji, a to i přes pocitovou „hmotnost“ širšího rámečku..
tento rám je asi příliš tenký a především až rušivě pravidelný..
anebo teda vůbec bez rámečku..
;)
umag 2007
Tomáš Štumpa
(ze subjektivního pohledu vlčího.. ;)
a naopak ta odkazovaná varianta č.19 mne tak zvláštně hraje jako celek.. i když zároveň trochu zlobí svou lehkou nevyvážeností ve vertikálním směru.. ale to jen tak lehoučce.. téměř nenápadně..
řekl bych teda úplně opačně, že švih má verze č.19..
vždyť přece ani variace č.19 nemá úplně standardní kompozici podle zlatého řízku..
ona teda ta 19 působí téměř klasicky.. ale je zde to slůvko téměř..
to přece není to obvyklé klišé jako na kvantech fotek s osamělým stromem v krajině..
u verze 19 je velmi pěkný nejen ten prostor a vzdušnost, ale také ta konfigurace bílého kamene, stromu, linek vpravo a linie trávníku vlevo a „prázdné“ oblohy..
je tam cosi rozehráno..
decentně..
č. 19 netlačí na pilu..
variace 19 je pěkná..
:)