Tomas: ale jo, ty veci z toho linku jsou dobry... ale podle mne vznikaji s jinou predikci. Tam je situace jasna, protoze uz je to daleko od sedy zony kde se to elektronicky s tim analogovym "nezfalsovatelnym" styka.
Ota: V jednom filmu vyresil Mr. Bean ten samy problem premalovanim plakatu jakousi smesi z vajecnych bilku a jinych ingredienci :-)))
k tomu Mojzesovu rámečku - já bych řekl, že v reklamě a grafice klidně, asi jako TH. No a jinak mi to připadá jako návod na výrobu olejových maleb, který jsem viděl někde v televizi. To se vezme reprodukce, třeba z kalendáře, a přetře se to štětcem bezbarvým silikonem. Ono to tam nadělá takové tahy štětcem a pak se to dá do rámu a z metru to vypadá jako origoš obraz. Když se na to ale podívá malíř, tak se buď zasměje, nebo se vztekne - podle povahy :-).
tomas: myslim, ze chapu, ale sam to rozdeleni na elektronickou prezentaci a print v tomhle pripade nemam. to mojzesovo lepeni bych treba prekousnul, kdybych vedel, ze nelze, kdyz rika, ze "ani nevi, ze to vypada jako ramecek z filmovy fotky," jenze tady je obavam se prilis zjevny, odkud tu 'adjustacni techniku' okoukal.
btw, mame ve finsku jednoho kamarada, ktery dela grafiku prave lepenim cehokoliv odkudkoliv a jakkoliv. mrkni na to [ http://www.tpolm.com/fthr ], takhle nejak si predstavuju, ze se to da delat natolik originalne, ze snad nikoho ani nemuze napadnout, ze by ten mocking nektere techniky mohl znevazovat jeji "puvodni," nedigitalni pouziti.
ja se ho nesnazim omlouvat, to co z toho udelal je hruza hruzouci :-) Ale protoze jsem si v Praze posledne vyzkousel nekolik podobne osemetnych zadani, jsem trochu schopen vcitit se do jeho kuze :-)))
Ota: no, on mi nedavno kvuli tomu psal... Myslim, ze je sam trochu nestastnej z toho co tam napachal. Pokud ale zadani zakaznika zni "playboylike fotografie z westernoveho prostredi" tak je jasny ze by se na tenkym lede pohyboval kazdej :-)
Tomasi, podle mne je uplne jedno kde - ve smyslu pred jakym publikem - neco prezentujes. To je pro mne hodne dulezita myslenka, protoze v dnesni dobe nikdy nevis, kde kdy kdo a za jakych okolnosti tvoji praci uvidi, kdyz ji jednou otevres pandorina elektronicka vratka. Kazda vec by mela umet obstat sama za sebe... pokud na ni hledi nekdo, kdo je schopen ji pojmout.
Existuje jeden zajimavej clanek od Erwina Putse, guru pres Lejky, kde se presne timhle zabyva, kdyztak sem dam link... Esenci toho co pise je myslenka, ze digitalni imaging je necim, s cim si fotografove kteri vyrostli na klasickych chemostribrnych postupech vetsinou moc nevi rady. A ze i kdyz prechazeji z ruznych duvodu na digitalni fotografovani, tak jej praktikuji stejne, jako kdyby drzeli v ruce kameru na film. Ze si vubec neuvedomuji vsechny stupne volnosti ktere jim to medium nabizi, ze zatim nemaji vypestovane nove kodexy a vytvorene hodnotove zebricky, a ze podle jeho nazoru to az na nekolik vyjimecnych jedincu (pozn. th: Annelies Strba a dalsi) dokaze teprve generace ktera nic jineho nepoznala. Teprve ta bude schopna adekvatne zachazet s obojim - pokud v te dobe film jeste bude existovat.
Pro mne je nakopirovani polaroidoveho ramecku necim, co se pouziva treba v reklame kdyz chci vyjadrit urcitou naladu, a protoze se ridim zasadou ze neexistuje nic, co by neexistovalo, pokud je vysledek dobry, tak mne to absolutne nepohorsuje. Jedina vyjimka, kde ty okolnosti pro mne hrajou roli, je ten pripad kdy se prestaneme bavit o elektronicke podobe a vezmeme do ruky jeji papirovy exemplar. Print z Lambdy na cibu by u mne asi neprosel. Jako tisk v nejakym casopise s tim nemam problem. Chapes, co mam na mysli?
ok, s tim se da docela jednoduse souhlasit, ale bohuzel on to neprezentuje v te 'svoji branzi,' ale naopak to miri mezi fotografy amatery, coz je presne ta jedina skupina lidi, kterou to muze stvat/vzrusovat. :)
nechci nekoho mym nazorem drazdit... Ale aniz bych se babral v detailech, tak podle toho co vim je autor nekdo, kdo dela jako profesi imaging v tom maximalnim slova smyslu. 3D grafiky renderovane na kompu, composings, 2d grafiky... a fotografie.
Takze celkem to co asi delam jako profesi i ja, i kdyz pro mne je to jenom cast, kterou prezentuju svoje navrhy. Co tim chci rict je to, ze z tehle perspektivy je nakopirovani polaroidovejch okraju k nejaky fotografii necim tak beznym, ze by ani nestalo za to o tom psat. V tehle branzi je mozne vsechno, you name it, i did it. Pocita se jenom vysledek, o nejake filosoficke aspekty a zen originality jedineho polaroidoveho originalu ktery se transferem na rucne delany papir znici tam nejde, ponevadz to nikoho nakonec nezajima.
Co tim chci rict je to, ze mne se ten jeho obrazek libi, a jak k nemu dosel je jeho vec :-) On s tim musi zit, ne ja. Pokud ma nekdo potrebu delat s polaroidem a mit radost z jeho jedinecnosti, je to OK. A pokud nekdo dosahne toho sameho v pocitaci protoze jej ten polaroid zpracovavat nebavi, nebo to neumi a nechce se to ucit, à la bonheur. Na obrazovce je to jedno, v realu uz ne tak docela, a to jak on, tak my vsichni vime, takze v mych ocich nema cenu se tim vzrusovat.