<all comments> ]


mně to sedí k ostatním tvým fotkám



třetí - do série, taková obyčejná
druhá - možná jo, asi podle nálady, ale taky v sérii
první - zaostřeno jinam, než by člověk čekal, ale mně se to tak líbí. I jako sólová fotka.



jenže preflash ti nasvítí i místa, které mají být na pozitivu tmavé, a ty za budeš muset vykrývat, aby se ti neslily stíny, ne? Nezkoušel jsem, jenom se ptám.



tož jsou dvě možnosti
1) buď popiskem dopovědět fotografii
2) nechat bez popisku a dalších vysvětlivek

já osobně bych se přimlouval za variantu č. 2, ale nevnucuji...
-----------
první fotka - zaostřeno jinam, než bych chtěl
druhá - nechápu, nebyl jsem tam
třetí - divadelní? nevím, stejně je to moc daleko
-----------
příběh o Marii bych si z toho poskládat dokázal, ale dohromady - nefunguje mi,
asi by to chtělo od základu jinak...



...a jsem ráda, že se občas neberu tak vážně ;-)



no co, před lidmi dělám xichty běžně. a že mě u toho někdo vyfotí? stane se ;-)



jj... to bude jen dalsi "nastroj" - ale mozna docela sikovnej. :)



to je celkom zaujimave ;-)

ale ad ta odkazovana fotka, tam je to nadrzanie fakt tak jednoduche, ze teda ked nemas nejake skusenosti, tak nic lahsie do zaciatku asi uz nedostanes. ;-)

idem si nieco pogooglit o tom flashingu a nejake vysledky, ale vykryvaniu a nadrzaniu a podobnym hovadinam sa snad clovek v komore aj tak nevyhne, je to proste normal efekt, ako dat fotke grady, aj ked ma idealnu expoziciu.



tak mna nenapadlo, ze je tam vobec nejaka zena, to sa nechcem nikoho dotknut, mozno je to len tak odfotene. ;-) u mna to tiez moc nefunguje.



sakra - a to sem zrovna tuhle zvetsoval fotku, u ktery by se to hodilo. :)
myslim, ze chapu... rozhodne zkusim.



no, a právě to zajístí preflash, vůbec by nebylo potřeba dosvěcovat vršek 4x dýl.
mimoto - podobnej princip se používá i s filmama. tzv. latensifikace obrazu. po expozici se v naprostý temnotě osvítí film na cca 15 minut z větší vzdálenosti velmi velmi slabym světlem přes filtr. dá se tak zvětšit efektivní citlivost emulze o 1-2 clony právě díky tomu, že tim slabym dosvitem dostaneš všechny krystaly stříbra v emulzi do stavu vybuzení ("na hladinu energie" i když to fyzikálně neni vůbec korektní termín) těsně pod míru, kdy už by se začal tvořit viditelnej obraz, a tedy tam, kde dopadlo o trochu víc světla (z předešlý/nadcházející expozice) se obraz vytvoří, i pokud toho trochu víc světla bude tak málo, že by za jinejch okolností (bez latensifikace/preflashingu) energie toho záření nebyla dostatečná k vytvoření sebemenších zárodků obrazu.
asi bych ti to fakt měl nakreslit, aby se to líp chápalo.



ja se ovsem obavam, ze takhle je to dilo vytrzeny z kontextu a ma nutne jinej dopad na divaka, nez kdyby bylo normalne uvedeny.

a to me privadi na otazku - co se stava z dokumentarnich fotek, kdyz se potlaci vypoved?



z jistých důvodů se bráním používat text s doprovodným popisem. jsem si vědom, že to takto není stravitelné pro všechny, ale taková je má volba.


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Comments, page 1314/4284

Page
1314