ja se fotkou zivit nechci. na komprarz me vezmou v kazdem veku.
a tvorit doma fakt tezko, je treba atelier a prostor, vubec je dobra konfrontace.. a pak, pokud studuju neco, co me uplne nebavi, jsem tim zatizena jeste vice nez tim, co bych delat chtela... a pak jsou dve prebijejici se linie, z niz nejde naplnit poradne ani jednu.
oh: jsem slysel ze to je docela fajn, hlavne prej lehky se tam dostat, taky ze neni prehnane moc "prace", akorat ze je to hodne o te reklamni fotce (katalogy do makra etc.)
no hele estetika jako studijni obor je priserna magorarna - v podstate jde o odnoz filosofie.
--------
no právě - proto bych to doporučoval všema jedenadwaceti !!
te strašně důležitý
já jsem se teď bavil s jedním absolventem ITF a říkal že je to celkem jedno jestli studuješ nebo ne, akorát že profi fotograf musí zvládnout všechno, třeba fotit zmrzlé kuřata do katalogu Makra, svatby, zasedání městské rady nebo studiový portrét, a to tě tam taky kromě umění naučí :-). No a pak to taky musíš fotit, jestli se chceš tím živit. Prdel v karimatce někdo koupí až z pozůstalosti :-)
lm: ono abys mohla delat neco dobryho, tak je dobrej predpoklad, aby ti to v hlave docela palilo, jak kreativne tak analyticky, abys mela obri rozhled, etc. etc.
me ji par lidi doporucovalo, prej furt lepsi nez studovat fotku .)
zrovna na estetiku jsem se poradne nedival.... ale pocital bych, ze to asi taky bude hodne o tom "minulem casu", coz cloveka posouva nejvic, protoze nemusi zbytecne kopirovat veci minule, ale muze na nich stavet - a inspiraci muze cerpat ze znalosti mnoha ruznych proudu a nazoru napric ruznymi obory... alespon tohle jsem videl jako vyhodu u tech dejin umeni. malej hacek je ten, ze sance dostat se v brne (na pry "the best") dejiny umeni byla pred 4 rokama jeste daleko mensi, nez se prostrelit na umeleckou skolu.
a ja bych kazdopadne povazoval za nejlepsi prupravu k vlastni umelecke tvorbe studovat dejiny umeni nebo estetiku... v kazdem pripade studovat umeni globalne, a nikoliv prevazne jeden obor...
problem bude ale taky v tom, ze lidi co "tvorej" (jakkoliv kvalitne) byvaj casto velmi sverazni (troufam si tvrdit ze vice nez lide, kteri mi prednaseli o materialech, pascalu, fyzice, matice,...), a treba z deseti takovych lidi je mala pravdepodobnost, ze ti sedne vsech deset .)
to se prece neda objektivne rict :)
kazdymu vyhovuje jiny vedeni, jiny rizeni...
dobry lidi najdes na kazdy z tech skol. a stejne tak jsem povazoval za nutny podotknout, ze muzes byt fotografka svetovyho kalibru a nemusis k tomu mit fotografickou skolu. u fotografu je ten pomer tech, co se prosadili po absolvovani fotoskoly, vuci tem, co se prosadili bez ni, jeste vetsi...