já jsem se světlem tu poměrně spokojen, i je stejné, jako u předchozí, je pro mne "to pravé", řekl bych - podmračné, jemné, rozptýlené, neveselé. stejně jako ty stromy - podzim sám o sobě na mne působí smutně - ještě k tomu těžce uvězněné a omezené v naší technické civilizaci.
já udělal obrovskou chybu, že jsem k tomu "cyklu" nic nenapsal už zezačátku, ale nějak to nemám náladu/chuť splácat dohromady, druhak se bojím, že by to byla hromada patosu .) ale začalo to fotkou sakury, co mám v příjmači, která je krásná, je to hezký vrzostlý strom, ale až při prohlížení fotky, kdy jsem jí ukazoval kamarádkám z uměleckých škol, mi začlo docházet, jak je tam ten strom hnusně zamknut, uvězněn (i když kdo ví, kolik prostoru má pod zemí, ale z vlastní zkušenosti zahradníka - nebývá ho tolik, kolik by bylo potřeba) a začal jsem sledovat soliterní městské stromy uvězněné v civilizaci, zubožené, zanechané v divných kulisách, které na mne na daném místě nějak působily.
navíc je to nekončící boj, měl jsem původně v plánu vše nafotit na střední formát, aby z toho šlo udělat velké zvětšeniny (40cm na šířku), ale do toho čtverce to ne a ne sednout (prostě to neumim), a tedy většina fotografií, co jsem již pořídil, jsou "náhledové cvaky" k otipování dobrých míst na focení (které se na čtverec nakonec uskutečnilo jen čtyřikrát, a jen jednou to šlo použít), a často za lepšího světla, než druhý den, kdy jsem se tam potácel s těžkým pentaconem.
navíc to opravdu není ukončené, tak to neprezentuji v jednom setu, u každé fotografie bych byl rád, kdyby fungovala alespoň trochu i jako solitér.
tož tak asi...
děkuji všem za komentáře, vážím si toho
Fotky si nechavam vzdy delsi dobu ulezet a navstevuji je mnohokrat predtim, nez k nim neco napisu. Takze unahlene nejsou!
Je jasne, ze jakekoliv svetlo muze byt dobre, ale tady pro me neni.
Mozna ti prijdou me komentare zbytecne, ale od toho je tu ten prostor, aby clovek napsal, jak na neho konkretni fotka pusobi.
Mam velmi jasnou predstavu o tom, co se mi libi a co nikoliv... a popravde receno mel bych take vyhrady k tvym komentarum a to docela casto, ale jsou to tve nazory, tak si je nech a mne nech me, dekuji...
tvoje komentare mi prijdou vetsinu casu unahleny, povrchni a zbytecny.
placas, i kdyz nemas co rict.
omlouvam se lukasovi, ze sem vytek zrovna u jeho fotky.
--
v tomhle konkretnim pripade je to o formulaci. je naprosto ok rict neco jako "nesedi mi zrovna tady to plochy svetlo," ale "chybi tomu slunce" je hola demence, sorry... kazdy svetlo muze byt uzasny, kdyz se ve scene potka s tema spravnejma rekvizitama a kompozici... cf. http://www.pinerecords.com/kala/_fs_linked/larbalestier.jpg (simon larbalestier, http://www.simon-larbalestier.co.uk/)
<>
Lukáš Kožešník
a proč nezkusíš (když ti čtverec nejde) nějaký jiný formát, třeba 645 anebo alespoň nějakou lehčí TLR...?
ale jinak hezké povídání i záměr - jenom to prostě zatím nějak nevychází
a to světlo/nesvětlo pro mě není to pravé ořešákové...
<>
Lukáš Kožešník
<>
Lukáš Kožešník
já udělal obrovskou chybu, že jsem k tomu "cyklu" nic nenapsal už zezačátku, ale nějak to nemám náladu/chuť splácat dohromady, druhak se bojím, že by to byla hromada patosu .) ale začalo to fotkou sakury, co mám v příjmači, která je krásná, je to hezký vrzostlý strom, ale až při prohlížení fotky, kdy jsem jí ukazoval kamarádkám z uměleckých škol, mi začlo docházet, jak je tam ten strom hnusně zamknut, uvězněn (i když kdo ví, kolik prostoru má pod zemí, ale z vlastní zkušenosti zahradníka - nebývá ho tolik, kolik by bylo potřeba) a začal jsem sledovat soliterní městské stromy uvězněné v civilizaci, zubožené, zanechané v divných kulisách, které na mne na daném místě nějak působily.
navíc je to nekončící boj, měl jsem původně v plánu vše nafotit na střední formát, aby z toho šlo udělat velké zvětšeniny (40cm na šířku), ale do toho čtverce to ne a ne sednout (prostě to neumim), a tedy většina fotografií, co jsem již pořídil, jsou "náhledové cvaky" k otipování dobrých míst na focení (které se na čtverec nakonec uskutečnilo jen čtyřikrát, a jen jednou to šlo použít), a často za lepšího světla, než druhý den, kdy jsem se tam potácel s těžkým pentaconem.
navíc to opravdu není ukončené, tak to neprezentuji v jednom setu, u každé fotografie bych byl rád, kdyby fungovala alespoň trochu i jako solitér.
tož tak asi...
děkuji všem za komentáře, vážím si toho
<>
Lukáš Kožešník
Je jasne, ze jakekoliv svetlo muze byt dobre, ale tady pro me neni.
Mozna ti prijdou me komentare zbytecne, ale od toho je tu ten prostor, aby clovek napsal, jak na neho konkretni fotka pusobi.
Mam velmi jasnou predstavu o tom, co se mi libi a co nikoliv... a popravde receno mel bych take vyhrady k tvym komentarum a to docela casto, ale jsou to tve nazory, tak si je nech a mne nech me, dekuji...
<>
Lukáš Kožešník
placas, i kdyz nemas co rict.
omlouvam se lukasovi, ze sem vytek zrovna u jeho fotky.
--
v tomhle konkretnim pripade je to o formulaci. je naprosto ok rict neco jako "nesedi mi zrovna tady to plochy svetlo," ale "chybi tomu slunce" je hola demence, sorry... kazdy svetlo muze byt uzasny, kdyz se ve scene potka s tema spravnejma rekvizitama a kompozici... cf. http://www.pinerecords.com/kala/_fs_linked/larbalestier.jpg (simon larbalestier, http://www.simon-larbalestier.co.uk/)
<>
Lukáš Kožešník
Napriklad jako Henrik http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/197/noxa.jpg
(viz 1-3 fotka z jeho nove serie)
<>
Lukáš Kožešník
(to bylo na krutila, ne na fotku)
<>
Lukáš Kožešník
a co hlavne - chybi tomu slunce
<>
Lukáš Kožešník
nemas tam dobre svetlo
chybi mi tu jista vycizelovanost kompozice
navic jsi malo clonil, tenhle tyb zaberu chce vic
<>
Lukáš Kožešník
<>
Lukáš Kožešník
prepac
<>
Lukáš Kožešník
<>
Lukáš Kožešník
<>
Lukáš Kožešník
<>
Lukáš Kožešník
[v aute, rozhovor Dr. a jeho krecka ci co to bylo :)]
- je mi nejak zle
* a na co se divas?
- cara ... cara ... cara ... cara
* tak se divej nekam jinam
- strom ... strom ... strom
<>
Lukáš Kožešník
<>
Lukáš Kožešník
<>
Lukáš Kožešník
<>
Lukáš Kožešník
<>
Lukáš Kožešník