Boardy


Upozornění: Jako anonymní návštěvník máte přístup pouze k vybraným boardům a není Vám umožněno přispívat.



  Všechny veřejné boardy

 
Výstavy a publikace

Pravidla přispívání ve "výstavách a publikacích":
1) tento board je otevřený veřejnosti - postujte pouze odkazy nebo informace,
2) když něco zmizí, smazal jsem to/přesunul, porušili jste pravidlo 1.


Databáze fotografických výstav --
http://fotomonitor.info/www/vystavy/vy.asp

Pozvánky na výstavy a jejich recenze --
http://www.photorevue.com/

Přehled aktuálních berlínských výstav včetně vernisáží --
http://www.indexberlin.de/




[fs:99]

[fs:102] http://profile.ak.fbcdn.net/object2/978/39/n270048888678_6170.jpg

iveta hanková: LOMOtělo/LOMObody
vernisáž: 2. 2. 2010 v 18.00
konec: neděle, 28. 2. 2010
galerie altán klamovka
park klamovka, tram. 10, 9, 6 a 16
praha

Vystavený cyklus fotografií nazvaný LOMOtělo vytvořila Iveta Hanková pomocí tří fotoaparátů nazvaných Colorsplash, Fisheye a Pop9.
Jedinečnost každého lomo snímku, který v sobě ukrývá své specifické barevné kouzlo za pomoci užití různobarevných clon, tak Ivetě Hankové umožňuje modifikovat realitu nezaměnitelným způsobem. Takto vznikaly subjektivně laděné inscenované fotografie přátel autorky. Zacílení na nahé lidské tělo, které v cyklu LOMOtělo figuruje v hlavní roli, je prvoplánované.
Další důležitou rovinou cyklu LOMOtělo je užití techniky lomowalls neboli mozaik. Autorka kombinuje dva či více snímků do určité symboliky pomocí skladby jednotlivých fotografií do mozaiky. Tímto cyklus překračuje svoji fotografickou polohu a dostává se do roviny grafického designu, kdy nosná vizuální informace je ukryta v symbolu, který je čitelný teprve až po fyzickém odstupu od fotografie.

Kurátorka: Lenka Sýkorová
Vernisáž: 2. února 2010 v 18hod
Otevřeno: so a ne 14:00 - 18:00
Altán se nachází v parku Klamovka, tram. č. 10, 9, 6 a 16
Podpořeno: Magistrátem hlavního města Prahy, Městskou částí Praha 5 a Gestorem - ochranným svazem autorským
Altán Klamovka spravuje: Syndikát výtvarných umělců a Asociace užité grafiky


This collection of photographs, called LOMObody, was created by Iveta Hanková, using three different lomo cameras: Colorsplash, Fisheye and Pop9.
The uniqueness of each lomo photograph, that conceals within itself, a specific colorful magic by using colored filters, which allows the photographer to modify the reality in an unique way. This is how these highly subjective photographs, by the photographer, of her friends, were created. Focusing on the naked human body, which is the main feature in this collection, is the essential intention of LOMObody.
Another important level of the exhibition LOMObody, is the technique of using lomowalls, or mosaics. The photographer combines two or more photographs into a certain symbology by composing each photograph into a mosaic. By doing this, the collection exceeds its photographic aspect, and finds its way as a graphic design. The visual information as such, is hidden in a symbol, which is readable only at a physical distance from the photograph.

