![]() |
Název: | pingpong [truc] |
|
![]() |
|
Autor: | Martin Daňkovský | |
Portfolio: | (bez zařazení) | |
Uveřejnění: |
Set viditelný pro nečleny |
|
Komentování: | Komentování setu povoleno | |
Highlight: |
Ne |
![]() |
Název: | pingpong [imog] |
![]() |
Název: | pingpong [vioh] |
jinak teda beru jednicku jako pomerne jalovej zaber sam o sobe... takovy makovy buchty bez maku...
;) meh
imho je velkej rozdil, jestli to takhle nekdo pred tebou nainstaloval zamerne z umeleckejch "reasons" nebo jestli tam ty palky povesil takhle spravce pinpongu.
a tomasi (hroudo), diky. ja tu tendenci spis mam :)
To je zachyceni jakesi situace, jejiz soucasti je cizi umeni.
Dokonce to cizi umeni ani neni obrazek, ale trojrozmerna zalezitost.
Pro mne absolutne bez problemu, moje anteny na plagiaty mi nehlasi zadne vzruseni.
Fotka samotna mi nerika nic.
Na vystavach fotim pravidelne, naposledy postel od Emin, (http://bersarin.files.wordpress.com/2009/07/tracey-emin-my-bed.jpg) ale zase nemam tendenci ty fotky nekde ukazovat, ponevadz se prave jedna pouze o zdokumentovani toho dila (na rozdil od te tady publikovane).
a pribeh je opravdu jen v komentarich below, a sem za to rad ;)
a tomasi, v souvislosti s tou very high moral ground, ktery zaujimas v odkazu na US of A a jejich pristup k 'plagiatorstvi' a k povzdechu jak se nad tim 'v nasi kulture se nad tim nekdy mavne rukou: fascinujici rozdil', a tim padem, i k ostatnim podobnym otazkam, tak sem se chtel jen zeptat, kdyz je tady to to moje plagiatorstvi tak objektivne brano na pretres, jestli je zcela v poradku, na tomto tvojem moralnim high groundu, ze se zde, napriklad, bez jakychkoliv nejmensich povzdechu ze tve strany shareujou linky na 'kradenou muziku' na boardu music. nebo dokonce na filmy? ty woe, to se musim trochu zasmat. taky si nad tim, jako provozovatel serveru, obcas trochu povzdychnes? ;) v ty nasi kulture? nebo te to, jako moralniho americana, taky tak strasne sere?
znate tu prupovidku a psu a klacku, ne?
PLAGIATORSTVI: ze je to little hanoi, to me doslo, az kdyz to rekl juraj. ja sem sice vedel, ze je nejaky vystavy, ale myslel sem puvodne na nejakyho chalupeckyho, nebo nejaky jiny 'mladi umelci' v MK, nebo neco v Karline. takze diky. co se tyce 2. jurajovi poznamky z 2.09 o ty zidli, tak to fakt nevim. jako 'nevim' ve smyslu, ze mohla ci dokonce byla soucasit instalce a dokonce nejakou reakci na (pro me) 'nejakyho' kosutha a jeho zidli, respektive dve zidle, nebo fotku dvou zidli (?). to je opravdu velice jemny humor po vsech strankach, a tezko mi muze bejt prikladany za vinu, ze sem to i) nevedel a (ve sve bezbrehe ignoranci ;) ii) hlavne nepochopil! abych pravdu rek, ja mel dokonce pocit / vzpominku (suvernyr ;), ze mi baba uhnula (aniz bych vedel na stopro, jesi na ni predtim sedela (a tudiz patrila ji), nebe nesedela (vedouce, ze je to soucast instalace, ci nevedouce, ale vyuzivajice sesle k sezeni, kdyz ji bolely nohy nevertheless ;). v teto souvislost, na okraj, bych jeste uvedl, ze je zajimavy, ze nektery ty baby sou obcas 'rebelky' a nechaj cloveka s usmevem (digitlane!!) reprodukovat dila na vystavach, i kdyz dobre vedi je to za ucelem vystavky nepuvodnich praci pro obrovsky servery vsude na internetech s tisicema navstevniku. obcas se musi clovek zeptat jesi to delaj schvalne a nebo jesi na to v tyhle cesky schweineraj proste serou. obcas baby proste jen udelaj prostor, nektery dokonce s pobavenym usmevem. je to osvezujici, v kontrastu s tema ostatnima pohranicnicema. asi si ty rebelky rano mejou prirozeni studenou vodou a maj s dedkem pravidelnej sex.
