netřeba mrzet, je dobře, že jsi to napsala. je to napsané hezky a dokážu si to představit jako průvodní text do profilu "o autorovi". když člověk o autorovi nic neví, špatně pak jeho díla vnímá a mnohdy nechápe. i z dějin umění je dobré znát umělce alespoň v kostce, aby divák jeho tvorbu dokázal pochopit. jinak je čtení toho díla jen povrchní...
k fotce: bohužel kompozice je docela rozházená, ale to přirovnání k malířům čtyřicátých a a padesátých let sedí.
pro mě je "problém" tohoto textu v tom, že je příliš školní - jako když pančelka popisuje žáčkům, čeho všeho by si měli v tom obraze všimnout a co obzvláště by neměli opomenout...
já mám k těm všemožným explikacím, kterými se to na foto-vš jen hemží, poněkud odtažitý vztah, poněkud brutálně bych to řekl asi takhle:
pokud chceš fotit - foť
pokud chceš psát - napiš knihu
pokud se považuješ za umělce - explikuj
Nechtěl bych vyznít jako obhajoba, ale myslím si, že je ten text vhodné vnímat spíše jako obecné uvedení týkající se způsobu kompozice a hledání motivů kolem sebe než jako explikaci jedné konkrétní fotky.
Druhým problémem je, že to vyznívá jako fundamentální autorskej koncept, na jehož základě pak vznikaj promyšlený díla, avašk ono to bylo tak nějak opačně - tahle vizuální souvislost se začala naopak teprve vynořovat z již zachycenejch snímků.
To já jsem Madlenku naváděl k "průvodnímu slovu", tak mě mrzí, jaká tady z toho nastala pro mě nepříjemná situace a že to průvodní slovo k přístupu k focení vlastně vyznělo jako explikace fotky.
však já to chtěla celé jen shrnout, aby bylo jasné, že to není žádná intelektuální pumělecká konstrukce, ale pouze a jedině jednoduchá zpráva o mém backgroundu. ;)
aha, tak poslední, co by mě napadlo, je, že je to komplikovaný. Mně to právě přišlo úplně jednoduchý. Když se kouknu na obrazy táty a jeho vrstevníků, tak prostě ty krajiny staví podobně - nic intošskýho - prostě sestaví prvky na hranu abstrakce a krajina tam furt zůstává přítomná... that's all.
hm, nevim. mne je treba milejsi, kdyz autor jasne rekne, co je zamerem (samozrejme to nemusi rozepisovat do posledniho detailu). naopak nemam rad takovy ty vystaveni mimo cyklus a bez jedinyho slova, kde kolikrat netusim, co si o fotkach myslet. v prohlaseni "delam to, protoze se snazim o tohle" je kus uprimnosti a charakteru - nemozny fotky se pri takovym zpusobu zverejneni nemuzou schovavat za naznacenej, komplikovanej zamer autora, kterej nicmene ve skutecnosti nikdo nezna.
Jiří, myslím to úplvě vážně. Nikdo nemůže za to, jak je vychován. U nás se mluví takhle s (naivní) upřímností ve snaze vystihnout míněné. Beru si z toho tedy poučení, že mlčeti zlato. :)
Tvoje předchozí dvě fotografie mě úplně minuly, u téhle jsem se pozastavil. Něco na ní je a baví mě na ní koukat a zkoumat to. Ta věc nahoře mi tam ale překáží.
mně se to hodně líbí, má to příjemnou (teď podzimní) náladu.
ale ta explikace, ts ts ts... za to by se nemusela stydět ani velmi intelektuální studentka itf. :))
tím -návodem-k-použití- mi bereš možnost najít si můj vlástní návod; asi je to pro tebe důležité to takhle vypsat, chápu a respektuju... mně by stačily první dvě věty, když už...
Lukáši, je to to hezké, ale nutní mne to pokusit se něco udělat s kompozicí. Mám pocit, že by bylo bývalo lepší exponovat o trochu později, aby se ten uklízeč vymanil z pozice v tušeném levém horním rohu pomyslného čtverce, který je v opozici vůči spodnímu pravému rohu fotografie. Aby vizuální těžiště uklízeče nebylo v neviditelném čtverci (vůči spodnímu rohu fotky), ale aby bylo v levém horním rohu pomyslného obdélníku. Zde nejlépe obdélníku na šířku [zhruba 3:2], jehož pravý spodní roh je totožný s rohem fotografie. Zkrátka mnohem více by se mi líbilo, kdyby uklízeč byl výrazně blíž ke kmenu stromu.
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
http://www.fstop.cz/e/kozesnik/comments/to-hulova/120923-1202/
netřeba mrzet, je dobře, že jsi to napsala. je to napsané hezky a dokážu si to představit jako průvodní text do profilu "o autorovi". když člověk o autorovi nic neví, špatně pak jeho díla vnímá a mnohdy nechápe. i z dějin umění je dobré znát umělce alespoň v kostce, aby divák jeho tvorbu dokázal pochopit. jinak je čtení toho díla jen povrchní...
k fotce: bohužel kompozice je docela rozházená, ale to přirovnání k malířům čtyřicátých a a padesátých let sedí.
S(2) sleva
Martin Daňkovský
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
já mám k těm všemožným explikacím, kterými se to na foto-vš jen hemží, poněkud odtažitý vztah, poněkud brutálně bych to řekl asi takhle:
pokud chceš fotit - foť
pokud chceš psát - napiš knihu
pokud se považuješ za umělce - explikuj
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
Druhým problémem je, že to vyznívá jako fundamentální autorskej koncept, na jehož základě pak vznikaj promyšlený díla, avašk ono to bylo tak nějak opačně - tahle vizuální souvislost se začala naopak teprve vynořovat z již zachycenejch snímků.
To já jsem Madlenku naváděl k "průvodnímu slovu", tak mě mrzí, jaká tady z toho nastala pro mě nepříjemná situace a že to průvodní slovo k přístupu k focení vlastně vyznělo jako explikace fotky.
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
<>
Lukáš Kožešník
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
Mikulov
Magdalena Klára Hůlová
ale ta explikace, ts ts ts... za to by se nemusela stydět ani velmi intelektuální studentka itf. :))
tím -návodem-k-použití- mi bereš možnost najít si můj vlástní návod; asi je to pro tebe důležité to takhle vypsat, chápu a respektuju... mně by stačily první dvě věty, když už...
<>
Lukáš Kožešník
<>
Lukáš Kožešník