Curator: Lenka Sýkorová
Opening: 2nd February 2010 at 6pm
Open: weekends 2 - 6pm
Altan is situated in the park Klamovka, tram no. 10, 9, 6 and 16
Supported by: Magistrát hlavního města Prahy, Městská část Praha 5 and Gestor - ochranný svaz autorský
Managed by: Syndikát výtvarných umělců and Asociace užité grafiky


[fs:1]

"neteční očima neexistujícího kurátora"
eva malúšová, jonáš richter, silvia senčeková (196)
kino kotva, lidická 2110, české budějovice

od 30. 1. 2010 do 28. 2. 2010
vernisáž: 30. 1. 2010, 18.00

http://www.photorevue.com/phprs/userfiles/file/g0302.jpg


[fs:188]

...takže když přijde aspoň jeden, budu ráda i tak :))


[fs:188]

Mám v Iluzi do 26. 2. svou první samostatnou výstavu, tak kdyby to někoho zajímalo, budu ráda, když se ukáže.
Kdo se nepřenese přes technickou stránku věci (ne vždy dobře zaostřeno a exponováno, tisky od Škody a nevyčistitelný skla) a nebaví ho holčičí focení, tak by to pro něj nejspíš nebylo.
Dík.


[fs:188]

"POZNÁMKY K OBSAHU - VERONIKA DAŇHELOVÁ a VÁCLAV KOPECKÝ
fotografie

5. února až 4. března 2009
vernisáž: 4. února 2010 v 19.00 hodin

Výstava Poznámky k obsahu je složena ze šesti tématických kapitol, ve kterých autoři předkládají vlastní pojetí fotografie, ale zároveň odkazují k aktuálnímu diskurzu nad proměnami tohoto média. Fotografie jsou seskupené do jednotlivých kapitol a slouží jako model, na jehož základě představují vlastní interpretaci fotografického obrazu, reflektovaném v kontextech obecného chápání fotografického média.
V jednotlivých kapitolách autoři "vědecky" analyzují zdánlivě okrajové problémy fotografií, jindy se ve svém výzkumu pouští až k samé podstatě fotografického média. S jistou nadsázkou koncipují vlastní teorie, které divákovi následně předkládají formou vizuálních poznámek, jejichž charakter leckdy působí dojmem právě nalezeného materiálu.
V jedné z kapitol se autoři zabývají například hledáním takzvané esence fotografie. Proces tohoto hledání autoři krok za krokem demonstrují na konkrétním příkladu dvou různých banálních fotografií zobrazujících horizont, vodní hladinu a loďku. Jako metodu k objevení "podstaty" fotografie užívají mnohonásobné reprodukce originálu na běžné kancelářské kopírce. Soubor, který se k této kapitole váže, je složen právě z těchto reprodukcí. Postupné ubývání detailů a jejich původní obraz se stává nečitelným až do bodu, kdy jsou fotografie zcela extrahovány do abstraktních obrazů. Ty se zdají být na rozdíl od originálů takřka identickými otisky, reprezentujícími onu pomyslnou "esenci" fotografie.
Další z kapitol je věnována fenoménu náhody a chyb fotografického fotoaparátu. Zde do fotografií oba autoři záměrně nezasahují, ale jako příklady uvádí fotografie ze svých archivů. Jde vždy o dvě fotografie zvířat, které nezávisle v minulosti oba autoři pořídili a ze kterých s e díky náhodě a chybě při přetáčení filmu ve fotoaparátu stala jakási zvířecí panoramata.
Dekonstrukcí fotografického obrazu se zabývají také v následujících kapitolách. A kladou si zdánlivě jednoduchou otázku: v čem spočívá schopnost fotografických obrazů zaujmout naši pozornost? Jaké jsou důvody pro zobrazování určitých motivů? V celkovém kontextu výstavy i jednotlivých kapitol jsou vystavené fotografie "poznámkami k obsahu", které vznikaly na základě společné debaty autorů o fotografii. Jsou zároveň dokladem podobného způsobu vnímání světa, viděného objektivem fotografického aparátu. Prezentovaný soubor je vyústěním této debaty, nikoli závěrem.

Silvie Milková

Veronika Daňhelová (nar. 1984), studuje pátý ročník ateliéru Fotografie Pavla Baňky na Fakultě umění a designu v Ústí nad Labem. Ironie, experiment a subjektivní výpověď, jsou typické polohy jejího přístupu k tvorbě. Věnuje se nejen fotografii, ale i dalším způ sobům vyjádření, zejména videoartu a performanci.

