Ja myslim, ze chtit ukazat tu fotku celou neni uplne fer vuci Dane. Jakkoliv jsem remcal k vyrezu, verim, ze tady byl zamer ctverec a ten vysel paradne. Tim samozrejme nechci poprit to, co jsem psal predtim. Spis doplnit. Koneckoncu vyhrady jsem smeroval k vyrezu/formatu per se, nikoliv k tomuto zaberu.
líbí se mi to
i když bych rád taky viděl zbytek políčka
protože mám pocit, že tomu něco po stranách chybí (a nebo je to jenom nějaká moje deformace)
ale je to skvěle nacpaný do výřezu, imho .)
už včera jsem koukala - mám z toho dva přetrvávající pocity, o kterých se tady asi nejvíc mluví, první - pěkná atmosféra, fajn okamžik, zajímavý objekt, druhý - výřez na osu úhlopříčky, těsnost výjevu ve formátu bez nějakých dalších estetických souvislostí - na mě působí nepříjemně a to, co mě jinak na fotce zaujalo, sráží.
Emile, ale podle mého názoru tvá poznámka o nálepce „ferari na zadnim skle skody 120“ zde nesedí. Vždyť přece Beruška Danuška nepředstírá, že jde o 6x6 (anebo třeba o deskáč 12x12 cm). Už nějaký čas zásadně vytváří čtverce nejen ze svitku, ale i z kinofilmu. Má sérii 6x6 cm, a zároveň vytváří i sérii cca 24x24 mm z kinofilmu. Zkrátka dělá zároveň fotky z 24milimetrových čtverečků. A určitě nepředstírá, že je to z většího formátu.
Od počátku vzniku kinofilmových foťáků se dlouhé desítky let zcela běžně dělaly z kinofilmových políček nejrůznější výřezy – od podlouhlých panoramat a různých netradičních proporcí až po čtverec. To je přece normální. Myslím, že není nutné čtverec z kinofilmu zatracovat. Dokonce ani nepotřebuje zdůvodňovat či legalizovat. Když si prohlédneš více fotografií od Berušky Danušky, tak v současnosti spatříš pouze čtverečky. V celkovém kontextu to působí přirozeně a samozřejmě. ;)
Emile, nemám v úmyslu ti vnucovat čtverce z kinofilmu. Jen reaguji na tvou poznánku o nálepce „ferari na zadnim skle skody 120“.
ja teda za seba mozem povedta, ze to neberiem ako nejaky hon na carodejnice, s tym rezanim, ale stredoformat tomu proste dava uplne iny priestor, kvalitu a zazitok... preto hovorim, ze ma nejaky crop neuspokoji, bud tomu das nejaku dalsiu pridanu hodnotu, prezenies to do opacneho extremu, nieco dokreslis, pomrvis to v komore... takto to pre mna nema cenu, najst nejaky kusok fotky, co je ok, a v tomtopripade mi to aj tak nesedi, co je mozno tym, co som hovoril na zaciatku
hezká myšlenka s tím převrácením pro pakis :), taky o tom občas u fotek přemejšlim... proč je co lepší tak nebo obráceně a jestli to arabům opravdu funguje naopak (nebo číňamů, co čtou i shora dolů - neměli bysme jim pak fotky rotovat o 90°? ;).
ten výraz je tu moc dobře zachycenej, mám ale neodbytnej pocit, že na plným poli tý 35ky by se mi to líbilo víc (diagonály vesměs nesmrákávám ;).
Ale nyní už bez těch nejapných vlčích legrácek. Jsem dlužný zde napsat, že tento výřez se mi doopravdy líbí. Podle mého názoru je přesný.
Ta diagonála z levého spodního rohu do pravého horního je perfektní. A zároveň je sympatické, že tato hlavní diagonála má pozitivní vzestupné směrování. Kontra proti ní je negativně orientovaná linie cigarety, směřující shora dolů.
Pokud by tato fotografie byla stranově obráceně, tak by takto asi už nefungovala.
Avšak pokud lidé v Pákistánu čtou naopak zprava doleva (ale nevím to jistě), tak potom by varianta obrázku pro pákistánské publikum měla být stranově obrácená, aby ta fotografie u nich vyzněla shodně jako u nás.
