Boardy


Upozornění: Jako anonymní návštěvník máte přístup pouze k vybraným boardům a není Vám umožněno přispívat.



  Všechny veřejné boardy

 
Výstavy a publikace

Pravidla přispívání ve "výstavách a publikacích":
1) tento board je otevřený veřejnosti - postujte pouze odkazy nebo informace,
2) když něco zmizí, smazal jsem to/přesunul, porušili jste pravidlo 1.


Databáze fotografických výstav --
http://fotomonitor.info/www/vystavy/vy.asp

Pozvánky na výstavy a jejich recenze --
http://www.photorevue.com/

Přehled aktuálních berlínských výstav včetně vernisáží --
http://www.indexberlin.de/




[fs:168]

Vstupenku na vernisaz???
Tam se plati za vstup???


Ja na svoje vernisaze lidi zvu, uvarim jim gulasovku a jsem rad, ze si na mne udelaji cas :-)


[fs:120]

Pokud by někdo chtěl, tak mám vstupenku pro 2 osoby na vernisáž výstavy
Lidé a země ve fotografii II.
čtvrtek 5. června od 18:00 Letohrádek Hvězda

(já tam nemůžu, bo ten večer je koncert lealoo ve Mlejně)

případný zájemce, čí zájemkyně nechť se mi ozve do počty...


[fs:188]

tak třeba sem..

Fotozóna # 9

čtvrtek 5. června / 15 - 22 h
(Promítání filmů J. Šikla a dalších již od 13h)

Galerie Školská 28
http://www.skolska28.cz/


Skutečné příběhy některých lidí (špióni, cestovatelé a archiváři)
Diskuzní seminář na téma archivů

“Ve městě byl jmenován nový archivář. Ale byl skutečně někým jmenován? Není to spíš tak, že pracuje podle svých vlastních instrukcí?...”
G. Deleuze, Foucault

Další z cyklu komponovaných pořadů o fotografii a technických obrazech. Setkání tentokrát na téma obrazových, (post)fotografických, intertextuálních a jiných archivů jako zdrojů pro poznání, výzkum, nebo pro intervence a další strategie současného umění. Včetně ukázek několika konkrétních obrazových sbírek a archivů.

Téma: Úvod a následné prezentace jsou skromným příspěvkem k aktuální diskuzi o estetických, etických, technických a dalších okolnostech, spojených s uchováváním, zpracováním, porozuměním a zveřejňováním (obrazových) souborů v soukromých, nebo státních databázích a archivech.

Vývoj dostupných digitálních technologií umožnil nové způsoby archivace, distribuce dokumentů a neustálou dostupnost terabytů informací na sítích a internetu. Předpokládalo se, že svědectví o dějinách teď bude navěky a bezpečně zachováno pro budoucí generace. Globální sítě archivů převzaly původní funkci sýpky, banky, společenské paměti a musea postindustriální společnosti. Tyto instituce byly v minulosti většinou spojeny s věděním, kulturou, ale i s pozicemi vlastnictví, moci, hierarchie i manipulace. Tvůrci a správci dnešních technických (post)fotografických archivů tyto funkce převzali a determinoval i jejich povahu a působnost.

Druhou stránkou nutkavé touhy po vyhledávání, shromažďování a archivaci dat jsou pravděpodobně i nevratné transformace ve společnosti, změny životního prostředí a modelů porozumění skutečnosti. Všudypřítomné technické anarchivy se mohou proměnit v nekonečný nelineární zdroj poznání, vědění, poučení a zábavy, i v instrument pro exploataci a manipulaci. Obrazový archiv Správy sledování Ministerstva vnitra ČSSR, nebo seznamy spolupracovníků Stb jsou důležitým svědectvím nejen o naší nedávné minulosti, dokumentem o povaze společenství, ve kterém žijeme právě teď a nedokonalým předobrazem mnohem dokonalejších sledovacích systémů, které monitorují svět a společnost dnes. Pozůstalost cestovatele, fotografa, filmaře, zoologa a spisovatele Jiřího Bauma poodkrývá příběh konkrétního životního osudu, ve své době úspěšné a dnes téměř neznámé osobnosti. Fragment fotografické pozůstalosti Josefa Baťky se nabízí spíš jako impuls k umělecké interpretaci a fabulaci o jeho životním osudu. Sbírka „rodinných filmů“ z Národního filmového archivu, shromažďovaná a uchovávaná Jiřím Horníčkem, nebo privátní filmové materiály, získané a zpracované režisérem Janem Šiklem v cyklu „Soukromé století“ zpřítomňují a reflektují dějiny jedinečným prizmatem obrazových útržků všednodenních, fascinujících příběhů obyčejných lidí, kteří do okamžiku zveřejnění dokumentů byli jen anonymním a pasivním objektem historie. Příspěvek o aktuálním archivu Woodyho Vasulky je příkladem jedinečného archivářského projektu, posedlosti umělce digitální epochy, poháněného touhou po elektronické nesmrtelnosti vlastní práce a odkazu současníků první generace, definující možnosti virtuálního obrazu.

