Filter in effect:

[fs:287]
Lukáš Kožešník [fs:287]
 (anyone)



já už tu záhadu rozluštil, ale dalo mi to trošinku práce :)



použiješ preflash a všechno budeš místo 20s svítit 18s. a když už teda budeš chtít přitvrdit nebe, tak mu takovejch 5-10s přidáš, ale už při základnim osvitu by se ti právě díky preflashingu měla dostat kresba i do nejsvětlejších partíí BEZ nutnosti dosvitu.



te dobrá záhada, co je na tý fotce... ale kompozice mi nějako dře vo zem



mohla bys nalinkovat i tu další, co máš na facebooku. Martině to tam sluší .)



podívej se - vytáhneš zvětšovák nahoru, zacloníš, rozostříš, dáš pryč negativ, a takhle si 1-2 sec expozicí (podle toho, jak ti to vychází) osvítíš v kuse třeba 100 papírů, hodíš je zpátky do bedýnky a vesele na ně můžeš zvětšovat. ne, nezešednou, fakt ne .) a ani se z nich ten "preflash" neztratí.
jinak dobu osvitu stanovíš stejně, jako při proužkovce, ale má to vycházet tak, aby ten papír po tomhle osvitu ani trochu neztmavnul (respektive aby ztmavnul až při "o něco delším" času)... třeba zkoušky 1, 2, 3, 4 sec a při 4 sec už tmavne, tak budu dělat 3sec preflash.
je to jednoduchý a rychlý.
každopádně doporučuju zkusit...



právě že míra toho preflashe papíru je tak malá, že místa se střední šedou se už v odstínu posunou jenom minimálně.
v podstatě po celý ploše přidáš jenom malinkatej trošek světla, rovnoměrně, což se nejvíc projeví v nejsvětlejších partiích a nejmíň v nejtmavších.



no, a právě to zajístí preflash, vůbec by nebylo potřeba dosvěcovat vršek 4x dýl.
mimoto - podobnej princip se používá i s filmama. tzv. latensifikace obrazu. po expozici se v naprostý temnotě osvítí film na cca 15 minut z větší vzdálenosti velmi velmi slabym světlem přes filtr. dá se tak zvětšit efektivní citlivost emulze o 1-2 clony právě díky tomu, že tim slabym dosvitem dostaneš všechny krystaly stříbra v emulzi do stavu vybuzení ("na hladinu energie" i když to fyzikálně neni vůbec korektní termín) těsně pod míru, kdy už by se začal tvořit viditelnej obraz, a tedy tam, kde dopadlo o trochu víc světla (z předešlý/nadcházející expozice) se obraz vytvoří, i pokud toho trochu víc světla bude tak málo, že by za jinejch okolností (bez latensifikace/preflashingu) energie toho záření nebyla dostatečná k vytvoření sebemenších zárodků obrazu.
asi bych ti to fakt měl nakreslit, aby se to líp chápalo.



já to meju jako nádobí
a když to nepovolí, tak je aisi škrábanec ve sklu nebo tak...
rozhodně jarem nešetřit - masný by to bejt nemělo.



skvělý místo
vůbec - ta druhá by se mi celkem líbila i, jenom mi přijde ten řez napravo násilnej



na ten vršek u tý odkazovaný fotky by nádherně fungoval preflashing, jak jsme se o tom bavili cestou do Opavy....



já bych jemně přidal kontrast
nepřijde mi to špatný



na mě je tam těch věcí nějak moc asi
ale fajn mi přijde míla - vypadá to, jak průhled do kabinek ve vlaku



mrtve mesto?
nemá to ty grády... asi moc příliš výraznýho vršku neboco


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 40/77

Page
40