už mě tahle debata moc netankuje, jinej názor zaplaťpánbu měj, ale výroky typu "nekoukatelný", "příkladně zlý" podaný jako obecný poučení a nikoli osobní hodnocení u tebe vidím opakovaně. třeba to tak nemyslíš, což by bylo fajn. nazdar
milý Spasiteli, myslím, že nepatřím k lidem, co neuznají chybu, a že k tomu mám příležitostí dost. Ten vypjatý hoch z formátu vypadává a právě to napětí na levém okraji mne baví. Připadá mi jako součást osudu toho chlapce. Chápu, že takový postoj je výrazně alibistický, nenapadnutelný, protože se předem zříká kontrolovatelnosti. No jo, to sis ale měl asi založit server na matematické hlavolamy, kde platí důkaz nebo neplatí.
jasne, tohle je zas dalsi svetova vyjimka, ktera nepotrebuje mit v poradku to ci ono, protoze divaci nechapou... boze muj, ze ti neni trapny takovy zvasty vypoustet do eteru.
Pane kolego Vlku, nebuďte smutný, rádců se najde vždy dost. Kompozice nemůže být z principu příkladně zlá, ledaže by fotografie vznikla podle přesného zadání, pro určitý standardní žánr, kde má smysl se řídit zavedenými pravidly. Bezesporu taková pravidla v takovém případě je dobré znát a dodržovat. Ale u fotografie volné, v našem případě bizarní, jejíž výrazivem je právě i strnulá kompozice, na čtvercovém formátu, který již sám o sobě dává na odiv snahu o jistou nadsázku, abstrakci, vytahovat kompoziční dogmata je omyl. Lze říci nelíbí se mi, ale nelze mluvit o příkladně zlé kompozici. Musím ale uznat, že ten dotyk tváře chlapce s kmenem se mi tam taky nehodí, ale s tím už se nedalo nic dělat.
je fakt, že tuto kompozici neobhájím ani kdybych se rozkrájel..
k tomu hlavnímu prohřešku (kolize končetin chlapce s hranou fotky) jsem zde poměrně tolerantní, protože ty končetiny jsou mimo rovinu ostrosti, takže to tak nekřičí..
ale ten pocit, že kus fotografie chybí, mám také..
původně jsem nad tímto hmouřil uši, ale je asi fakt, že jsem hmouřil příliš..
lubosi, ja myslim, ze kompozice je tady docela prikladne zla, viz treba kolize kolen a rukou chlapce s hranou fotky nebo kmene s oblicejem, ale hlavne je tu neodbytny pocit, ze dole jeste kus obrazku chybi... a je to o to horsi, ze autor nema zabrany drasticky rezat a _ani tak_ zaber nedokaze zaramovat funkcne.
šikmoň umožnil zaostřit na obě tváře najednou, což jeho použití zdůvodňuje..
čili problém skutečně není v šikmoňovi..
také zachycení okamžiku je perfektní..
expozice ve správnou chvíli..
ani proti kompozici nelze nic dramaticky vážného namítat..
sice ji nepovažuji za příklad kompoziční elegance, ale nic zásadního k její kritice nemám..
jediným problémem (podle vlčího mlžného pohledu), který tuto fotografii znehodnocuje, je její „umělohmotné“ barevné podání..
a domnívám se teda, že pokud to nelze nějak uspokojivě posunout, tak že se z té šlamastiky dá skutečně celkem dobře vybruslit převodem do černobílé varianty..
akorát teď tak úplně přesně nevím, proč to vlastně píšu znova..
hm, říká se, že opakování je matka sklerotiků..
uf, a já jsem sklerotik už odpradávna..
ale je také možné, že jsem to chtěl nějak přehledně shrnout, a teď to svou úvahou o skleróze zase naopak rozpatlávám a znepřehledňuji..
jo, teď jsem si vzpomněl: vlastně jsem chtěl výrazně (bába přímo troufale) oponovat odpůrcům šikmoně zde..
samozřejmě, že šikmoň není všelék, ale zde má opravdu své technické opodstatnění..
navíc takto to trefit šikmoněm – tak, že jsou zaostřeny obličeje obou dětí (a děti jsou vždy v pohybu), tak to teda smekám kšiltovku..
první je krásně lhotákovská.
adlu je pohlednice dokonce s podpisem vpravo dole :-)
na uboe mne přeci jen ruší ta vodorovná příčka.
a zbytek vidím jako do počtu.
### <>
Tomáš Szépe
Mladí jezdci
Jan Savický
Mladí jezdci
Jan Savický
<>
Tomáš Szépe
Mladí jezdci
Jan Savický
S(9) on the road
Honza Nousek
takze uplne strucne - utla je pro me supr.
Mladí jezdci
Jan Savický
Mladí jezdci
Jan Savický
Mladí jezdci
Jan Savický
S(2) .
Valsidal Ruzam
Mladí jezdci
Jan Savický
S(2) .
Valsidal Ruzam
S(9) on the road
Honza Nousek
Mladí jezdci
Jan Savický
k tomu hlavnímu prohřešku (kolize končetin chlapce s hranou fotky) jsem zde poměrně tolerantní, protože ty končetiny jsou mimo rovinu ostrosti, takže to tak nekřičí..
ale ten pocit, že kus fotografie chybí, mám také..
původně jsem nad tímto hmouřil uši, ale je asi fakt, že jsem hmouřil příliš..
nezbývá mi než uznat, že tomu chybí luft..
nojo, sakrblé..
co s tím teď..
jsem z toho nějaký smutný..
Mladí jezdci
Jan Savický
S(4) SND
Henrik Filo
S(9) on the road
Honza Nousek
S(9) on the road
Honza Nousek
Mladí jezdci
Jan Savický
nejede jen o prázdný efekt..
šikmoň umožnil zaostřit na obě tváře najednou, což jeho použití zdůvodňuje..
čili problém skutečně není v šikmoňovi..
také zachycení okamžiku je perfektní..
expozice ve správnou chvíli..
ani proti kompozici nelze nic dramaticky vážného namítat..
sice ji nepovažuji za příklad kompoziční elegance, ale nic zásadního k její kritice nemám..
jediným problémem (podle vlčího mlžného pohledu), který tuto fotografii znehodnocuje, je její „umělohmotné“ barevné podání..
a domnívám se teda, že pokud to nelze nějak uspokojivě posunout, tak že se z té šlamastiky dá skutečně celkem dobře vybruslit převodem do černobílé varianty..
akorát teď tak úplně přesně nevím, proč to vlastně píšu znova..
hm, říká se, že opakování je matka sklerotiků..
uf, a já jsem sklerotik už odpradávna..
ale je také možné, že jsem to chtěl nějak přehledně shrnout, a teď to svou úvahou o skleróze zase naopak rozpatlávám a znepřehledňuji..
jo, teď jsem si vzpomněl: vlastně jsem chtěl výrazně (bába přímo troufale) oponovat odpůrcům šikmoně zde..
samozřejmě, že šikmoň není všelék, ale zde má opravdu své technické opodstatnění..
navíc takto to trefit šikmoněm – tak, že jsou zaostřeny obličeje obou dětí (a děti jsou vždy v pohybu), tak to teda smekám kšiltovku..
=:o)
S(9) on the road
Honza Nousek
adlu je pohlednice dokonce s podpisem vpravo dole :-)
na uboe mne přeci jen ruší ta vodorovná příčka.
a zbytek vidím jako do počtu.