Vysílám rozměrné díky vám všem za veš-keré komentáře. :)
pes: Tomáši Szépe, dumám o tvé otázce. Překvapila mne. Jako kdybys naznačoval, že existuje jakési obecné doporučení focení na šířku. To já tak nemám. Nemám žádnou obecnou preferenci, zda cvakat na šířku či na výšku. Oba způsoby jsem vždy vnímal jako rovnocenné, a nikdy mne nenapadlo některý z nich upřednostňovat.
Pokud si vzpomínám dobře, tak v blízkosti zorného pole u této konkrétní scénky (vpravo/vlevo) snad ani nebyl nějaký zásadně rušivý prvek. Důvodem cvaknutí na výšku pravděpodobně nebylo kličkování před nějakou nehezkou věcí na okraji. Přestože jsem sklerotik, tak si zřetelně pamatuji, že tenkrát jsem se zkusil kouknout skrz matnici i na šířku. Ale na šířku mne to připadalo poněkud zadušené. A tak teda došlo k pokusu okysličit to větším podílem nebe... :)
no já digi nemám :-). Zato mám spoustu nenazvětšovaných filmů.
Přitom lidi se mě vždycky ptají na fotky a já jim po půl roce ukážu jednu nebo dvě.
Tak si říkám, že kdybych je měl rád, tak jim udělám do 3 dnů 20 fotek a oni budou mnohem radši.
Ale nenech se vyvést z klidu, to jsou jenom takové rozumy, co mě zrovna napadají :-)
tak normál, no... mně v poslední době připadá, že na takové reportáže je lepší digi. Aspoň já vždycky něco nacvakám a pak se mi to nechce zvětšovat, protože je to takové obyčejné a úplně by stačilo 10x15, jenom dobré.
Martine, smekám kulich, smekám rádiovku, smýkám kloboukem apod., protože fotit na kinofilm v kostele je velmi obtížné. Vždyť v kostele je přece šero. V takové tmě téměř vůbec nelze exponovat z ruky. A přes to jsi pořídil nádherné fotografie. Velmi se mi líbí. Všechny. Na každé z nich je zachycen výborný moment. Celá série je krásná.
A speciální pozornost zaslouží výraz té holčičky na první fotografii, která se opírá o lavici, kouká na fotografa, a na hlavě má cosi jako secesní účes s květinami, kterým by se jistě mohl inspirovat třeba i kreslíř Alfons Maria Mucha (teda pokud by se znova inkarnoval:)
Ta první s kocourem Krištofem se mi tentokrát nelíbí. Dokonce jsem k ní výjimečně velmi kritický.
Avšak zachvátila mne ta druhá. Napřed jsem ji chtěl také zkritizovat, ale potom jsem si naštěstí všiml pozorného komentáře Ivana Vaňa. Pustil jsem se teda do hledání. A nalezl. :)) Nález ovšem zcela mění situaci. Ta druhá fotografie je vtipná, a řekl bych také, že je skvělá. :)
Na tuto fotografii jsem v letmém svistotu krátce koukl již včera. Původně mne příliš nezachvátila, ale když na ni civím s téměř denním odstupem, tak se mi nyní líbí mnohem více. Zdánlivě obyčejný moment, ale přesto se zde zachytilo cosi nevšedního. Hezký okamžik v efektním světle. Jakési kouzlo. Pěkná fotografie.
co se toho zpracovani tyce (vyjma bonusu, k tomu mam sam vyhrady, ale lip jsem to nedokazal), tak tentokrat jsem dokonce i ty nekontrastni zvetseniny udelal, ale ten sken a nasledna uprava asi neni moje silna parketa, na mem displeji to tak hrozne nevypada, co se tyce svetel a stinu (vyhrady obliceji/pleti beru). Zkusim si s tim nekdy jeste pohrat, s papirem jsem spokojenej.
ad zabery - vzhledem k podminkam a neznalosti prostredi (ani toho, co se presne bude dit) jsem spokojenej. Vim, ze by to slo lip, to rozhodne, ale obavam se, ze tohle vzhledem k me cetnosti navstev kostela nenatrenuju :)
ne, nesnazim se vy/omlouvat, jen popis, jak to vidim. rozhodne jsem rad, ze ty vytky tu zaznely, diky.