Václav Kopecký (nar. 1983) studuje také čtvrtým rokem v ateliéru Fotografie na Fakultě umění a designu v Ústí nad Labem. Autor se zaujetím pracuje nejen se samotnou fotografii, ale také experimentuje v oblasti konceptuální tvorby. Jeho citlivé vnímání, respekt k fotografickému řemeslu, schopnost reflektovat a s ironií komentovat blízké okolí i současnou společnost je společným jmenovatelem prací mladého autora.

Komunikační prostor Školská 28 je provozován o.s. DEAI/setkání ve spolupráci s Linhartovou nadací, za podpory grantu Magistrátu hlavního města Prahy. Výstavní program je realizován za finančního přispění Ministerstva kultury České republiky.


Školská 28 - Komunikační prostor
ul. Školská 28, Praha 1
www.skolska28.cz
najdete nás i na FB
tel. +420 731 150 181
otevřeno úterý od 13 do 19 hod.
středa až pátek od 13 do 17 hod.
ve dvoře - vs tup průchodem"


[fs:1]

RE http://www.fstop.cz/e/mojescikova/exhibitions-and-art-publications/091216-2221/

tak tobias v rudolfinu se nam celkem libil. sice se asi nic moc nestane, kdyz si ho nechate ujit (necekejte zazitek jako na warholovi treba), ale bylo tam par fakt peknejch fotek, plus jsou zajimavy ty explicitni gay portrety z nemecka a francie z doby, kdy byt homosexual bylo trestny.

btw, je to ponekud odflaknuty po formalni strance (nektery zvetseniny byly prohnany kopirkou nebo co, na stitcich se sem tam nasly chyby v cestine i anglictine, doprovodnej material veskerej zadnej - jeden ostudne vysazenej prelozenej letak), to sem jeste v rudolfinu nevidel.


[fs:188]

Josef Koudelka shows the Magnum NY staff a book dummy. Publishing date is not clear yet, maybe in 2011.

http://twitpic.com/yydd4


[fs:99]

[fs:102] barbora žůrkova a radim žůrek
potomci/zástupní
galerie opera, divadlo jiřího myrona
ostrava
pozvánka: http://www.photorevue.com/phprs/userfiles/file/g0101.jpg


[fs:99]

[fs:102] ostraváci, ještě to stihnete... je tu nějaký ostravák vůbec? :)

Druhá část výstavy Klauzurní a diplomové práce z Institutu tvůrčí fotografie Slezské univerzity v Opavě za rok 2009. Ostrava, Galerie Opera, Divadlo Jiřího Myrona, 10. 12. 2009 – 20. 1. 2010.

Zatímco první část výběru z nejnovějších klauzurních a diplomových prací studentů Institutu tvůrčí fotografie Slezské univerzity v Opavě byla jejím kurátorem Alešem Kunešem zaměřena na portrét, (Ateliér 24/2009) druhá část představuje různé aktuální polohy dokumentární fotografie v tvorbě současných studentů z České republiky, Polska a Itálie.

http://www.photorevue.com/phprs/view.php?nazevclanku=hranice-dokumentu&cisloclanku=2010010003


[fs:188]

KLAUZURY VŠUP

Výstava klauzurních prací za ZS 2009/10 se bude konat v ateliérech školy od 22. 1. do 2. 2. 2010. Otevřeno denně od 10 do 18 hodin.

Vernisáž 21. 1. 2010 v 18 hodin ve foyer školy.

http://www.vsup.cz/attachments/2682_pozvanka.jpg


[fs:188]

Galerie Školská 28 zve na přednášku

TOMÁŠ POSPĚCH: DIVERZE DO KRAJINY

středa 20. ledna v 18:00
vstup volný

Přednáška s pojená s besedou o vykloubení žánru, aktualizaci krajinářství a nové definici vizuálních kánonů v současném středoevropském umění. Od fotbalu, zoologické zahrady, vytěžování archivů až k Arkadii.