Program

15.00 – úvod: Miloš Vojtěchovský, Jan Bartoš

15.30 – 16.15 Petr Blažek, Vladimír Bosák (Ústav pro studium totalitních režimů) Archiv Správy sledování Ministerstva vnitra

Statisíce fotografií pořízených příslušníky Správy sledování MV tvoří unikátní historický pramen k dějinám komunistického režimu v Československu. Zachycují nejen známé a neznámé události, osoby, ale i neopakovatelnou atmosféru Prahy 70. a 80. let 20. stol. Dochované práce desítek špiónů díky své syrovosti zaujímají nečekané místo v kontextu dějin české i světové fotografie.

16.15 – 16.45 Libor Jůn (Archiv Národního muzea) Felixova dobrodružství aneb s Jiřím Baumem do Afriky, tam a zpět…

Jméno cestovatele, fotografa, filmaře, zoologa a spisovatele Jiřího Bauma (1900 – 1944) je dnes prakticky zapomenuto. Přesto ve 30. letech 20. století patřil k nejpopulárnějším čsl. cestovatelům. Věhlasnou se především stala jeho cesta napříč Afrikou podniknutá v roce 1931 společně se sochařem Františkem Foitem po trase Egypt – Súdán – Belgické Kongo – Jižní Afrika. V Archivu Národního muzea se dochoval prakticky celý písemný, fotografický a filmový archiv Jiřího Bauma a jeho manželky Růženy Baumové-Fikejzlové. Tento archiv mj. napomůže objasnit dobrodružný a zvratů plný život jednoho z nejlepších Baumových přátel – Felixe.

16.45 – 17.15 Miloš Vojtěchovský (FAMU) Amerika - fotografická zpráva o zaoceánské cestě vatikánského nuncia.

Skutečný konsistorní rada v Litoměřicích ThDr. Josef Baťka působil do roku 1948 jako učitel v Nymburku a před tím (patrně?) jako papežský nuncius (vyslanec) v předválečném Československu. Náhodně nalezené skleněné diapozitivy v opuštěném domě zachycují několik stovek snímků z jeho studijní cesty do severní Afriky, Skandinávie a USA. Fragment z jinak zmizelé nebo zničené pozůstalosti amatérského fotografa je podkladem pro pokus o popis fiktivní expedice do meziválečné doby. Připravovaná instalace propojuje reálné materiály z pozůstalosti a deníků Josefa Baťky a texty z deníků jeho sestry Anny Baťkové.

17.15 – 17.45 přestávka

17.45–18.15 Jiří Horníček (Národní Filmový Archiv) Rodinné filmové kroniky v Národním filmovém archivu v Praze.

