podívej se - vytáhneš zvětšovák nahoru, zacloníš, rozostříš, dáš pryč negativ, a takhle si 1-2 sec expozicí (podle toho, jak ti to vychází) osvítíš v kuse třeba 100 papírů, hodíš je zpátky do bedýnky a vesele na ně můžeš zvětšovat. ne, nezešednou, fakt ne .) a ani se z nich ten "preflash" neztratí.
jinak dobu osvitu stanovíš stejně, jako při proužkovce, ale má to vycházet tak, aby ten papír po tomhle osvitu ani trochu neztmavnul (respektive aby ztmavnul až při "o něco delším" času)... třeba zkoušky 1, 2, 3, 4 sec a při 4 sec už tmavne, tak budu dělat 3sec preflash.
je to jednoduchý a rychlý.
každopádně doporučuju zkusit...
právě že míra toho preflashe papíru je tak malá, že místa se střední šedou se už v odstínu posunou jenom minimálně.
v podstatě po celý ploše přidáš jenom malinkatej trošek světla, rovnoměrně, což se nejvíc projeví v nejsvětlejších partiích a nejmíň v nejtmavších.
no, a právě to zajístí preflash, vůbec by nebylo potřeba dosvěcovat vršek 4x dýl.
mimoto - podobnej princip se používá i s filmama. tzv. latensifikace obrazu. po expozici se v naprostý temnotě osvítí film na cca 15 minut z větší vzdálenosti velmi velmi slabym světlem přes filtr. dá se tak zvětšit efektivní citlivost emulze o 1-2 clony právě díky tomu, že tim slabym dosvitem dostaneš všechny krystaly stříbra v emulzi do stavu vybuzení ("na hladinu energie" i když to fyzikálně neni vůbec korektní termín) těsně pod míru, kdy už by se začal tvořit viditelnej obraz, a tedy tam, kde dopadlo o trochu víc světla (z předešlý/nadcházející expozice) se obraz vytvoří, i pokud toho trochu víc světla bude tak málo, že by za jinejch okolností (bez latensifikace/preflashingu) energie toho záření nebyla dostatečná k vytvoření sebemenších zárodků obrazu.
asi bych ti to fakt měl nakreslit, aby se to líp chápalo.
*
Petr Mahdalík
jinak dobu osvitu stanovíš stejně, jako při proužkovce, ale má to vycházet tak, aby ten papír po tomhle osvitu ani trochu neztmavnul (respektive aby ztmavnul až při "o něco delším" času)... třeba zkoušky 1, 2, 3, 4 sec a při 4 sec už tmavne, tak budu dělat 3sec preflash.
je to jednoduchý a rychlý.
každopádně doporučuju zkusit...
*
Petr Mahdalík
v podstatě po celý ploše přidáš jenom malinkatej trošek světla, rovnoměrně, což se nejvíc projeví v nejsvětlejších partiích a nejmíň v nejtmavších.
its time for another r...
Jarda Sedláček
S(3) krátká epizoda ze živo...
Martin Kučera
*
Petr Mahdalík
mimoto - podobnej princip se používá i s filmama. tzv. latensifikace obrazu. po expozici se v naprostý temnotě osvítí film na cca 15 minut z větší vzdálenosti velmi velmi slabym světlem přes filtr. dá se tak zvětšit efektivní citlivost emulze o 1-2 clony právě díky tomu, že tim slabym dosvitem dostaneš všechny krystaly stříbra v emulzi do stavu vybuzení ("na hladinu energie" i když to fyzikálně neni vůbec korektní termín) těsně pod míru, kdy už by se začal tvořit viditelnej obraz, a tedy tam, kde dopadlo o trochu víc světla (z předešlý/nadcházející expozice) se obraz vytvoří, i pokud toho trochu víc světla bude tak málo, že by za jinejch okolností (bez latensifikace/preflashingu) energie toho záření nebyla dostatečná k vytvoření sebemenších zárodků obrazu.
asi bych ti to fakt měl nakreslit, aby se to líp chápalo.
*
Petr Mahdalík
a když to nepovolí, tak je aisi škrábanec ve sklu nebo tak...
rozhodně jarem nešetřit - masný by to bejt nemělo.
### S(2) dahab hostel
Ondřej Hruška
vůbec - ta druhá by se mi celkem líbila i, jenom mi přijde ten řez napravo násilnej
*
Petr Mahdalík
*
Petr Mahdalík
nepřijde mi to špatný
S(4) pepik
Igor Chmela
ale fajn mi přijde míla - vypadá to, jak průhled do kabinek ve vlaku
MartiMouse
Adriana Cahová
<>
Ivan Vaňo
nemá to ty grády... asi moc příliš výraznýho vršku neboco
<>
Ondrej Urban
* * *
Ianus Germanicus
<>
Henrik Filo
<>
Tomáš Szépe
www.facebook.pl
Ivan Holík
S(3) Příběh o zlém sněhulák...
Ivan Holík
S(6) zabrze
Ondřej Hruška
<>
Eva Zmýlená