Představení autorů: Jasanský-Polák: Pragensie, Tomáš Pospěch: Krajinky.jpg, Bezúčelná procházka, Veronika Zapletalová: Rouroni, My Hellsten, Mikołaj Długosz: Pogoda Ladna, Jolana Havelková, Michaela Thelenová, Petr Willert, Hans van den Meer, Peter Fraser a další.

Přednáška a následná debata je součástí právě probíhající výstavy Tomáše Pospěcha Bezúčelná procházka.

Tomáš Pospěch (*1974) je historik umění, fotograf, volný kurátor. Žije v Praze a v Hranicích. Vystudoval Institut tvůrčí fotografie Slezské univerzity v Opavě (1992–1998), dějiny umění na FF UP v Olomouci (1992–1995) a na F F UK v Praze (1995–1999). Zaměřuje se především na fotografii a výtvarné umění střední Evropy. Je autorem více než dvaceti knih, například monografií Vladimíra Birguse, Jindřicha Štreita nebo publikace o současné slovenské dokumentární fotografii, je spoluautorem výstav a knih Česká a slovenská fotografie 80. a 90. let 20. století nebo Tenkrát na Východě, Češi očima fotografů 1948–1989. Připravil retrospektivy Jindřicha Štreita (Slovenská národní galerie, Bratislava 2006, Galerie hlavního města Prahy, 2007) nebo Viktora Koláře (Galerie Starmach, Krakov, 2009), skupinové výstavy Marginální architektura (Umělecké centrum Łodź, 2005); Via Lucis 1989–2009, Fotografie české společnosti (Brusel, České centrum; Bratislava, Dům umění, 2009) nebo Nový život/Nový dokument (Praguebiennale, 2009). Pravidelně publikuje v časopisech Ateliér, Fotograf, Imago, Camera Austria, Photonews, Reflex. Ve vlastní fotografické tvorbě se zaměřuje na konceptuálnější přístupy – Majitelé hradů (2002–200 5), Krajinky.jpg (2002–2005), Bezúčelná procházka (2004–2008), Hrady a zámky ČR (2004–2005, 2009), kde reaguje na vizuální stereotypy, narušuje hranice tradičního dokumentu a žánru krajiny. Od roku 1997 je zaměstnán jako pedagog na Institutu tvůrčí fotografie Slezské univerzity v Opavě a v letech 1997–2007 působil rovněž na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

www.pospech.cz

Projekt je podpořen grantem hlavního města Prahy. Výstavní program byl v letech 2005 až 2009 s finanční podporou Ministerstva kultury ČR.

Školská 28: Komunikační prostor
v ul. Školské 28, P–1
ve dvoře – vstup průchodem
+420 296 325 066
skolska28@skolska28.cz
www.skolska28.cz


[fs:278]

Zbrojovka Stories Uncovered - Tomáš Škoda

Galerie Skrytá, Česká 11, Brno

http://www.askcr.cz/galerieskryta/index.html


[fs:99]

[fs:102] Petr Weigl
"Calendarium"
začátek: pondělí, 11. 1. 2010 v 18.00
konec: úterý, 12. 2. 2010

DC1 klub
Václavské náměstí 1
Palác Koruna
Praha

Zahájení výstavy, která je výsledkem výjimečného projektu, na kterém se podílelo mnoho zajímavých lidí pohybujících se ve světě fotografie, fashion, stylingu, vlasových a vizážistických oborů, který vzniknul ve spolupráci s firmou Flash Barrandov speciální efekty. Přijdte se spolu s přáteli pobavit a podívat se na zahájení výstavy do DC1 Klubu v Paláci koruna, Václavské náměstí 1.