Průvodce kolekcí neprofesionální kinematografie. Privátní pohyblivé obrazy jako archivní historický materiál. Možnosti a limity jejich využití. „A kolik amatérů zatoužilo, poříditi si živé fotografie svých drahých, fotografie, jež dovolily by kdykoli, i po smrti fotografované osoby zase ji, alespoň na kratinký moment, v mihotavé projekci kinematografické oživiti…! …Co kouzla leží v takové fotografii, když ten, jenž již dávno hnije kdesi ve vlhké hlíně, přechází tu v setmělém pokoji před námi, usmívá se, kyne nám…!“

(Jar. Benda, Přijímací přístroj kinematografický. Fotografická revue, roč. 2, 1920-1921)

18.15–18. 45 Jan Šikl Soukromé století

Zdrojem tohoto filmového cyklu „Soukromé je amatérský rodinný film. Materiál byl v době svého vzniku výsostně osobní záležitostí úzkého okruhu lidí. Přerostl však sám sebe a dnes přináší svědectví spontánního, soukromého života. Jde o sondy do intimních rodinných zákoutí. „Soukromé století“ je zbaveno ambiciózního hlediska vykládat ucelené historické pohledy. Jeho cíl je mnohem skromnější: zastavit čas. Paměť lokální, privátní se v „Soukromém století“ stává pamětí veřejnou. Všechny významy ve filmu dostávají mnohem širší, univerzálně lidský rozměr. "Soukromé století" představuje dějiny jako intimní lidské příběhy.

18.45–19.15 Lenka Dolanová (FAMU) Sběratelství a multimediální archiv Bohuslava Woodyho Vasulky

V zálibě pro sbírání hub lze najít podobnost se základním instinktem přežití v přírodě, které lze převést do dnešní doby jako „sběratelství základových kódů technologie“ – jejího podhoubí. Význam Vasulkova díla spočívá především v jeho průkopnictví v oblasti elektronického umění a v hledání specifického jazyka média. Jeho tvorba je spojena se zkoumáním transformačního potenciálu videa a pátráním po nových narativních postupech. Poslední léta věnoval Vasulka pokusu uchovat a distribuovat celou svojí sbírku v digitální podobě: „…jsem tu, abych shromažďoval a sbíral sdělení, jako se sbírají houby“ (Vasulka).

www.vasulka.org

19.15 –19.45 přestávka

19.45–20.15 Karel Císař (Filosofický ústav AV ČR, AVU) Archivní impuls v teorii a praxi Allana Sekuly.

Příspěvek se pokusí vyložit komplexní vztah mezi teorií a praxí v díle Allana Sekuly. Teoretická reflexe role archivu v dějinách fotografie by se tak měla ukázat jako nutný předpoklad pro uchování kritické funkce současné dokumentární fotografie.

20.15 kulatý stůl: Archivy, umění, společnost

Součástí semináře je projekce výběru filmů Jana Šikla z cyklu Soukromé století. Ruské obláčky kouře (2002), Král Velichovek (2002), Nízký let (2006), Tatíček a Lili Marlén (2002), Mávnutí motýlích křídel (2005), Líbám Tě a miluji (2006), Sejdeme se v Denveru (2006)

Připraveno ve spolupráci s FAMU, NFA, jako doprovodný program k výstavě Rodinné archivy ztracené a nalezené.

Připravila galerie Školská 28, Dana Recmanová, Jan Bartoš, Miloš Vojtěchovský


Galerie Školská 28 je provozována o.s. DEAI/setkání ve spolupráci s Linhartovou nadací za podpory hl. města Prahy. Výstavní program je relizován s finanční podporou Ministerstva kultury ČR


[fs:114]

Máme kouzelnickou výstavu Bellachini XIII. a jeho kouzelné aparáty http://www.nm.cz/vystava-detail.php?f_id=186 - pokud tohle téma někoho zajímá, tak jsou tady k vidění prý docela dost unikátní věci z období od poloviny 19. st. do půlky minulého století.


[fs:120]

Vláčil na Hradě
Sarah Moon v Leica gallery
Crewdson v Rudolfinu
Bruselský Sen - EXPO 58 v Městské knihovně


[fs:225]

nemáte někdo nějaký typ na dobrou výstavu v Praze na tuhle neděli?


[fs:240]

menu: z prací studentů ateliéru reklamní fotografie fmk utb zlín
stredoeurópský dom fotografie, bratislava
vernisáž 21.5. v 18:00 pokračuje do 29.6.

pro dobrovolníky - instalujeme v úterý a středu :)


[fs:168]

Diky me geograficke neblizkosti sem vetsinou nedavam odkazy na vystavy, ktery navstevuju, ale dnes udelam vyjimku.

