prvni je na prvni pohled lakava (ale jakoby ohrana), druha mne moc nezajima, treti tim jak vybocuje z linie "jen dokument" mne laka nejvic - ty ksichty a "mizejici" horni pulka fotky... libi se nejvic.
Emile, ale podle mého názoru tvá poznámka o nálepce „ferari na zadnim skle skody 120“ zde nesedí. Vždyť přece Beruška Danuška nepředstírá, že jde o 6x6 (anebo třeba o deskáč 12x12 cm). Už nějaký čas zásadně vytváří čtverce nejen ze svitku, ale i z kinofilmu. Má sérii 6x6 cm, a zároveň vytváří i sérii cca 24x24 mm z kinofilmu. Zkrátka dělá zároveň fotky z 24milimetrových čtverečků. A určitě nepředstírá, že je to z většího formátu.
Od počátku vzniku kinofilmových foťáků se dlouhé desítky let zcela běžně dělaly z kinofilmových políček nejrůznější výřezy – od podlouhlých panoramat a různých netradičních proporcí až po čtverec. To je přece normální. Myslím, že není nutné čtverec z kinofilmu zatracovat. Dokonce ani nepotřebuje zdůvodňovat či legalizovat. Když si prohlédneš více fotografií od Berušky Danušky, tak v současnosti spatříš pouze čtverečky. V celkovém kontextu to působí přirozeně a samozřejmě. ;)
Emile, nemám v úmyslu ti vnucovat čtverce z kinofilmu. Jen reaguji na tvou poznánku o nálepce „ferari na zadnim skle skody 120“.
jasny, diky vsem, to "svetlo zespodu" omrknu na zvetsenine a kdyztak jeste pokloubim, ten sken fakt vypada nejak divne, pritom na papire si zadny zlo nevybavuju... asi sem to nejak doprasil.
ja teda za seba mozem povedta, ze to neberiem ako nejaky hon na carodejnice, s tym rezanim, ale stredoformat tomu proste dava uplne iny priestor, kvalitu a zazitok... preto hovorim, ze ma nejaky crop neuspokoji, bud tomu das nejaku dalsiu pridanu hodnotu, prezenies to do opacneho extremu, nieco dokreslis, pomrvis to v komore... takto to pre mna nema cenu, najst nejaky kusok fotky, co je ok, a v tomtopripade mi to aj tak nesedi, co je mozno tym, co som hovoril na zaciatku
Ján Poliak: podle rady Tomáše S. jsem fotky přezvětšoval na papír s norm. gradací a znovu naskenoval. Podařilo se trochu ubrat kontrast, ael zas ne úplně. To bych musel zvětšovat na papíry s měkkou gradací a to už se mi z komory pro ně nechtělo. Každopádně jsem si vědom, že TS kvality, jak píše Ivan Vaňo, se mi dosáhnout nepodařilo :)
příjemnej dokument po nějaký době zas. jen jsem trochu zklamanej, že se nepodařilo hnout s tim megakontrastem. no ale třeba je to tak jak to má bejt a proti gustu...
je to jak tři fotky ze tří různejch dokumentárních škol, každá s dost jiným přístupem.
hezká myšlenka s tím převrácením pro pakis :), taky o tom občas u fotek přemejšlim... proč je co lepší tak nebo obráceně a jestli to arabům opravdu funguje naopak (nebo číňamů, co čtou i shora dolů - neměli bysme jim pak fotky rotovat o 90°? ;).
ten výraz je tu moc dobře zachycenej, mám ale neodbytnej pocit, že na plným poli tý 35ky by se mi to líbilo víc (diagonály vesměs nesmrákávám ;).
mně to příde přehnaně zprocesený - to jakoby až lesklý tričko s podivným přechodem, bělobnej obličej - nevěrohodný světlo, skoro nelidský. dělá mi to z tý původně celkem srandafotky takovou... maškarádu s nejistě vtipnou punchline. ale možná je to tim, že docenta znám a todle požehlení mi k němu nesedlo.
### S(3) Varna, prázdniny
Petr Horký
<>
Tomáš Szépe
hops
Jarda Sedláček
Ali
Dana Kovaľová
Od počátku vzniku kinofilmových foťáků se dlouhé desítky let zcela běžně dělaly z kinofilmových políček nejrůznější výřezy – od podlouhlých panoramat a různých netradičních proporcí až po čtverec. To je přece normální. Myslím, že není nutné čtverec z kinofilmu zatracovat. Dokonce ani nepotřebuje zdůvodňovat či legalizovat. Když si prohlédneš více fotografií od Berušky Danušky, tak v současnosti spatříš pouze čtverečky. V celkovém kontextu to působí přirozeně a samozřejmě. ;)
Emile, nemám v úmyslu ti vnucovat čtverce z kinofilmu. Jen reaguji na tvou poznánku o nálepce „ferari na zadnim skle skody 120“.
S(7) Evžen
Ondřej Hruška
<>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
btw - hint hint hint - nosi vokurka brejle? :)
Ali
Dana Kovaľová
Ali
Dana Kovaľová
### S(3) Varna, prázdniny
Petr Horký
Ján Poliak: podle rady Tomáše S. jsem fotky přezvětšoval na papír s norm. gradací a znovu naskenoval. Podařilo se trochu ubrat kontrast, ael zas ne úplně. To bych musel zvětšovat na papíry s měkkou gradací a to už se mi z komory pro ně nechtělo. Každopádně jsem si vědom, že TS kvality, jak píše Ivan Vaňo, se mi dosáhnout nepodařilo :)
### S(3) Varna, prázdniny
Petr Horký
hops
Jarda Sedláček
### S(3) Varna, prázdniny
Petr Horký
je to jak tři fotky ze tří různejch dokumentárních škol, každá s dost jiným přístupem.
Ali
Dana Kovaľová
ten výraz je tu moc dobře zachycenej, mám ale neodbytnej pocit, že na plným poli tý 35ky by se mi to líbilo víc (diagonály vesměs nesmrákávám ;).
S(5) LUPENÍ I.
Dana Kovaľová
rybky fajn, ale takový unavený fajn ;), se zbytkem mi to nejede. hezkej název :).
### S(3) Varna, prázdniny
Petr Horký
<>
Tomáš Szépe
<>
Tomáš Szépe
### S(3) Varna, prázdniny
Petr Horký
### S(3) Varna, prázdniny
Petr Horký