Published on, medium:
2012-09-23 10:36, film: 35mm
Tech. data:
Minolta Hi-Matic F, Epson evilscan 4990
Remarks:
Mikulov 2011
Tato fotka je asi nejvíc tím, co je mi vlastní. Nese stopy mé výchovy a světa, ve kterém jsem vyrostla. Je to svět českých výtvarníků narozených ve čtyřicátých a padesátých letech. Vyrostla jsem mezi jejich díly a skladebnost této fotky je reflektuje. Je to úvaha o poměrech barevných ploch, o předmětech, které neztrácejí svou integritu, ale přesto jsou "nařezány“ tak, aby sloužily především jako výtvarné prvky ve finálním obraze.
Nr. of views, unique comments/unique views:
2415, 20/62 (32 % have commented)
Social bookmarking:
akorat svetlo je tam gut, to jo
Ja myslel, ze to jsou nejaky nahrobky. :-)
LH: to jsi mi udělala radost, že jsem neplkala zcela zbytečně. :)
pes: omlouvám se, poslední dobou jsem poněkud epická...
Ale ono je to vsechno stejne subjektivni, o nic nejde.
Zvlastne na tejto fotke je pre mna to, ze tym textom to nabera uplne iny rozmer.
Paci sa mi tato prezentacia.
co se tyka mista samotneho, kdyby byla zabrana jen dolni prava 1/2 (travnik, beton, kuly, popelnice), mohlo by to byt i dobry... ale mozna by to bylo porad takovy bezobsazny. neco podobnyho leva 1/3 na vysku.
je to letnak nebo hrbitov? ;)
a vubec to svetlo tam.
to je spíš, jako bys napsala báseň a pak k ní dala vysvětlivky, jak100 myslela a co jsi tím chtěla říct a proč...
ale já ti nechci nic vnucovat, dělej, jak sama cítíš... jenom říkám, jak to na mě zapůsobilo.
...takový jako vyskakuje na sprostejch stránkách +18
:D
na druhou stranu, skoro kazdej projev nazoru lze napadnout jako vnucovani.
to je jako v tom vtipu, jak nekdo povida, ze vi, jak delat ze sracek zlato a ten recept je ochotnej prodat za tezky penize. Funguje ve stu pripadech ze sta, ale pouze pod tou podminkou, ze u toho clovek nemysli na ruzovy slony.
pes: než jsem sesmolil vlčí plk, tak se zde mezitím objevil vstup od klubové Básnířky Kristýnky. Napsala to hezky.
http://www.fstop.cz/e/kozesnik/comments/to-hulova/120923-1202/
netřeba mrzet, je dobře, že jsi to napsala. je to napsané hezky a dokážu si to představit jako průvodní text do profilu "o autorovi". když člověk o autorovi nic neví, špatně pak jeho díla vnímá a mnohdy nechápe. i z dějin umění je dobré znát umělce alespoň v kostce, aby divák jeho tvorbu dokázal pochopit. jinak je čtení toho díla jen povrchní...
k fotce: bohužel kompozice je docela rozházená, ale to přirovnání k malířům čtyřicátých a a padesátých let sedí.
já mám k těm všemožným explikacím, kterými se to na foto-vš jen hemží, poněkud odtažitý vztah, poněkud brutálně bych to řekl asi takhle:
pokud chceš fotit - foť
pokud chceš psát - napiš knihu
pokud se považuješ za umělce - explikuj
Druhým problémem je, že to vyznívá jako fundamentální autorskej koncept, na jehož základě pak vznikaj promyšlený díla, avašk ono to bylo tak nějak opačně - tahle vizuální souvislost se začala naopak teprve vynořovat z již zachycenejch snímků.
To já jsem Madlenku naváděl k "průvodnímu slovu", tak mě mrzí, jaká tady z toho nastala pro mě nepříjemná situace a že to průvodní slovo k přístupu k focení vlastně vyznělo jako explikace fotky.
ale ta explikace, ts ts ts... za to by se nemusela stydět ani velmi intelektuální studentka itf. :))
tím -návodem-k-použití- mi bereš možnost najít si můj vlástní návod; asi je to pro tebe důležité to takhle vypsat, chápu a respektuju... mně by stačily první dvě věty, když už...
/Kdybys ty poznamky k fotce nekde pronesla, poplacal bych te po zadech a zasmal se povedenymu dzouku. Jenze ty to nejspis myslis vazne, z cehoz me trochu mrazi. Kazdej jsme nejakej, nic ve zlym./