A já si zde naopak vychutnávám právě tu svobodu výřezu fotografie. To kouzlo anarchie. Půvab porušení disciplíny. Po té nesnesitelné všeobecné tyranii – v současnosti převažující módy plných formátů - najednou výřez! Závan svobody!
(a také nostalgie starých časů, kdy se vyřezávalo o sto šest jak na běžícím páse...)
Pryč s terorem plného formátu! Pryč s uniformitou! Pryč s manýrismem! Pryč s militantním zákazem výřezů! Pryč se svazující kázní! Pryč s autocenzurou! Svobodu výřezu!
ahoh Dani.
fotka fajn, ale take nejsem zcela nadsen z vyrezu. kdyz s sebou taham kino, fotim na kino, kdyz ctverec, fotim na ctverec.
ale vem to cert, zaber se mi libi, ma svou naladu. I kdyz radeji bych to videl poradne nazvetsovane, nez tenhle sken negativu.
Ali
Dana Kovaľová
kdyz flame, tak poradnej... :)
Ali
Dana Kovaľová
(predem sorry za flame)
Ali
Dana Kovaľová
Ali
Dana Kovaľová
i když bych rád taky viděl zbytek políčka
protože mám pocit, že tomu něco po stranách chybí (a nebo je to jenom nějaká moje deformace)
ale je to skvěle nacpaný do výřezu, imho .)
Ali
Dana Kovaľová
Ali
Dana Kovaľová
Ukaž tu fotku celou :-)
Ali
Dana Kovaľová
Od počátku vzniku kinofilmových foťáků se dlouhé desítky let zcela běžně dělaly z kinofilmových políček nejrůznější výřezy – od podlouhlých panoramat a různých netradičních proporcí až po čtverec. To je přece normální. Myslím, že není nutné čtverec z kinofilmu zatracovat. Dokonce ani nepotřebuje zdůvodňovat či legalizovat. Když si prohlédneš více fotografií od Berušky Danušky, tak v současnosti spatříš pouze čtverečky. V celkovém kontextu to působí přirozeně a samozřejmě. ;)
Emile, nemám v úmyslu ti vnucovat čtverce z kinofilmu. Jen reaguji na tvou poznánku o nálepce „ferari na zadnim skle skody 120“.
Ali
Dana Kovaľová
Ali
Dana Kovaľová
Ali
Dana Kovaľová
ten výraz je tu moc dobře zachycenej, mám ale neodbytnej pocit, že na plným poli tý 35ky by se mi to líbilo víc (diagonály vesměs nesmrákávám ;).
S(5) LUPENÍ I.
Dana Kovaľová
rybky fajn, ale takový unavený fajn ;), se zbytkem mi to nejede. hezkej název :).
Ali
Dana Kovaľová
Ta diagonála z levého spodního rohu do pravého horního je perfektní. A zároveň je sympatické, že tato hlavní diagonála má pozitivní vzestupné směrování. Kontra proti ní je negativně orientovaná linie cigarety, směřující shora dolů.
Pokud by tato fotografie byla stranově obráceně, tak by takto asi už nefungovala.
Avšak pokud lidé v Pákistánu čtou naopak zprava doleva (ale nevím to jistě), tak potom by varianta obrázku pro pákistánské publikum měla být stranově obrácená, aby ta fotografie u nich vyzněla shodně jako u nás.
Ali
Dana Kovaľová
(a také nostalgie starých časů, kdy se vyřezávalo o sto šest jak na běžícím páse...)
Pryč s terorem plného formátu! Pryč s uniformitou! Pryč s manýrismem! Pryč s militantním zákazem výřezů! Pryč se svazující kázní! Pryč s autocenzurou! Svobodu výřezu!
Ali
Dana Kovaľová
Ali
Dana Kovaľová
Ali
Dana Kovaľová
Ali
Dana Kovaľová
fotka fajn, ale take nejsem zcela nadsen z vyrezu. kdyz s sebou taham kino, fotim na kino, kdyz ctverec, fotim na ctverec.
ale vem to cert, zaber se mi libi, ma svou naladu. I kdyz radeji bych to videl poradne nazvetsovane, nez tenhle sken negativu.
Ali
Dana Kovaľová
Ali
Dana Kovaľová
(pokud neni na vejsku .)
Ali
Dana Kovaľová