tedy uznavam, ze sem moh' alespon uvest z 'vystavy' do popisku, ale abych pravdu rek (neveda ze ktery), muj koment 'starsi kus umeni' sem povazoval za dostatecne jemne sarkasticky mnohosecnej, ze by vam to mohlo dojit. jednak nepovazuji (jak ste si asi sami vsimli) moje fotopostrehy za zadne umeni, a vpravde receno, ty palky taky ne. samotny, bez i se zidli, nebo ze zidli na fotce, nebo dokonce jako reakci. pripadalo mi to zajimavy vizualne, ze se to obecne do tohoto vizualniho klimatu (*) na fs hodi, a ze to chci s vami sdilet, presto, ze asi dostanu 'pres picu' :)) (zase)
zaver: mam za to, ze sem se zadnyho plagiatu nedopustil (protoze to bych musel spis pribit palky doma na zed sam (tywoe a ja to asi udelam, kdyz vo tom tak premejslim) ale bude to spis parafraze nez pagiat ;) a vyfotit a pak to prezentovat jako vlastni praci. tohle je fotka, kterou moji vlastni praci je a zachycuje co sem videl, a neni zde jakakoliv ani shred of evidence (mimo urciteho druhu animosity) ze zadnyho moznyho nezaujatyho ppohledu, ze by se o plagiat jednalo.
ty ostatni manipulace puvodni fotky pribyly pozdeji v reakci (quite hurried) v praci, ale nelenil sem a PS otevrel.. podotykam, ze snad s humorem, a jsa sam pobaven. mozna sem taky to mel uvest. tak priste
(*) abych nebyl opet napaden za plagiatorstvi fraze 'vizualni klima' asi pochazi od mrackovy: sysel 326, nebo se pletu?
pominu diskusi pro a proti. ale jako fotky mi to prijde celkem plytky.
Radsi priznejte, ze jste prestrelili, a uz toho konecne zanechte.
Pro me je tohle naprosto stejne jako treba mnou docela oblibena fotka http://fc06.deviantart.net/fs32/f/2008/230/7/8/99656_by_r3nya.jpg, kde proste jen clovek zachycuje urcity pribeh, ktery se deje na vystave a mohl by se dit kdekoliv, a hlavne je jedno, kde se odehrava.
Tohle je ale jina kava, tohle nelze povazovat za kradez ciziho dila a jeho reprodukci v tom pravem slova smyslu. A musim rici, ze plagiatorstvi je jedna z veci, na ktere mi opravdu zalezi a odsuzuji, pokud se ho nekdo dopusti. Opravdu mi na tom zalezi.
to je fuk, skoda asi resit, jako vzdy...
BTW: HOLKU SIS TAKY NEUMRDAL SAM je naprosty luxus jirko ^^
jaktože eště nespíte, šuš tady!
no, tím, že přidal další dvě fotky, z toho asi udělal už trošku jinej koncept, ale odfláklý to je od začátku do konce.
A výsledek tohodle tvůrčího počínání mě nebere tolik jako diskuse pod ním.
tenhle prusvih skutecne nepovazuju za "<>inu" a durazne opakuju, ze vyraz lhostejnosti k nemu me na fstopu irituje a desi. ze zidle szepe-autor tohle pisu jako krvavej rant, ze zidle szepe-provozovatel jako povzdech.
i kdyz ponechame stranou, ze pokud jsi tu instalaci primo neznal, neexistoval dnes rano zpusob, kterym bys mohl rozhodnout, jestli zidle je nebo neni jeji soucasti, porad je tu fakt, ze reprodukce umelecky instalace porizena v galerii je v otazce miry identifikace autorstvi silne rozdilna od zachyceni architektury namesti.