*****************
Základ našeho týmu byli kromě fotografa stylisté Mária Kohutik a Stan Steiner, dále produkční Stáňa Horáková v nezáviděníhodné ale nenahraditelné roli někoho, kdo musel s minimálním budgetem vydupat ze země nemožné. A v neposlední řadě pan Jaroslav Štolba (Flash Barrandov speciální efekty), který podpořil se svojí firmou a tím, co on a jeho lidé umí, naši snahu udělat něco "jiného" a nekomerčního jen tak pro radost, v době, kdy je pro mnohé omluvitelné dělat všechno stejně.

Počet spolupracovníků po čas přípravy a focení se vyšplhal na cca 60lidí a později ještě o něco vzrostl. Všem moc děkujeme! Nebýt Vás, tento projekt by zůstal zavřený v šuplíku...

Rozhodli jsme se nafotit sérii obrazů, které se nenechají tak snadno zlákat pozlátkem možností digitálních úprav, ačkoli retuše jsme v omezené míře použili. Šlo nám o to, abychom na scéně měli v jediný okamžik jak rekvizity, pozadí, tak i všechny účinkující a efekty naráz... Chtěli jsme v dnešní době, kdy se mnohdy fotí pouze na bluescreeenu a vše se dokončuje digitálně, nafotit něco, co by ještě mělo dotek reality. Možná na rozloučenou s jednou odcházející kapitolou fotografování.

Vymysleli jsme si projekt, kde zužitkujeme co nejvíce z toho, co jsme se naučili léty práce v módní fotografii, která si potrpí na špičkové řemeslo a cit pro lehké absurdno a dekadenci. Chtěli jsme výtvarné fotografie, které nepopírají svou inspiraci naší vlastní každodenní prací.

*****************************************************
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs184.snc3/19150_1308115589109_1417163519_30869178_2253360_n.jpg
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs184.snc3/19150_1308115629110_1417163519_30869179_2746693_n.jpg


[fs:136]

F O T O G R A F I E
Gabriela Kolčavová / Roman Franc

Galerie Měsíc ve dne
Nová 3, České Budějovice
Vás srdečně zve výstavu fotografií
Gabriela Kolčavová
Vlasové stopy
Hustone, nemáme problém!
Amerika a jiné...

Roman Franc
portréty

Vernisáž v pátek 8. ledna 2010 v 18 hodin
- úvodní slovo RNDr. Petr Velkoborský, CSc.

Výstava potrvá do 8. 2. 2010
Galerie otevřena:
Po-Pá 11.00 - 18.00 hodin

DoPRoVoDNá VýStAVA fotoGRAfií
v Literární kavárně Měsíc ve dne
Jan Flaška - CHAoS, ydiot.com


[fs:188]

"Galerie Školská zve na výstavu

Tomáš Pospěch
BEZÚČELNÁ PROCHÁZKA / An aimless Walk

fotografie a video
8. 1. – 29. 1. 2010

vernisáž 7. ledna 2010 v 18.00 hodin

Tématem fotografií Tomáše Pospěcha, které vznikaly poslední čtyři roky především na jaře a na podzim, je venkovský fotbal. Chybí v nich ale vzrušení, svět naplněných tribun, velkoplošných obrazovek, reklamních mantinelů, fotbalových celebrit. Představují sportovní utkání se svými vrcholovými okamžiky "obrácené naruby". Zamrzlé, o ničem nerozhodující momentky připomínají "mezipolíčka" filmu. Vytvářejí výplň mezi akcelerací zápasu a posunují poselství snímků daleko za hranice sportovní reportážní fotografie, kam se záběry z fotbalu většinou řadí. Autor místo teleobjektivu použil širokoúhlý objektiv, místo pohybu zachytil okamžiky čekání a spoušť stisknul v momentu, kdy se ze záběru ztratil míč. Výběru a vyzvětšování se dočkaly ty fotogra fie, které sportovní fotograf obvykle vyřadí. Téma se v tomto případě vykloubilo ze svého žánru.
Fotbalová hřiště rozkládající se na vesnických periferiích – velmi často v polích, za JZD, u letiště, vedle hřbitova – jsou většinou přirozeně zasazeny do krajinného terénu. Tyto zgeometrizované louky, vymezené z okolní krajiny často jen bílými pásy nakreslenými na posečené trávě, připomínají území potažená velkými sítěmi, které, paradoxně, v brankách někdy chybí. Míč tak občas přeletí a proklouzne do krajiny – do jiného prostoru, žánru, do jiné hry, ze které ho hráčům nikdo zpátky nepřihraje. Právě motivem setkání s přírodou v hledání ztraceného míče zakutáleného v houští, plujícího v potoku nebo pohlceného lesem, srůstá na první pohled dokumentární soubor s meditativní a nadčasovou fotografií krajiny.
Autor ani v prostoru "dějové vaty" nepřikládá větší pozornost emocím sportovců. Hráči jsou zobrazeni jako figurky na zelené šachovnici. Čekají na další tah. Děj zápasu ale propadává oky natažené sítě. "Nerozhodující okamžik" nerozhoduje o výsledku, ale o aktuálních souřadnicích stání v krajině. Stání, které je časově a také prostorově "mimo hru". (Lucia L. Fišerová)

