>
Filter in effect:

[fs:168]
Tomáš Houda [fs:168]
 (anyone)



pohadati se neni celkem o cem...

u nas se rika: "jedem tierchen sein plaisierchen", coz tak nejak znamena, ze kazdy musi sam vedet co mu dela radost a proc :-)



Za slovo orez si pro mne za mne muzes dosadit slovo kompozice pred zmacknutim spouste... Ono to v konecnem vysledku vyjde nastejno... akorat ta tvoje metoda je samozrejme mnohem masochistictejsi :-) Ja osobne to po asi deseti letech stejneho enthusiasmu uz neberu tak ortodoxne, a mam li byt uprimny, tak mam pocit, ze to mirne souvisi i s promenou obecnych kvalitativnich meritek. Zatimco drive (a v casech emulzi HCB samozrejme o to vice) bylo krajeni kinofilmoveho policka dobrodruzstvim a jasnym ustupkem technicke kvalite, dneska jsou emulze jednak lepsi, takze to casto nehraje roli, a jednak je mi to s tou kvalitou tak nejak vic jedno, pokud muj obrazek vyjadruje to, co chci. Jsou tu mezi nami dokonce i taci, kteri pozaduji urcite technicko-kvalitativni ustupky jako nutnou stylizaci v boji proti prilisnemu perfekcionismu :-)

Ale to cviceni, kterak orezama zuslechtis kazdou fotku z rodinneho alba moji zeny na vytvarny skvost, to bych docela rad zazil live :-)



problem serii je ten, ze vzdycky je jedna z tech fotografii nejlepsi, a vzdycky ty ostatni logicky jsou horsi.

Z te serie s trampolinama uz jsem toho videl postupne docela dost, a tahle by urcite nebyla pro mne onim vrcholem. Neni spatna, diky pohledu toho mladence i diky te poze leticiho devcete, ale proto aby dosahla toho surrealna obsazeneho v tech ostatnich, ji prekazi kolize s pozadim. Byt to devce o metr vys, tak je asi vse jinak... to by se dalo uvazovat i o odriznuti toho divokeho spodku na nezbytne nutnou miru. Takhle je to dobry prumer, ale nikoli extaze.



pozdravuj Marilyn :-)

mne se to libi. Asi bych trosku ubral to ujeti do zlutocervena.



ja bych tipoval u tech kontur na spojeny ucinek charakteristiky MTF grafu toho objektivu - bude mit nejspis hrbol u preneseneho kontrastu mensich frekvenci, tedy jinymi slovy dobrou obrysovou ostrost, protisvetla a doostrovani v PS.



mne se hrozne libi, jak se Lubomir utlocitne strachuje, aby nahodou nenarusil soukromi technaru kempujicich kde je zrovna napadlo... rekl bych, ze to bylo uplne setkani spriznenych dusi :-) A taky jak mu ani naznakem nedali na jevo, ze na tom puvodne verejnym prostranstvi nema co delat, to je opravdu dojemny. Ja asi zacnu mit pro ne taky takovou slabost :-)))

K tomu obrazku: pocitove mi tam ti coklove trochu zapasi s tim vsim, co se tam deje. U te predchozi jsi ten problem vyresil maskovanim v komore, tady bych asi na place zkousel pohled mirne shury, aby se proti te trave ta figura trochu rozpletla... ted dodatecne mne zrovna nic nenapada, musel bych si s tim asi dyl povidat :-)



:-)

kdysi, kdyz jsem s fotografovanim zacinal, a o Leice a HCB ridicim se doktrinou nedotknutelnosti plneho formatu jsem jeste nemel poneti, mi jeden muj mentor daval k vyreseni kompozicni ulohy. Krome tech aktivnich, kde slo o usporadani nejakych prvku do harmonicke jednoty, to byly takzvane pasivni... Dal mi nejakou fotografii, a rekl mi, ze z ni mam udelat tri, ale tak, aby byly vsechny tri dobre :-) Od te doby jsem si sice taky vyzkousel dosyta jak funguje dobrovolne omezeni komponovanim na plny format, ale s krajenim nemam zadny problem :-)



ja nevyhazuju nikdy nic :-)

ale asi bych tomu predepsal konskou kuru. Urizl bych toho clobrdika co tlaci tak, aby zustaly pouze jeho ruce.

potom alespon pro mne gudygud.



ta fotografie je velmi dobra, rekl bych ze z toho co od tebe znam na mne zapusobila za delsi dobu asi nejvic. Ten ne uplne vyhrany souboj pod zvetsovakem se mi nedari lokalizovat, pokud ti slo o vice kresby u te damy vpravo dole, tak ja osobne ji tak jak je vnimam jako prijemnou. Nejspis jsi musel pod tim zvetsovakem ale docela radit pri separaci prvniho planu a pozadi, ale ten obrazek je opravdu hodne dobry a ty jsi tusil ze se to vyplati :-)



ta fotografie, byt jsem oteviral jeji nahled s lehkou skepsi, je pro mne velmi dobra. Ta hezka nozka a rozfoukany pes, vse na HCB -like narozi, to mne docela bere. Dokazal bych rezat tesne pod temi slozenymi slunecniky, myslim ze by se to jeste vystupnovalo byt bych divku pripravil o vlajici vlasy :-)



tu fotografii jsem se zalibenim prohledl uz na tom palmu, a zalibeni stale trva. Snad bych pouze zauvazoval o barvach, ten zeleny prisvit v pozadi plizici se i na oblicej jedne z obou krasek by byl pricinou.



teda, pokud se nekomu zda ten predchozi komentar nejasnej, tak mne taky. Myslen byl orez na ctverec tak, aby zustala zachovana prava cast, idealne jeste pred lomem linie toho koberce.



na mne je to moc slozity, alespon dneska po ranu. vim, ze s lejkou ma clovek pocit ze neco uriznout je sakrileg, ale Valerie je nestyda ktera z toho nema pojem a vyrizuje ti, ze prej uriznout levej kus asi tak na ctvercovej format.



uz jsem ti k tomu svy napsal, a nechci se opakovat. Ale v podstate se presto opakuju :-)



hmmm. ten efekt te druhe mi prijde prilis prvoplanovej, tri ptaci v rade a pres ne hozenej antischeimpflug aby si toho kor kazdej vsimnul, mam li byt kousavej hned po ranu. Na druhou stranu mne ta prvni fascinuje prave tim iracionalnem umisteni te roviny ostrosti, ktere i jinak u tvych obrazku mam tak rad. Ta prvni kasle na obsah a cizeluje snovou formu, je to kleks, kterej vidim, kdyz po zdrimnuti v trave najednou procitnu a otevru oci...



pani salamova ano, tam hraje muzika. Pani podprsenkova u mne vyrazne mene silna. Nemuzu rict, co presne ji chybi, ale je to na devadesat procent ve vyrazu.



ta prvni je velmi dobra, to jak ty tri figury vuci sobe stojej je nenaaranzovatelne dobry. U dvojky je sice vychozi situace fotogenicka, ale ty deti uprostred tam proste jsou navic. To je trochu problem i te treti, ale tam se da vyresit uriznutim prave casti na ctverec tak, aby zustal pouze prihlizejici chlapec.



ta fotografie pusobi jednoduchym zpusobem, a tak to byva casto i to nejlepsi. Osobne ji povazuju za moc dobrou, i kdyz mam tendence si pohravat s pomerem te svetle horni casti vuci zbytku, to horizontalni deleni na - byt zdeformovane - tretiny tu fotografii podle mne okrada o cast sily.


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Comments, page 23/23

>
Page
23