--
jinak socharsky instalace pouzivajici zivi lidi jako vyraz. prostredek jsou afaik pomerne bezny nekdy od druhy poloviny 60. let.
zvlaste pokud ten zaber ma pridanou hodnotu v zidli po babe.
ok, misto (pripadne autora "steny") uvest mohl, ale on nevyfotil jen palky.
to je jak kdyby jste chteli po cloveku, co vyfoti namesti, aby pojmenoval namesti a vsechny architekty v pozadi a lidi, ktere na zaberu zna jmenem, a podobne.
situace by byla samozrejme jina, kdyby jen prefotil bilou stenu a palky TECKA!
jen tak pro poradek, btw, fotky se mi nelibi.
pouzil pritom vystavni prostredi, instalovany dilka a babinu zidli jako rekvizity
nevidim problem
a zaroven mi to nebere, protoze je ten pribeh moc prostej a fotak a fonty napikacu - tady si nejsem jistej, jestli to neni naschval :)
ano, je to jiná diskuse. ale myslím, že je dobře, že se bavíme i o tom. když se instalace zruší, zůstane jen dokumentace (např. fotky, které prezentují tvorbu původního autora). fotograf tady působí jen jako nástroj.
Fotit na výstavách nebo ve výstavních prostorách vůbec je hodně lákavý a podle mě mají ty scény velkej potenciál... Člověk si může hrát, přidávat těm vystavovanejm objektům další rozměr... Jestli se to podařilo u těchle fotek, resp. u tý první, je pro mě rozporuplný... Bez židle by určitě neměla takovou obrazovou váhu, jako má s ní, ale cejtim to tak, že tomu ještě chybí malinko důvtipu... Takhle mi to funguje jenom vizuálně a to hlavně barvou pálek a bílý stěny... další dvě fotky mi nic neříkaó ,)
úvaha nad tím, jestli je to dobře nebo nedobře odfocené, už patří do diskuze jiné, subjektivní.
petr: poslední dvě fotky tady přibyly dodatečně v 11:50, na což autor příznačně nepovažuje za důležitý kdekoliv upozornit.
ale fotky se mi nelíbí. není tam podle mě žádná přidaná hodnota.
na kterekoliv katedre kterekoliv skoly -- umelecke nebo jine --, ktera ma americke vedeni, by se s velkou pravdepodobnosti zasadili o to, aby student za preslap tohoto typu vylitnul nejen z predmetu, ale i ze skoly. v nasi kulture se nad tim nekdy mavne rukou: fascinujici rozdil, ale o tom tady ted nema smysl zacinat.
*) pricemz kontext bude dany mistem, casem a uvedenim (tady poznamkou).
ked uz prezentujes reprodukciu cudzej insalacie, ok, ale uved autora, nazov vystavy a miesto, pripadne cas - jedine tak to je kosher.
inak budes v za plagiatora...
no hazim to tady ted spatra a to si tohle tema nezaslouzi, to je na delsi a hlubsi diskusi, takze pardon.
urcite se jeste stavim, az na to bude cas.
ale...
tohle mi neprijde dobry, sry :)
KM: davam to do workshopu, protoze mi to pride vizualne fajn a chtel sem to s vama sdilet, okolnosti porizeni fotky prece nejsou jakkoliv relevantni...
(- jo, ja fotim vystavy, instalace, atd. opravdu rad, nejen jako doku ale i jako zachyceni tech prostoru, lidi tam, to je stejny jak na ulici, akorat ze v jinym, zajimavym kontextu. dyt ty palky tady diky ty zidli a mymu postrehu tady krasne zijou dal ;) a kde je ta instalace, co? :)
já sice taky občas fotím instalace výstav (pro bráchu, pro jeho kamarády, známé... v poslední době skoro jak na běžícím páse), ale nevím, proč bych to dávala do workshopu.
navíc mi to nepříjde moc dobře odfocený.
:D
pekne to tady rozehravas :)
pockej - jak nehorazny - kdyby to byla moje zidle a moje palky, tak by to bylo OK? je problem, ze sem to vyfotil na vystave a ne venku? nebo vevnitr, ale mimo vystavu? je ta zidle kus toho umeni na zdi? je ta kocicka v H tvoje, a ty lode? a tak krajina?
nejses ty ta prevlecena duchodkyne v prazskych galeriich, se kteryma se vzdycky honim s fotakem ;))
mmch, kdo tu tady taky ma za konicka fotit v galrejinich sinich? ;) (zvlast pokud se to nesmi? ;)
nehorazny