Tomáš Pospěch (*1974) je historik umění, fotograf, volný kurátor. Žije v Praze a v Hranicích. Vystudoval Institut tvůrčí fotografie Slezské univerzity v Opavě (1992–1998), dějiny umění na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (1992–1995) a na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze (1995–1999). Zaměřuje se především na fotografii a výtvarné umění střední Evropy. Je autorem více než dvaceti knih, například monografií Vladimíra Birguse, Jindřicha Štreita nebo publikace o současné slovenské dokumentární fotografii, je spoluautorem výstav a knih Česká a slovenská fotografie 80. a 90. let 20. století nebo Tenkrát na Východě.
Ve vlastní fotografické tvorbě se zaměřuje na konceptuálnější přístupy – Majitelé hradů (2002–2005), Krajinky.jpg (2002–2005), Bezúčelná procházka (2004–2008), Hrady a zámky ČR (2004–2005, 2009), kde reaguje na vizuální stereotypy, narušuje hranice tradičního dokumentu a žánru krajiny. Od roku 1997 je zaměstnán jako pedagog na Institutu tvůrčí fotografie Slezské univerzity v Opavě a v letech 1997–2007 působil rovněž na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

Kurátor: Lucia L. Fišerová
Instalace: Miloš Vojtěchovský, Jan Bartoš

20.ledna v 18.00 proběhne komentovaná prohlídka a beseda s autorem

Komunikační prostor Školská 28 je provozován o.s. DEAI/setkání ve spolupráci s Linhartovou nadací, za podpory Magistrátu hlavního města Prahy. Výstavní program je realizován za finančního přispění Ministerstva kultury České republiky.

Školská 28 - Komunikační prostor
v ul. Školská 28, P-1
tel.: +420 296 325 066
otevřeno úterý od 13 do 19 hod.
středa až pátek od 13 do 17 hod.
ve dvoře - vstup průchodem"


[fs:99]

[fs:102] Herbert Tobias (1924-1982)
Galerie Rudolfinum (velká galerie)
14. 1. 2010 - 28. 3. 2010


http://www.galerierudolfinum.cz/index.php?site=vystavy%2Fvystavy-archiv&id=92&lang=cs

Kurátor: Ulrich Domröse
Výstavu připravila Berlinische Galerie, Landesmuseum für Moderne, Kunst, Fotografie und Architektur a představuje ji ve spolupráci s Galerií Rudolfinum.


[fs:99]

[fs:102] Evžen Šimera-Důležitá náhoda/Important Chance
Galerie kritiků, Palác Adria
Jungmannova 31/36
Praha

vernisáž: 16.12. 2009 v 18:00
konec: 16.1. 2010

http://www.evzensimera.name/



fstop-3.6.10.1/eloise-2.4.15.9
Výstavy a pub... (board), strana 16/115

Str.
16