Než se někdo další přihlásí o slovo, tak se (v tomto náhlém podezřelém tichu – že by všichni odešli na svačinu?), zatím pokusím utrousit pár slov také o vizuální stránce fotografie. Nic složitého, jen že mi to trochu připomíná dávný malířský směr, nazývaný pointilismus, kdy je na plátně vše vytečkováno, respektive vypuntíkováno. V tomto případě však jede o pointilismus světlený, a v poněkud jiném kabátě (vlastně bez kabátu). Snad bych se o tom ani nezmiňoval, ale zde došlo k takové výjimečné shodně – totiž vytečkováno je na této ploše úplně všechno, dokonce i datumovka. Kváknuto jinak: líbí se mi, že dokonce i datumovka sestává ze světelných puntíků. Dobře ladí ke zbytku puntíkované plochy.
Henriku, chápu, že z důvodu zpacifikování oblohy vlevo jsi volil menší zlo (sklopit objektiv trochu dolu). Ale pokud jsi byl postaven před volbu menšího zla ze dvou či více možných kompozičních zel, čili neměl si možnost zakomponovat to optimálně, tak z toho (v lepším případě) nevyjde nic jiného, než pouze menší kompoziční zlo.
Henriku, ano, za padesát let to bude retro. O tom není pochyb. Avšak zbývá zde otázka: čas je sice dobrý lékař, ale že by dokázal zázraky a uměl by automaticky přetvořit designový sliz (teď mám na mysli zejména karosérii v levé části fotky) v objekt, který by bylo možné použít jako fotogenickou kulisu? Domnívám se, že čas takovou čarovnou mocí pravděpodobně není nadán.
A pokud si fotografové v roce 2060 budou říkat: „jó, tenkrát, na začátku 21. století to bylo na ulicích fotogenické, to tenkrát bývaly u chodníku většinou zaparkovány vizuálně použitelné karosérie“, tak teda ty budoucí fotografy docela lituji.
pes: ale nic si z toho nedělej, já bych si s kompozicí tohoto zátiší také neporadil. Nevěděl bych, z jakého úhlu to zabrat. Pravděpodobně bych odešel s nepořízenou. V duchu bych si říkal: „sakrblé, to je teda zajímavá věc. Ale jak to vyfotit?“ Dny, týdny a roky by plynuly, já bych kolem té věci třeba občas slídil a průběžně si mumlal: „nojo, sakrblé, toto by chtělo nějak vyfotit. Už to tady trčí příliš dlouho. Ale, sakrblé, tak co s tím teda provedeme?“ A zase bych nic nevyfotil. A tak dále...
Ondřeji, možná zde ještě něco objevím a třeba v dalších dnech zněním názor, ale zatím jsem v této sérii neobjevil jedinou fotku, která by mne zaujala jako fotka.
Ale možná to není až tak pravda. Přece jen mne pár kousků zaujalo už dnes. Například výletníci s medvědem:
### * * *
Ianus Germanicus
### * * *
Ianus Germanicus
### * * *
Ianus Germanicus
### * * *
Ianus Germanicus
### * * *
Ianus Germanicus
<>
Henrik Filo
bye
Petr Horký
A pokud si fotografové v roce 2060 budou říkat: „jó, tenkrát, na začátku 21. století to bylo na ulicích fotogenické, to tenkrát bývaly u chodníku většinou zaparkovány vizuálně použitelné karosérie“, tak teda ty budoucí fotografy docela lituji.
92101
Juraj Starovecký
<>
Henrik Filo
<>
Henrik Filo
*
Michal Bílek
bye
Petr Horký
<>
Henrik Filo
bye
Petr Horký
92101
Juraj Starovecký
### * * *
Ianus Germanicus
92101
Juraj Starovecký
pes2: sakrblé, a kde to vlastně je?
bye
Petr Horký
S(13) Bajkal
Ondřej Hruška
Ale možná to není až tak pravda. Přece jen mne pár kousků zaujalo už dnes. Například výletníci s medvědem:
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/240/gupi.jpg
(Sice obrazový guláš, ale hezký humor...)
Pěkný humor je také zde:
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/240/bugr.jpg
(Kompozici lze omluvit rychlostí střelby na objekt v pohybu...)
Líbí se mi také jemný humor na této fotografii:
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/240/srei.jpg
A potom z úplně jiného soudku, sudu, plechovky či barelu (v kategorii fotek bez humoru) mne oslovila tato fotografie:
http://www.fstop.cz/fstop/imgrepo/1/240/ipac.jpg
No vida. Taková úroda. A to jsem zpočátku panikařil, že zde dnes nic neobjevím.
92101
Juraj Starovecký