já jen ze svého soudku ... tuto fotku nehodnotím ... prostě se mi na první pohled líbí a zaujala mě ... líbí se mi ten moment .. ostření rozostření proostření tagy magy dof a pof jsou mi vcelku ukradené ...
lubomír:
prvně, nemyslím si, že zrovna tenhle tag stojí za tak rozsáhlou esej, ale díky za ni. pokud bych připustil, že se na fotografii vyskytuje nějaký mikrosvět s exotickou atmosférou, tak tenhle tag a zaostření na něj mi jej ničí. na druhou stranu, z kompozice vidno, že tag je záměrem. na mě to ale nijak nepůsobí. daleko účinější bych viděl méně zdi a více perspektivy, ale nechce se mi rozebírat, jak bych to vyfotil, nebyl jsem tam.
mne vadi hlbka ostrosti, nechapem, naco je to ostrene do popredia, ked motiv je v pozadi a oci mi to taha aj tak tam.
ale chapem, ze v rychlosti sa vsetko zvladnut neda.
si ju pamatam z fpc a pacila sa, (dokonca vtedy mi tak sadla do noty presne)... inac s TAG-om sa pripajam k vlkovi, ja to tiez tak vnimam, i ked takto presne by som to nevedel rozviest...
no vida. ja sem tu druhou nozku uplne minul. vsiml sem si ji, az kdyz to zminil Lubomir. predstavoval jsem si, ze tajne sleduje nejakyho fesaka, co prosel kolem a z toho momenu zustalo jen tohle. v kontextu k tyhle situaci, mi ten tag prisel jako stopa po zminovanem. proste to vypada, i dle uboru, ze by za moznost mit ho, dala vsechno.
Ondřeji, pokud se ptáš, zda jsem tu větu, kterou cituješ, myslel ironicky, tak směle odpovím, že nikoliv.
Myslel jsem ji tak, jak je, čili bez jakýchkoliv vzkazů mezi řádky.
Ten tag zde opravdu považuji za kompozičně důležitý. Podle mého názoru tu kompozici zachránil. Funguje zde podobně, jako vyvažovací závaží („olůvko“) na ráfku kola automobilu...
Navíc zde při sledování obrazu umocňuje cosi jako levo-pravou dynamiku obrazu... Činí jej dynamičtějším...
A také přináší jakýsi paralelní děj, který to celé obohacuje o další zajímavý plán: autorem toho tagu je pravděpodobně nějaký jinoch, který si zde možná částečně vědomě, ale spíše z velké části podvědomě označil své „teritorium“...
Je to podobná činnost, jako když psík svou močí označkuje patník, anebo když jelent svým parožím rozdírá kůru na kmenu stromu a vytváří tím značku, kterou vymezuje své teritorium...
Zvyk značkování teritoria se táhne miliony let světem živočichů, zvířat i lidí...
No, a zde je mimo jiné zajímavé, jak se na této fotografii prolíná pravěká tradice značkování teritoria s velmi atraktivním výjevem dvou vzájemně komunikujících sousedek ve vchodech do exotických slují..
Ten tag, který je akcentován zaostřením objektivu, s tou „ústřední“ fotogenickou nymfou zdánlivě nesouvisí...
Příběh tagu a příběh nymf existují paralelně, jakoby zcela nezávisle na sobě...
Avšak zároveň – z pozice pozorovatele - se na té fotografii prolínají...
A prolnutí těchto dvou vzájemně nezávislých příběhů na jedné fotografii je velmi zajímavé...
Vzniká tím určité pnutí – cosi, co známe např. z některých filmů Davida Lynche, kdy je občas na vteřinku kamerou akcentováno něco, co vůbec nesouvisí s hlavním dějem. A ten akcent se už třeba v žádném dalším záběru znova ani neobjeví, ale přesto pocitově jakousi setrvačností hraje dál a umocňuje tu zvláštní atmosféru...
Takhle nějak to zde na mne působí...
A když k tomu všemu přihodím již dříve zmiňované luxusní světlo a bizarnost exotické uličky, tak nestačím žasnout (bez ironie), co všechno na této fotografii je...
Takže abych předjel nedorozumění, tak rád zopakuji, že pro mne je tato fotografie velmi výjimečná, a že mne doopravdy nadchla...
tohle mi evokuje ten znamej pocit, kdy si myslis, ze na negativu mas THE BW PHOTO a pak prijde zklamani. Ale stejne to printnes a postnes, protoze TO BYL PRECE VYBORNEJ MOMENT. coz asi byl. ale neni zachycenej. taky to potrebuju obcas slyset odjinud :)
pre mna je ten moment zaujimavy, aj prostredie sa mi paci, len si to v hlave dost orezavam a trosku zaostrujem. celkovo tak normal, ak sa vratim, uvidim co povie cas.
ale ta poza je fajn, tzv viaczmyselna a take ja rad
...
