<
>
Filter in effect:

[fs:287]
Lukáš Kožešník [fs:287]
[fs:278]
Petr Mahdalík [fs:278]



to s těma pře/pod exponovanejma negativama upřímně netuším



koneckonců, asi bych mohl udělat nějakej test
a odpublikovat výsledky v bordu, žejo .)
takže asi tak za 14-35 dní bych se k tomu mohl dostat



kontrast by měl zůstat stejnej. a tušim, že se doporuče preflashovat trošku měkčí gradací než normální. a nebo 15 W žárofkou z větší vzdálenosti. :)
chce to zkusit. já to zkusil na dvou negativech a dělalo to divy. akorát sem tehdy dojel krabicu papírů a bylo už pozdě a teď nějak jenom zkoušim, jestli už mam dobře vyvoláno, tak sems tim neexperimentovat, každopádně mě překvapilo, jak parádní věc to je.



použiješ preflash a všechno budeš místo 20s svítit 18s. a když už teda budeš chtít přitvrdit nebe, tak mu takovejch 5-10s přidáš, ale už při základnim osvitu by se ti právě díky preflashingu měla dostat kresba i do nejsvětlejších partíí BEZ nutnosti dosvitu.



podívej se - vytáhneš zvětšovák nahoru, zacloníš, rozostříš, dáš pryč negativ, a takhle si 1-2 sec expozicí (podle toho, jak ti to vychází) osvítíš v kuse třeba 100 papírů, hodíš je zpátky do bedýnky a vesele na ně můžeš zvětšovat. ne, nezešednou, fakt ne .) a ani se z nich ten "preflash" neztratí.
jinak dobu osvitu stanovíš stejně, jako při proužkovce, ale má to vycházet tak, aby ten papír po tomhle osvitu ani trochu neztmavnul (respektive aby ztmavnul až při "o něco delším" času)... třeba zkoušky 1, 2, 3, 4 sec a při 4 sec už tmavne, tak budu dělat 3sec preflash.
je to jednoduchý a rychlý.
každopádně doporučuju zkusit...



právě že míra toho preflashe papíru je tak malá, že místa se střední šedou se už v odstínu posunou jenom minimálně.
v podstatě po celý ploše přidáš jenom malinkatej trošek světla, rovnoměrně, což se nejvíc projeví v nejsvětlejších partiích a nejmíň v nejtmavších.



no, a právě to zajístí preflash, vůbec by nebylo potřeba dosvěcovat vršek 4x dýl.
mimoto - podobnej princip se používá i s filmama. tzv. latensifikace obrazu. po expozici se v naprostý temnotě osvítí film na cca 15 minut z větší vzdálenosti velmi velmi slabym světlem přes filtr. dá se tak zvětšit efektivní citlivost emulze o 1-2 clony právě díky tomu, že tim slabym dosvitem dostaneš všechny krystaly stříbra v emulzi do stavu vybuzení ("na hladinu energie" i když to fyzikálně neni vůbec korektní termín) těsně pod míru, kdy už by se začal tvořit viditelnej obraz, a tedy tam, kde dopadlo o trochu víc světla (z předešlý/nadcházející expozice) se obraz vytvoří, i pokud toho trochu víc světla bude tak málo, že by za jinejch okolností (bez latensifikace/preflashingu) energie toho záření nebyla dostatečná k vytvoření sebemenších zárodků obrazu.
asi bych ti to fakt měl nakreslit, aby se to líp chápalo.



já to meju jako nádobí
a když to nepovolí, tak je aisi škrábanec ve sklu nebo tak...
rozhodně jarem nešetřit - masný by to bejt nemělo.



na ten vršek u tý odkazovaný fotky by nádherně fungoval preflashing, jak jsme se o tom bavili cestou do Opavy....



já bych jemně přidal kontrast
nepřijde mi to špatný



nic to se mnou nějak nedělá, ten sken z negativu vypadal líp...



fajn barvy
ale něco mi na tom taky nesedí


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 1/1

>
<
Page