V Musée Elysée v Lausanne bezi vystava ktera je venovana "kontroverznim fotografiim".
To zni na prvni pohled jinak, nez o co se vlastne jedna.
Ta vystava obsahuje priklady od pocatku dejin fotografie, se slovnim doprovodem. Ta kontroverznost se vztahuje na vsechny oblasti fotografovani: nejenom na etiku a moralku, ale i na autorske spory v tech nejbizarnejsich konstelacich, na otazky souvisejici s estetikou i teorii umeni, proste clovek ma po shlednuti - dneska mi to trvalo s moji zenou tri a pul hodiny - pocit, ze obsahl vicemene vse, co fotografii dela fotografii.
Priklady - pochopitelne coby originalni printy - jsou tam od vseho co cloveka napadne, Hines, HCB, Strba, Nadar, Sturges, Toscani, jsou tam tuny obrazku ktere uz davno zname ale nikdy jsme je na vystave nevideli.

Ma to jedinou nevyhodu: ty texty jsou jenom ve francouzstine, stejne jako obsahly a perfektne vytisteny katalog.
Moje zena vicemene po tech trech a pul hodinach uz jenom sipala, ale stalo to za to, kupodivu pry i pro ni.
Trva to tusim do konce kvetna a i kdyz je mozne ze se ta vystava objevi nekde jinde, urcite bych si promyslel zda nahodou nemam cestu kolem.

Stoji to za to.


[fs:188]

:)) už bych to tky ráda viděla, ale v neděli se tam nedostanem


[fs:120]

taky jsem tam byl a řekl bych že je to ... zajímavé
pro mě spíš taková hříčka, anekdota s ohromným nasazením vyrobená, to jako respekt...
není to uplně můj šálek rodinalu (já raději Erwitta), ale rozhodně jsem to rád viděl

pes: jeho psychoanalitik musí mít docela slušnou honičku ;-)


[fs:1]

otas, na ty vystave ma nektery fakt dobry veci... ale za srdce me to nevzalo.


[fs:140]

no já zaujatý proti amíkům nejsem a pár těch fotek jsem viděl, sice ne na výstavě, ale je mi jasné, že je to technicky perfektní a každá fotka musela stát peněz a práce jako Hřebejkův celovečerní film.
Akorát pořád mi připadá, že je to jako Vilímkova Dívka s pistolí, akorát ne odrazem o ledničku a na trochu vyšší úrovni :-).
Ale na výstavu bych se zašel podívat, kdybych to stíhal.


[fs:264]

muj intelektualni spoluzak u kazdy fotky vykrikoval veci typu "proc ten divnej amik sazi kytky doprostred silnice?" "spadly ji kytky na zem, no a" "nenavstivime kafilerii?"

mozna bude zaujatej vuci amikum

jsem rada, ze jsem to videla, ale na stenu bych to nechtela


[fs:175]

troufnu si rict, ze nejni http://www.galerierudolfinum.cz/cs/vystavy.php4?v=84
ale jako ja newim, jak se na to budes koukat ty ;)
pro mne je to promakly
dole v obrazovym materialu mas odkazy na celkem velky fotky pro zkouknuti detajlu (mimo ty prvni s klukem ve vylevce (skoda))


[fs:140]

já jsem to neviděl a asi se na to asi nedostanu. Není to spíš takový američtější Vilímek? :-)


[fs:264]

my tam dneska byli misto skoly a nemaj tam skupinovy vstupny, tak jsme platili pekne 1500 za 25lidi.. nicmene to stalo za to :)


[fs:175]

Oslavte Mezinárodní den muzeí a galerií 2008 návštěvou Galerie Rudolfinum.
18. 5. 2008 od 10:00 do 18:00
Motto roku 2008:
„Muzeum jako prvek společenské změny a vývoje“.
Galerie Rudolfinum připravila u této příležitosti speciální nabídku:
Po celý den volný vstup na právě probíhající výstavu „Gregory Crewdson“
Mapa procházky výstavou pro děti (na vyžádání při vstupu do galerie) .

tak hlavne kvuli tomuhle tam du potreti ;)
>>>Po celý den volný vstup na právě probíhající výstavu „Gregory Crewdson“<<<



fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Výstavy a pub... (board), strana 49/115

Str.
49