Ivo Hausner
...
Ivo Hausner
BEMBA !!!!
...
Ivo Hausner
prvně, nemyslím si, že zrovna tenhle tag stojí za tak rozsáhlou esej, ale díky za ni. pokud bych připustil, že se na fotografii vyskytuje nějaký mikrosvět s exotickou atmosférou, tak tenhle tag a zaostření na něj mi jej ničí. na druhou stranu, z kompozice vidno, že tag je záměrem. na mě to ale nijak nepůsobí. daleko účinější bych viděl méně zdi a více perspektivy, ale nechce se mi rozebírat, jak bych to vyfotil, nebyl jsem tam.
...
Ivo Hausner
ale chapem, ze v rychlosti sa vsetko zvladnut neda.
...
Ivo Hausner
...
Ivo Hausner
...
Ivo Hausner
...
Ivo Hausner
...
Ivo Hausner
...
Ivo Hausner
Myslel jsem ji tak, jak je, čili bez jakýchkoliv vzkazů mezi řádky.
Ten tag zde opravdu považuji za kompozičně důležitý. Podle mého názoru tu kompozici zachránil. Funguje zde podobně, jako vyvažovací závaží („olůvko“) na ráfku kola automobilu...
Navíc zde při sledování obrazu umocňuje cosi jako levo-pravou dynamiku obrazu... Činí jej dynamičtějším...
A také přináší jakýsi paralelní děj, který to celé obohacuje o další zajímavý plán: autorem toho tagu je pravděpodobně nějaký jinoch, který si zde možná částečně vědomě, ale spíše z velké části podvědomě označil své „teritorium“...
Je to podobná činnost, jako když psík svou močí označkuje patník, anebo když jelent svým parožím rozdírá kůru na kmenu stromu a vytváří tím značku, kterou vymezuje své teritorium...
Zvyk značkování teritoria se táhne miliony let světem živočichů, zvířat i lidí...
No, a zde je mimo jiné zajímavé, jak se na této fotografii prolíná pravěká tradice značkování teritoria s velmi atraktivním výjevem dvou vzájemně komunikujících sousedek ve vchodech do exotických slují..
Ten tag, který je akcentován zaostřením objektivu, s tou „ústřední“ fotogenickou nymfou zdánlivě nesouvisí...
Příběh tagu a příběh nymf existují paralelně, jakoby zcela nezávisle na sobě...
Avšak zároveň – z pozice pozorovatele - se na té fotografii prolínají...
A prolnutí těchto dvou vzájemně nezávislých příběhů na jedné fotografii je velmi zajímavé...
Vzniká tím určité pnutí – cosi, co známe např. z některých filmů Davida Lynche, kdy je občas na vteřinku kamerou akcentováno něco, co vůbec nesouvisí s hlavním dějem. A ten akcent se už třeba v žádném dalším záběru znova ani neobjeví, ale přesto pocitově jakousi setrvačností hraje dál a umocňuje tu zvláštní atmosféru...
Takhle nějak to zde na mne působí...
A když k tomu všemu přihodím již dříve zmiňované luxusní světlo a bizarnost exotické uličky, tak nestačím žasnout (bez ironie), co všechno na této fotografii je...
Takže abych předjel nedorozumění, tak rád zopakuji, že pro mne je tato fotografie velmi výjimečná, a že mne doopravdy nadchla...
=:o)
...
Ivo Hausner
já myslel, že je to snad ironie.
jak řekl petr horký.
...
Ivo Hausner
Naprosto úžasné světlo, exotické kulisy, extrémně fotogenická situace, skvělý okamžik...
Senzačně nasvícený mikrosvět, zachycený v pravé chvíli...
A mírné našikmení obrazu prospívá pocitu lehkosti nepřipravené momentky, jedinečnosti situace, děje, okamžiku...
Zajímavým prvkem (i kompozičním) je zaostření na tag na stěně vlevo...
Pro mne opravdu parádní fotografie!
=:o)
...
Ivo Hausner
...
Ivo Hausner
...
Ivo Hausner
...
Ivo Hausner
ale ta poza je fajn, tzv viaczmyselna a take ja rad
...
Ivo Hausner
...
Ivo Hausner
...
Ivo Hausner
ale potom jsem konečně pochopil, že jde o momentku...
tak v tom případě je to paráda!
velká paráda!
...
Ivo Hausner