Filter in effect:

(anyone) 
[fs:110]
Milan Bartoš [fs:110]



Fotky pošušňavý, pane kolego! (už téměř, troufám ;)
Obloha taková byla, mám ji na fotkách skoro všude stejnou, ani ten filtr by to moc nevyrthnul :(



(me teda neprijdou ty 2 - 5 moc vyjimecny ani obsahove/kompozicne/obrazove...; to s tim filtrem je skoda, a neexistuje nejakej adapter, kterej by ti k filtru dopomoh? nebo trochu podexponovavat - ja treba filtry nepouzival vubec...)



ha! ony mezitím ještě dvě přibyly - ta 6. se mi hodně líbí



jo, pěkně sis vychytal podstatný věci
to s tou oblohou je fakt, ale ty okamžiky to nesou bez problémů



no, vysmahlý nebe je díky tomu, že nikdo nemá žlutý filtr 39mm - a budu si na něj muset ještě asi půl roku počkat, než mi ho vyrobí. s tou oblohou je to peklo, já vím... na papíře je lehce šedivý, ale skener to nepobral :o( se omlouvám...



libi se mi nejvic asi 1. a 6. shora... obe si sice jedou na stejnym efektu a i kompo je podobna, nicmene to jim vubec nic neubira a jsou vyborne!

ty ostatni teda slaby imho - na to na co jsem od tebe byl zvyklej - docela dost me na nich drazdi to bily "vysmahly" nebe :(. ale pricitam to vse jen nelehkemu szivani s novou masinkou.....



na tý em6ce něco bude ;-))
1 parádní
2 velkoparádní
na 3+4 se peru s tou velkou bilou kontrastni plochou oblohy, ale i tak porad dost dobry



...ano, tichost Nálevky (kromě extrémně robustního – téměř nezničitelného provedení apod.) je jednou z jejích úhlavních vlastností, které ji odlišují například od překvapivě hlučné Bessy, Canonetu a dalších dálkoměrných rámusidel... (...velice se nyní za tento vý-rock omlouvám Tomovi B/W Barvovi, Pavlovi Lexikovi Kuličovi a dalším majitelům jinak krásné Bessinky... ...ale i na vás přece čeká Nálevka... ...je to jen otázka času... ,o)

Nálevka jen šeptne... ...lze s ní bez vyrušování fotit třeba i koncert komorního kvarteta (což rozhodně nelze s Bessou a už vůbec ne se zrcadlovkou, pokud není zabalena v tlumícím akustickém vaku, ale ten je zase nepohodlný...)

Ale i při pouličnickém focení má ta tichost Nálevky ohromný význam... ...ona opravdu jemně navádí ke trochu jinému focení...

Velevážený Oto Hejmalo, nemohu souhlasit s Tvým názorem, že je jedno, čím je to foceno... ...ono každé nářadí vede ruku i oko fotografa trochu jiným směrem...

To však neznamená, že by Mistr Luňák nepořídil vynikající fotky třeba zrcadlovkou... ...pořídil... ...což již v minulosti dokázal... ...ale ty minulé jsou nepatrně jiné...

Tahle fotografie okouzluje jakoby „všedním“ úhlem záběru (+ krása „všedního“ ohniska 35 mm objektivu, neokázale a přirozeně zobrazujícího perspektivu) zcela všední situace, kterou denně můžeme potkat skoro všichni...
...ale kdo z nás něco takového vyfotil...? ...já rozhodně ne... :o(
...a proto je pro mé vnímání tato fotografie tak nevšední...

...a také ta úžasná časová synchronizace...!
...snad se kladně projevil i fakt, že žádné klapající zrcátko apod. v tu chvíli nezatemnilo hledáček...

Nálevka jen tiše šeptla... ...jako kdyby se nic nestalo... ...jako kdyby nikdo neexponoval... ...jakoby nic... ...jen ticho v pouličním ruchu...

Velevážený Izidore Macháčku, tato fotografie není cvaknuta...!! ...je jen tiše šeptnuta...
,o)



Izidor: kdyby jenom ten pes... ale ona celá ta fotka působí nepřirozeně, skoro až nadpřirozeně!!!
;-)



Izidor Macháček: Leica necvaká, to by jsi mohl vědět :o) (jjá určitě jo, ale zvuk plátěné závěrky je spíšš takové tiché zasyčení)

Takže příště bych prosil o lepší formulaci: Chápu tvé emoce, při kterých jsi "tsssknul" tuhle fotku...

:oD



... a vůbec nejde o leicu. Ono je jedno čím je to focené.



Chápu tvé emoce, při kterých jsi cvakl tuhle fotku, ale kdybych to nevěděl, pvažoval bych to za celkem průměrný cvak. Teda vlastně považuju to za celkem průměrný cvak. Okamžik je tam sice zachycen excelentně, ale hlavně pes na mě působí jakoby nepřirozeně, skoro až nadpřirozeně...



takhle to dopadá, když se leicou fotí lajka v letu (jak vystřižený z kabaretu ;)



byl jsem na "Prvni" zvedavej...
tak zas jdu spokojene pracovat.....:)



no videl bych to radsi velky. kdybys tak aspon udelal obrazek do maximalnich dimenzi fstopu, pokoukalo by se o kousek lepseji. :)

ale i tak je tohle neco, co nikdy vyfotit nedokazu. takze se radsi budu orientovay jinym smerem. :)



pes7: opět otrava chybky: vypadla mi čárka, má býti: ...spontánní, živé, relativně nenápadné, rychlé...



pes4: ...dálkoměrný fotoaparát je vlastně pošetilost... ...fotograf nikdy nevidí scénu přesně z toho úhlu – z té pozice, z jaké bude zaznamenána na emulzi...

...a to fotografa osvobozuje od chladného, příliš detailního (a tím pomalého), strnulého či přeumělkovaného komponování a jaksi samovolně jej navádí na spontánní, živé relativně nenápadné, rychlé a včasné (časově přesné) zaznamenávání neopakovatelných momentů skutečného života...

(...a také na nenucené, uvolněné a přirozené komponování...)

...a jak píše mistr Jirka Pařízek ve svém druhém komentáři...... ,o)

...............................................

pes5: ...čenichám zde již po X té, a pokaždé, když otevřu tuto fotografii, zůstanu civět s tlamou dokořán... =o( )

pes6: ...Mistře Luňáku, toto je jedna z vašich životních fotografií, a já doufám, že podobně úžasných momentek ze života pořídíte ještě plné kamiony...!
=o)



Ciao Ondro :o) Mám na tom sklo Voightlander 35mm f 2,5. Tohle foto jsem dělal půjčeným sklem od Lexíka (Voigh. Pancake 35mm), protože Škodovka neměl nic skladem. To přezáření je zvláštní a netuším, zda na něm nemá také podíl to, že jsem neměl nasazený žlutý filtr (na který si asi počkám, protože mi ho musí v německu vyrobit). Rohy jsem nedosvěcoval - svítil jsem cca 30sec. navíc celou oblohu i s míčem a střechama domů...



(ted me jen dodatecne trklo ... ze na tom asi nemas optiku z leicy ... a tudiz to prezareni mice do okoli asi nebude zpusobeno leica glow, kteryzto pry zpusobuji prave ty legendarni objektivy s dusi :))


fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.8
Comments, page 52/54

Page
52