Boardy


Upozornění: Jako anonymní návštěvník máte přístup pouze k vybraným boardům a není Vám umožněno přispívat.



  Všechny veřejné boardy

[fs:118]


Tomasi H., myslim se, ze by se nemely smesovat dohromady tyto dva pojmy:

"realisticka malba"
a
"hyperealisticka malba"

to jsou dva rozdilne pojmy (coz pri svem vzdelani urcite velmi dobre vis...)


do skatulky „realisticka malba“ se v urcitem zjednodusenem smyslu vejde mnoho klasickych maleb - napr. od Antonína Slavíčeka, Hynaise, Mařáka a tisíců dalších autorů z různých časových období, včetně řady současníků, protože i někteří naši současníci se zabývají malbou realistickou (a jiní malbou hyperrealistickou).

pokud bych se to měl pokusit definovat velmi zjednodušeně, tak na realistické malbě jsou ještě pořád vidět tahy štětcem, kdežto hyperrealistická malba je už natolik „vymazlená“, že na ní ty tahy štětcem vidět nejsou (téměř), a taková malba více evokuje fotografii...


Já vím, že je to složitější, a že někteří staří mistři kladli přes sebe natolik jemné vrstvy barev (a rozmývali je), že se v mnohých jejich plochách se tahy štěcem téměř ztrácí – prakticky nejsou vidět...

a třeba Vermeer, jehož obrazy mám velmi rád, by možná mohl být zařazen to škatulky hyperrealistů...

Ale přes to je to něco úplně jiného (což vlastně svými slovy sice říkáš také, ale je zde to ono nezbedné slůvko „ale“...)


Tomasi H., já vím, že ty to víš, a ty víš, že já to vím (to je konstatování jak z amerického rodinného seriálu;))


O to více mne mrzí, že už po několikáté předstíráš, že jsi nečetl to co, jsem skutečně napsal. A i když jsem roztržitý chaot, tak na některé zásadní formulace si dávám pozor:

čili konkrétně:

ve všech svých vstupech, ve kterých jsem zanechal výraz „omalovánka“, jsem zároveň psal, že mám na mysli hyperrealistickou malbu podle_fotografických_předloh...

čili „omalovánka“ je takový můj pracovní terminus technicus, a opakuji (s vlčí drzostí asi už po páté;)) že se jedná o hyperrealistickou malbu podle_fotografických_předloh...

takže mi prosím nepodsouvej to, co jsem nenapsal...



rozdělme si to teda přehledně do tří pracovních škatulek:

a: realistická malba

b: hyperrealistická malba

c: hyperrealistická malba podle fotografické předlohy

(někdy se tyto kategorie mohou vzájemně prolínat – například Helnwein maluje sice podle fotografií, ale zároveň přimalovává mnohé podle své fantazie, a některé jeho obrazy mohou být namalovány zcela bez fotografických podkladů - to nevím, ale předpokládám;)

samozřejmě teď se nechci rozjíždět v nějakém škatulkování, ale opět (tak jako je tvým standardním debatním zvykem;)) mi podsouváš něco, co jsem nenapsal, takže se to pokouším co nejvíc zpřehlednit...

aby v té naší debatě nebyl nevěstinec (česky řečeno bordel)


a nyní ještě zpět k podobenství:

dokonce i v death metalových kapelách najdeš naprosto špičkové muzikanty – někteří z nich jsou virtuózové...

ale i když jsou mezi nimi virtuózové, tak si death metal nepouštím, protože to prostě není můj hrnek čaje...

a nemám v úmyslu se do poslouchání death metalových kapel nutit jen pro to, že někteří z jejich členů hrají virtuózně...

a takhle nějak podobně to mám i s tvorbou Helnweina...

možná to takto nějak podobně cítí také Tom B/W...

takže Helnweina (podle toho, co jsem od něj viděl) vnímám pravděpodobně obdobně jako Tom B/W...



působí to na mne tak, že vedení Galerie Rudolfinum se poslední dobou chová čím dál víc tržně, takže pražští radní mohou alespoň zde být spokojeni, že Rudolfinu nemusí přidělovat peníze...

(i když je zároveň fakt, že koncertní síň Rudolfina bude asi pořád silně prodělečná, a to i v případě, že by bylo do posledního místečka narváno na všech tamních koncertech)


Tomasi H. a Pisto M., omlouvam se za mozna prilis agresivni vyzneni nekterych vlcich vyplodu...

ale v kazdem pripade: tato vasniva debata je docela dobrou rozcvickou...

=:o))



fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Boardy