f-
[výběr z kompozičních a tonálních cvičení '09]
[close verbose info panel]                 Title: výběr z kompozičních a tonálních cvičení '09 [fade]

 

[fs:1]
Author: Tomáš Szépe
Portfolio: exercises in composition and tonality

Publicity level:

Set visible to non-members
Commenting: Set commenting allowed
Highlight:
No
 

Published on, medium:
2010-06-24 08:05, film: 35mm

Tech. data:
sken z 11.5x17.5 zvětšeniny na 18x24 papíře

Remarks:
praha, červen 2009

Nr. of views, unique comments/unique views:
2679, 12/81 (14 % have commented)

Social bookmarking:
 facebook     digg     delicious     reddit     stumbleupon     myspace


[výběr z kompozičních a tonálních cvičení '09]
[close verbose info panel] Title: výběr z kompozičních a tonálních cvičení '09 [dluc]
Published on, medium:
2010-06-24 08:07, film: 35mm

Tech. data:
sken z 11.5x17.5 zvětšeniny na 18x24 papíře

Remarks:
bratislava, listopad 2009


[fs:107]

tak jsem prosel fotky, co jsem driv nestihnul/nevidel... a mercedes, ke kterymu jsem se nemoh' nevyjadrit podruhy... a mam zas chut zacit fotit.

kurva, ten cernobilej film je dokonalej, kdyz se to umi!


[fs:103]

ta prvni je asi mozna i vic nez cviceni... ta me docela bavi.


[fs:99]

[fs:126] fade pôsobí na mňa oveľa viac komornejšie, je vynikajúca... dluc je akoby jej pravý opak. jing a jang. pekná dvojica.


[fs:148]

neviem, preco ma napadol flash gordon... uaaaaa... asi tam vidim ornelu muti :)


[fs:118]

Název „výběr z kompozičních a tonálních cvičení '09“ považuji za výborný. Když někdo něco umí, tak to nenazve „Nebeská symfonie zamrzlé migrény“ (i když vlastně proč ne), ale spíše obyčejným názvem, připomínajícím cosi jako inventární číslo na exponátu v muzeu všedních věcí. Takový přístup se mi líbí.


[fs:1]

:)

se teda priznam, ze sem v jednu chvili zvazoval, jestli tenhle vyber nepridat do "agy, asztal, teve" (http://www.fstop.cz/e/szepe/agy-asztal-teve/), ale ona by to myslim byla blbost nejen kvuli neuprimnosti/neautenticnosti takovyho post-hoc postupu. koneckoncu ty obrazky budou vypadat, jak vypadaji, a vyznivat, jak vyznivaji, at uz si je nacpu treba do nosu, a jestli nekoho znervoznuje, ze vznikly jako kompozicni a tonalni cviceni, sice me to zajima (chci o tom vedet), ale sam mam v tomhle smeru dost jasno.


[fs:321]

bezesporu, jen ten nazev me hodil do dob pp, sem si vzpomnel na neboztika brezinu.


[fs:254]

hodne nadprumerny cviceni


[fs:233]

no vida. ono tu od mé posldní návštěvy něco přibylo. :) tak je to myslím hezky uzavřený, ta kapitola s rámečkama. resp. otevřený konec.


[fs:118]

Petře, asi máš pravdu - nikdo z nás neustoupil ani o píď. :))


[fs:233]

Lubomíre, chtěl bych jí vidět jako krásnou velkou šedou plochu bez bílýho okraje. zeď za ní bych si odmyslel, ať by byla černá nebo bílá nebo tyrkysová. myslím, že by byla krásná.

řízl bych, no :)

jinak tehdy to myslim dopadlo tak, že tys tvrdil, že rámeček je cokoli, co obklopuje fotku, ať už bílej okraj papíru nebo šedý pozadí fstopu a já tvrdil, že ne. a ani jeden z nás neustoupil ani o píď :) nebo to bylo jinak?


[fs:118]

Petře, teď jsem si vzpomněl, že na téma rámečků jsme před časem diskutovali také u těchto fotografií (u jejich původní prezentace). Ani nevím, jak ta tehdejší debata skončila. Pokud vůbec skončila. Anebo to pletu?

Možná se tě zde ještě optám takto: viděl jsi papírové zvětšeniny těchto fotografií? A opravdu by se ti chtělo je strčit pod nůž, odříznout od nich jejich bílý okraj a oříznout je do tvaru přesného obdélníku?


[fs:233]

jo, to si pamatuju. první se mi dost líbí, druhá je druhá.

tu první bych chtěl vidět bez bílýho rámečku (momentální osobní nechuť k rámečkům).


[fs:268]

pro me fakt dobry. tyhle "kravinky" ja mam rad.


[fs:99]

[fs:102] líbí se mi ten minimalismus. "vývoj od složitého k jednoduchému. kultivovaně jednoduchému", jak píše vlk.


[fs:118]

U zmínky o černobílých kresbách od Paula Klee nemám na mysli kulturu polotónů (tam prakticky žádné polotóny nejsou), ale spíš ten pocit, že něco, co na první pohled vypadá velmi jednoduše, jednoduché vůbec není. Že je za tím hodně práce a zároveň citu pro věc, který nelze naučit. Vývoj od složitého k jednoduchému. Kultivovaně jednoduchému. Slyším námitku mnoha lidí: „Takové čmáranice? Takové fleky? Něco takového dokážu také.“ Ale to se pletou. Většinou to nedokážou.


[fs:118]

Tyto dvě fotografie jsou pro mne vizuální lahůdkou. Viděl jsem je nazvětšované na papíře. Jemná práce. Ušlechtilé zvětšeniny. Byl to estetický zážitek. V něčem tak trochu podobný pocit, jako když civím na černobílé kresby od Paula Klee, které mám velmi oblíbené.


[fs:1]

tomas - jj, jedna o poznani starsi - takova asfaltova vlna s kaluzi. probehla i workshopem kdysi. s odstupem mi prisla hrozna, musela zemrit. :)


[fs:311]

tohle je strasne vostry
a hodne me to bavi
to by asi stalo za velkej print - dluc


[fs:303]

zname a libi.

nevypadla z toho jedna?


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Tomáš Szépe - výběr z kompozičních a tonálních cvičení '09
a+ 
a- 

f-