*
Michal Bílek
Pražské léto XXIII
Lubomír Vlk
*
Michal Bílek
Pražské léto XXIII
Lubomír Vlk
pes: Tomáši Szépe, dumám o tvé otázce. Překvapila mne. Jako kdybys naznačoval, že existuje jakési obecné doporučení focení na šířku. To já tak nemám. Nemám žádnou obecnou preferenci, zda cvakat na šířku či na výšku. Oba způsoby jsem vždy vnímal jako rovnocenné, a nikdy mne nenapadlo některý z nich upřednostňovat.
Pokud si vzpomínám dobře, tak v blízkosti zorného pole u této konkrétní scénky (vpravo/vlevo) snad ani nebyl nějaký zásadně rušivý prvek. Důvodem cvaknutí na výšku pravděpodobně nebylo kličkování před nějakou nehezkou věcí na okraji. Přestože jsem sklerotik, tak si zřetelně pamatuji, že tenkrát jsem se zkusil kouknout skrz matnici i na šířku. Ale na šířku mne to připadalo poněkud zadušené. A tak teda došlo k pokusu okysličit to větším podílem nebe... :)
...
Alex Kutuzov
The only thing that can unite Rome with St. Petersburg, this that, that both of them in the Europe ;)
### S(3) Varna, prázdniny
Petr Horký
S(5) srpen 2008, Bohušovice
Martin Slavík
S(5) srpen 2008, Bohušovice
Martin Slavík
Přitom lidi se mě vždycky ptají na fotky a já jim po půl roce ukážu jednu nebo dvě.
Tak si říkám, že kdybych je měl rád, tak jim udělám do 3 dnů 20 fotek a oni budou mnohem radši.
Ale nenech se vyvést z klidu, to jsou jenom takové rozumy, co mě zrovna napadají :-)
S(5) srpen 2008, Bohušovice
Martin Slavík
S(5) srpen 2008, Bohušovice
Martin Slavík
Lubosi, diky!
S(5) srpen 2008, Bohušovice
Martin Slavík
S(5) srpen 2008, Bohušovice
Martin Slavík
A speciální pozornost zaslouží výraz té holčičky na první fotografii, která se opírá o lavici, kouká na fotografa, a na hlavě má cosi jako secesní účes s květinami, kterým by se jistě mohl inspirovat třeba i kreslíř Alfons Maria Mucha (teda pokud by se znova inkarnoval:)
S(2) kitchen ma(i)d
Dana Kovaľová
Avšak zachvátila mne ta druhá. Napřed jsem ji chtěl také zkritizovat, ale potom jsem si naštěstí všiml pozorného komentáře Ivana Vaňa. Pustil jsem se teda do hledání. A nalezl. :)) Nález ovšem zcela mění situaci. Ta druhá fotografie je vtipná, a řekl bych také, že je skvělá. :)
S(2) kitchen ma(i)d
Dana Kovaľová
+ to rezani negativu. tady vubec nepomohlo, no.
S(2) kitchen ma(i)d
Dana Kovaľová
anicka
Milan Bureš
anicka
Milan Bureš
*
Michal Bílek
S(5) srpen 2008, Bohušovice
Martin Slavík
ad zabery - vzhledem k podminkam a neznalosti prostredi (ani toho, co se presne bude dit) jsem spokojenej. Vim, ze by to slo lip, to rozhodne, ale obavam se, ze tohle vzhledem k me cetnosti navstev kostela nenatrenuju :)
ne, nesnazim se vy/omlouvat, jen popis, jak to vidim. rozhodne jsem rad, ze ty vytky tu zaznely, diky.
S(3) červen/june
Ondřej Hruška
2 negustiozna
3 ceska