ale na těch dalších se nějak vytrácí pocitové zdůvodnění „kukátkového efektu“ objektivu...
pes: frajeři fotí přes opravdové dveřní kukátko a místo stativu při svých fotografických toulkách s sebou tahají z pantů vysazené celé dveře. Vymontování kukátka ze dveří a jeho samostatné nošení ven je nedůstojné, slabošské a v dobrých fotografických kruzích zapovězené. Fotograf šlechtic (Fotograf s velkým F) tahá s sebou ven či do jiných interiérů zásadně celé dveře včetně kukátka...)
;))
pes2: ale to nevadí, ty první dvě fotografie v této sérii se mi doopravdy líbí...
:)
ta prvni "[vluv]" je moje dlouhodobe oblibena - mj. ma hezkou kompozici, ktera se k jeji skode ponekud ztraci v jinak peknem tmavem prostredi fstopu... a tak jsem si ji opet zobrazil ve svetlem prostredi a kocham se...
dokonce i to dekorativní smetí je zde kompozičně důležité – paradoxně zklidňuje případné mírné kompoziční napětí...
to smetí je zde kompozičním sedativem...
a tam, kde by snad nějaká drobná rekvizita přece jen chyběla (např. na obloze vlevo), právě čiperně zaskočí vyvažovátko v podobě zářícího smítka, či ještě lépe konfigurace smítek...
je to cosi mezi volným dekorem a precizně vykolíkovanou kompozicí...
nevyhledávám prasox vždy a všude, ale zde je sympatický...
a hezky fungující kompozice typu od pangejtu k pangejtu...
dva vertikální prohnuté pruhy u levého okraje pěkně vyvažuje světlá budova u kraje pravého...
mezi těmito jasně zasazenými kompozičními patníky nenásilně sedí shluk budov poblíž středu a mírně vpravo..
a člověčí mumraj vlevo u vody pěkně vyvažuje Lhotákovský praporek, Lhotákovský pruhovaný sud a velký Lhotákovský plážový válec na písčité ploše vpravo...
a jako přišpendlujcí blikpunkt žlutý automobil u boudy uprostřed...
Milane, on to Tomáš myslí dobře... určitě tím chce říci, že vzájemné proporce všech stran pasparty mají být „váženy na laboratorních vahách“...
sám za sebe k mému oblíbenému paspartérskému tématu dodám, že spodní část pasparty by zde možná mohla být o trochu méně vysoká... sice má být určitě vyšší než horní pruh, ale jen o trochu, tak aby ta fotografie (při tomto klasickém řešení adjustace) byla pocitově uprostřed rámu...
je to otázka zkoušení, experimentování, jemného vyvažování...
anebo rutiny...
obvykle již automaticky pro bílý rám zadávám:
nahoře = 55 b
strany = 60 b
dole = 65 b
případně:
110 b
120 b
130 b
a tak podobně...
vůbec netvrdím, že to píšu správně, je to jen příspěvek do debaty...
a také je to jistě velmi subjektivní – jak to kdo cítí...
mne teda tento Tvůj vyšší rámeček nějak příliš nevadí...
je to jen o fousek myšivky polní...
příště se již pokusím držet se zpět...
omlouvám se, že to zde sviním, ale jakmile vidím rozhovor o paspartování, tam mne nikdo neudrží a musím si přihodit...
Vejcovní
Adriana Cahová
celkově to působí harmonicky...
hezký, mírně magický fór...
a dobrá nálada...
pěkná iluzionistická fotografie...
velmi se mi líbí...
S(10) zenitarky z klubu
Matúš Mudroch
druhá je pěkná – asi hlavně kvůli těm barvám...
ale na těch dalších se nějak vytrácí pocitové zdůvodnění „kukátkového efektu“ objektivu...
pes: frajeři fotí přes opravdové dveřní kukátko a místo stativu při svých fotografických toulkách s sebou tahají z pantů vysazené celé dveře. Vymontování kukátka ze dveří a jeho samostatné nošení ven je nedůstojné, slabošské a v dobrých fotografických kruzích zapovězené. Fotograf šlechtic (Fotograf s velkým F) tahá s sebou ven či do jiných interiérů zásadně celé dveře včetně kukátka...)
;))
pes2: ale to nevadí, ty první dvě fotografie v této sérii se mi doopravdy líbí...
:)
vio let
Pavlína Princ
### S(2) japanese camera
Tomáš Procházka
dalsi fotografie zde mne ale uz tak neoslovily...
avsak ta prvni je casem proverena lahudka...
### sue's lunch wagon
Ana Trninić
a také se mi líbí, že ze hry nevypadla obloha vlevo nahoře...
pěkně vyplněná plocha...
### sue's lunch wagon
Ana Trninić
a fajn fotka...
### _baywatch
Ján Mačuga
to smetí je zde kompozičním sedativem...
a tam, kde by snad nějaká drobná rekvizita přece jen chyběla (např. na obloze vlevo), právě čiperně zaskočí vyvažovátko v podobě zářícího smítka, či ještě lépe konfigurace smítek...
je to cosi mezi volným dekorem a precizně vykolíkovanou kompozicí...
opravdu zajímavé...
### _baywatch
Ján Mačuga
nevyhledávám prasox vždy a všude, ale zde je sympatický...
a hezky fungující kompozice typu od pangejtu k pangejtu...
dva vertikální prohnuté pruhy u levého okraje pěkně vyvažuje světlá budova u kraje pravého...
mezi těmito jasně zasazenými kompozičními patníky nenásilně sedí shluk budov poblíž středu a mírně vpravo..
a člověčí mumraj vlevo u vody pěkně vyvažuje Lhotákovský praporek, Lhotákovský pruhovaný sud a velký Lhotákovský plážový válec na písčité ploše vpravo...
a jako přišpendlujcí blikpunkt žlutý automobil u boudy uprostřed...
zkrátka hezky rozehraná plocha...
=:o)
### _baywatch
Ján Mačuga
bez nazvu
Tomáš Štumpa
<>
Milan Ulrich
<>
Ota Hejmala
<>
Ota Hejmala
<>
Ota Hejmala
<>
Ota Hejmala
<>
Milan Ulrich
sám za sebe k mému oblíbenému paspartérskému tématu dodám, že spodní část pasparty by zde možná mohla být o trochu méně vysoká... sice má být určitě vyšší než horní pruh, ale jen o trochu, tak aby ta fotografie (při tomto klasickém řešení adjustace) byla pocitově uprostřed rámu...
je to otázka zkoušení, experimentování, jemného vyvažování...
anebo rutiny...
obvykle již automaticky pro bílý rám zadávám:
nahoře = 55 b
strany = 60 b
dole = 65 b
případně:
110 b
120 b
130 b
a tak podobně...
vůbec netvrdím, že to píšu správně, je to jen příspěvek do debaty...
a také je to jistě velmi subjektivní – jak to kdo cítí...
mne teda tento Tvůj vyšší rámeček nějak příliš nevadí...
je to jen o fousek myšivky polní...
příště se již pokusím držet se zpět...
omlouvám se, že to zde sviním, ale jakmile vidím rozhovor o paspartování, tam mne nikdo neudrží a musím si přihodit...
je to silnější než vlk
;))
### Pražské léto III
Lubomír Vlk
<>
Milan Ulrich
### S(7) 4:10 am
Martin Slavík
a gravrtuluji!
vinšuji hodně zdraví a radosti! =:o)
S(4) kaktus band
Matúš Mudroch