Boards


Warning: As an anonymous user you can only access selected boards and can't submit postings.



  All public boards

 
Sources of inspiration

Pravidla přispívání v "inspiračních zdrojích":
1) tento board je otevřený veřejnosti - postujte pouze odkazy nebo informace,
2) žádné selfpromo,
3) odkazy na izolované fotky patří do "odkazů na fajn fotky mimo fs," ne sem,
4) když něco zmizí, smazal jsem to/přesunul, porušili jste pravidlo 1, 2 nebo 3.




[fs:268]

Congo: catastrophe
toe peknej humac. nechapu ten "burning" a "decentne" zasedivelou oblohu. vypada to jako zvlcile HDR. fuj.


[fs:120]

Carlos: jo, sežeň si v knihovně si nějakou pěknou knihu o fotografovaní krajiny, přečti ji, vrať a hned potom zapomeň všechno, co jses tam dočetl... (ono to stejně bude uložené někde v podvědomí).

;-)) hehe, není potřeba něco znát, abys to mohl porušovat - to je přece strašná konstrukce "teď něco schválně poruším, protože vím, že by to podle pravidel mělo být jinak".

ty přece nebudeš pravidla (otrocky) porušovat, ale stanovovat si svoje vlastní (a to ke všemu jen tak mimochodem).

s tebou je strašná práce, chlape...

---------------------------------------
tady máš od Chrise Groenhouta závěrečné doporučení k fotografování portrétu; ono to do písmene platí o fotografování Krajiny ...

Portrait photography is as personal and individual as the people you’ll photograph. By all means read up on the subject - learn about the rule of thirds, the ideal focal length lens and how best to sit your subject - and then forget it all! As a society were are perpetually bombarded by boring images and only occasionally, someone shakes us up with something really different and we take notice. Experiment, experiment, experiment - that’s the best advice I can give.


[fs:120]

Carlos: "jinak teď ze sebe udělám asi blba /možná zase...---)) / - ale spíš mě zajímalo, jak na kompozici apod, nechci se tím řídit, ale znát to je asi fajn, nebo to všichni fotili krajinky tak, jak je prostě jen cejtili???"
----------------------------------

myslíš, že to fotili proti tomu, co cítili, ale zato podle nějakých kompozičních pravidel?


[fs:268]

jen bych to tema liznul: taky bych rad videl realnej print od adamse. to ano. ale musim rict, ze fotky jako takovy se mi od nej nelibej. neprisel jsem tomu na chut. co se tyka zone systemu, tak ano, umet spravne exponovat je zaklad, ale zkousel jsem kdysi exponovat podle takovyho kolecka pro zone system (da se vygooglit) a je to dobra pomucka. vyslednej negativ byl potom opravdu dokonale krytej a prace s nim v koupelne byla mnohem mensi a vysledky lepsi. takze to ma urcite neco do sebe. ale nehodi se to pro rychlejsi praci. kdyz si to pak clovek zazije, uz to ma celkem i v pameti, ale tabulka se vzdycky hodi, protoze clovek ma pred ocima teoreticky budouci vysledek a nemusi i nem tak urputne premyslet. jinak jako komornik sem amater samozrejme, ale pomohlo mi to uvedomit si principy a trosku si je zazit.


[fs:1]

no, obcas mam ten dojem (ale rozhodne to nebylo mineny nijak na tebe konkretne)...


[fs:168]

TS: on nekdo nekdy tvrdil, ze forma je oddelitelna od obsahu?
Jeden a ten samej bsah muze mit ruznou formu, ale ze s kazdou formou muze ve vysledku jit o neco jinyho snad nikdo nezpochybnuje, ne?


[fs:287]

já bych i rád viděl printy, vážně.
jenom pro mě zatím víc bodujou takový věci, jako třeba Sudkova Smutná Krajina a nebo jeho panoramatická praha.
nebo jsem prostě neviděl od Adamse ty správný fotky.
nechci o nikom tvrdit, že to neumí - jenom mě prostě to, co jsem viděl, taknějak nechytnulo u srdce.


[fs:1]

a pak ze je forma oddelitelna od obsahu ;)


[fs:168]

LK: OK. Tak si ten nazor nekde nech v podvedomi schovanej, a zkonfrontuj jej pri nejake prilezitosti s opravdovym printem. Treba se nestane nic, treba jej zmenis, jako se to stalo me malickosti. Ja uz byl tak daleko, ze jsem se chystal jeden print kupovat, tehdy asi za $7000, byla by to prvni fotografie krajiny, kterou bych kdy ve sve sbirce vlastnil. Nakonec k tomu nedoslo - proste mi prislo blby kupovat krajinu jako takovou, kdyz me jinak nezajima. Dneska vim, ze to byla chyba, tak levne uz bych ten print nikdy nedostal. I kdyz, ted ve financni krizi se budou mozna dit veci.


[fs:168]

MS, TS: no, ono to prave az tak uplne trivialni neni, ale to je normalni, ze pri pohledu na neco, co sam nedelam, se mi spousta veci zda jednodussi nez je, kdyz se tim zacnu sam zabyvat.
Jak uz Ota napsal, dneska se da s tim celym i diky jinym materialum pomerne jednoduse zachazet a dojdes taky k akceptovatelnejm vysledkum, ale muzu ti zarucit, ze kdyz to nekdo dela "doopravdy", tak porad jeste ten rozdil je videt.
A to prirovnani k HDR je sice teoreticky nejak oduvodnitelny, obema postupum jde teoreticky o to same, ale vysledek je nebe a dudy.


[fs:287]

TH: měl sem půjčenou jednu jeho monografii jenom s fotkama a pak serii tří knížek - camera, print a ještě jedna - jméno nepamatuju.
technicky super, ale chybí mi v tom nějaká fintička, co by z toho pro mě udělala něco víc / něco jinýho, než jsou takový ty normální technicky dokonale udělaný krajinky, co dneska dokáže udělat každej, když se trefí ve správnej čas na správný místo.... tak asiže.


[fs:168]

LK: no, a uz jsi od nej nekdy videl nejakou fotku? Myslim jako realnej print, ne kalendar na zdi.


[fs:140]

v pohodě, já jenom blbě vtipkuju, klidně se ptej :-)


[fs:140]

on to je systém, a dovedený docela daleko. Akorát že dneska vezmeš mutigradační papír a uděláš to jednodušej. A nebo digitál a HDR, to je ještě větší sranda :-).
Musím ale říct, že na fotoserveru "pro pokročilé" bych takovou debatu nečekal :-)


[fs:1]

tak umet spravne exponovat je zaklad, ale ze bych chapal, proc se tomu trivialnimu principu rizeny podexpozice/preexpozice rika "system" a pisou se o tom knihy, to rict nemuzu. :)



fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Sources of in... (board), page 27/144

Page
27